Zakładam, że tor nr 2 to ten na dole. Tory numeruje się od 1 (tor główny zasadniczy, przedłużenie toru szlakowego), tory nieparzyste (3, 5 itd.) na prawo od toru 1 patrząc w kierunku wzrastającego kilometrażu, tory parzyste - na lewo. Plany rysuje się tak, że kilometraż rośnie od lewej do prawej, tak więc ten dolny tor powinien mieć nr 3.
Wracając do tematu: oczywiście są możliwe jazdy bez zatrzymania po torach głównych dodatkowych (przebiegowych). Zależy to od tego, jak są zaprojektowane i zbudowane urządzenia sterowania ruchem. Przy urządzeniach mechanicznych zwykle się tego nie stosowało, z kolei w urządzeniach przekaźnikowych na ogół jest możliwość jazdy bez zatrzymania po wszystkich torach przebiegowych. Nie znaczy, że zawsze musi być tak, jak napisałem. Jak pisał Tomek, trzeba się kierować warunkami miejscowymi i zdrowym rozsądkiem. Rzecz jasna, przy jeździe po torach dodatkowych obowiązuje zwykle zmniejszenie prędkości - to zależy od tego, jak są ułożone zwrotnice (na wprost czy na bok) i od typu rozjazdów.