• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta]Kraina Gagarinów

ManMania

Znany użytkownik
Reakcje
6 0 0
#1
Cześć i czołem

Chcę wam zaprezentować moją makietę, albo i sklejkę i trochę torów :oops:.
Tytuł tematu nie ma za dużo wspólnego z tematyką makiety, która brzmi okolica dworca około IV, V epoki.

Przydatne informacje o makiecie:

Długość: 225 cm
Szerokość: 100 cm
Tory: Piko A-Gleis

Od dodania mojego tematu w dziale ''Planuję'' minęły 3 miesiące ciężkiego myślenia jak to będzie wyglądać.Czasami zamiast spać się siedziało i planowało.Aż wreszcie do dziś kiedy mogę powiedzieć oficjalnie, że budowa makiety ''Kraina Gagarinów'' się rozpoczyna 23.05.12.

Budowa by nie ruszyła gdyby nie: Daniel loko i Paparazzi 97.

Wielkie dzięki chłopaki :love:.



Paparazzi przyłożył się co do układu torowego, a Daniel do reszty :).Naprawdę nich pomoc była ogromna.

Wczoraj stworzyłem półeczkę na sterowanie i trochę pobawiłem się korkiem :).

Oto fotki półki, plan układu torowego, kawałka korkowania i stary plan budynków (nieaktualny) wykonany przez Daniela Loko:
 

Załączniki

mudol

Znany użytkownik
Reakcje
1.036 4 1
#2
Wytrwalosci i powodzenia zycze :) Mam tylko jedno pytanie, jak planujesz zrobic przejscie dla podroznych z dworca na ulice? Rozumie mze to szarozolte to ulica wlasnie:)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#4
Dokładnie położenie dworca jest bez sensu. Nie ma do niego żadnego dojścia. Tam gdzie pokazełeś to może być co najwyżej budynek administracyjny dla szopy.
do dworca zawsze jest jakiś dojazd z plac przed nim.
Albo musiz zmienić plan albo przyjąć, że sam dworzec jest udołu makiety - dostawka, albo tylko sam peron.
 

mudol

Znany użytkownik
Reakcje
1.036 4 1
#5
Moze daj lokomotywownie na wysokosc dworca, wieze cisnien dopasuj miedzy torem 1 peronu a torem do lokomotywowni, wtedy uzyskasz dostep z dworca (z prawej strony) do ulicy, wkoncu kazdy dworzec ma wyjscie na ulice :) Zmniejszysz wtedy odleglosc miedzy tartakiem a naweglaniem.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
303 1 0
#6
Dokładnie, przesuń zabudowanie lokomotywowni bliżej środka makiety, ale nadal przed rozjazd. Wydaje mi się, że lokalizacja tartaku względem szopy jest krótko mówiąc bezsensowna, żeby podstawić do tartaku choćby jeden wagon, lokomotywa musi wjechać na teren lokomotywowni. Może lepiej byłoby zamienić magazyn i tartak miejscami? A wjazd do nowego magazynu zrealizować poprzez rozjazd krzyżowy podwójny DKW. Dodatkowo lokomotywownię umieściłbym pod innym kątem do krawędzi makiety.

Poniżej zmodyfikowany plan - elementy są takie same, tylko są poprzestawiane..

planManMania1.jpg
 
OP
OP
ManMania

ManMania

Znany użytkownik
Reakcje
6 0 0
#7
Wasze plany są dosyć ciekawe ale ciągle będą problemy z dojazdem do dworca.JohnyTRS ''Wydaje mi się, że lokalizacja tartaku względem szopy jest krótko mówiąc bezsensowna, żeby podstawić do tartaku choćby jeden wagon, lokomotywa musi wjechać na teren lokomotywowni. Może lepiej byłoby zamienić magazyn i tartak miejscami?'' Jeżeli tak jak myślisz ustawie tartak na bocznicy stanie jeden góra dwa wagony węglarki czteroosiowe co było by trochę śmieszne. Napisałem w pierwszym poście, że ten plan co zamieszczam jest nie aktualny !.Tutaj daje ten co ja wykonałem.
 

Załączniki

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#8
Jeśli ciągle nie jestes ostatecznie zdecydowany na układ torów to tu znajdziesz wiele pomysłów http://www.freetrackplans.com/Layout-Plans.php

Przykłady 8x4 to rozmiary zbliżone do Twojej makiety (2400x1200), jedna kratka to zwykle 30x30cm

A tak na marginesie nie zrażaj się czasem poświęconym na planowanie, im więcej tym lepiej. Mniej problemów i przerabiania a późniejszym okresie. Ja moje moduły planowałem prawie 3 lata. I tak przy realizacji jeszcze zmieniałem lokalizację infrastruktury i drobne rozwiązania.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
#10
No właśnie... Też usilnie proponowałem podobne zmiany.... Nawet plan Johnego TRS właściwie się pokrywa z planem w starym wątku w dziale planuję :D
No więc do rzeczy. Powierzchnię masz przyzwoitą, no ale cóż za wiele tu nie zmieścisz. Za to będzie mało i klimatycznie. Mając do dyspozycji taką powierzchnię linia jednotorową z mijanką wydaje się być jedynym wyjściem i do tego jakieś bocznice. Skoro ManiaMania chce lokomotywnię to czemu nie? Jedyne jej umiejscowienie. Raczej nie budowano lokomotywni szczerym polu. Tylko w II epoce budowano lokomotywnie na małych stacjach. Zasadnym wydaje się więc aby chociaż umieścić lokomotywnię na stacji ( nawęglanie wieża ciśnień itp.), gdzie też zapewne przydałby się tor do magazynu. Dodatatkowo na szlaku można umieścić bocznicę z tartakiem;)

Taki był mój pomysł na makietę, do którego chętnie nadal będę przekonywał. Więcej raczej nie zmieścimy, nieciekawie będzie to wyglądać jeśli pojaw. Taki plan z pewnością dostarczy radości z zabawy, manewry lokomotwą na stacji i ustawianie wagonów do magazynu i wysyłanie ich na zarośniętą bocznicę tartaku.... Do tego ulica, przejazd, małomiasteczkowy klimat kilku domów, troche wsi - pole uporawne. Perony z drewnianę krawędzią bo jakie inne na takiej mijance, i do tego w odległych czasach. :ROFL:

Poprzednie ustawienie wprowadza chaos i bałagan, a makieta będzie wyglądać brzydko. Taka moja propozycją.. Cóż ostatnia decyzja zależy od ManiMani :D
Mania Mania.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.382 463 29
#12
Mnie najbardziej podoba się propozycja Johny'ego z dzisiejszego przedpołudnia, a w drugiej kolejności ostatnia Paparazziego. Kolega Paparazzi ma rację, że lokomotywownia nie powinna być w polu, tylko w obrębie stacji. Plan Johny'ego jest o tyle lepszy, że do lokomotywowni da się wjechać bez konieczności wjazdu na żeberko przed stacją, które może być wtedy wykorzystane do odstawienia innego składu.

Na ostatnim planie kolegi ManManii szczególnie nienaturalnie wyglądają te dwie bocznice, odchodzące ze szlaku w różnych miejscach, a potem praktycznie zbiegające sie w jednym punkcie. Za dużo jest tych bocznic szlakowych, jak na tak krótki szlak.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.284 41 5
#14
Ja też bym przychylał się do propozycji Johny'ego TRS i Paparazzi'ego... Bardziej oddają rzeczywiste stacje.
Daj sobie pomóc. Myślę, że jeśli kilka osób przekonuje Cię do pewnej wersji, nie może ona być zła.
Uważam, że nie będziesz żałować :)
 
OP
OP
ManMania

ManMania

Znany użytkownik
Reakcje
6 0 0
#15
Już mnie Paparazzi 97 przekonał do wersji JohnyTRS.Tory już mam tak ułożone i fajnie wygląda szlak z tyłu o wiele lepiej.

Koledze JohnyTRS bardzo dziękuje za pomoc (y).

Prawdopodobnie już w tą sobotę relacja z wycinania korka :).
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
#18
Ja też mam pytanie, czy tory przypadkiem nie za blisko krawędzi? Pomyśl co by się stało gdyby coś się tam wykoleiło....
Czy przyciąć... No nie wiem, zależy jak to wygląda w terenie, musisz ocenić sam, ale poczekaj aż będą budynki żeby w miarę rozplanować i umieścić min. nawęglanie przed lokomotywnią. Będziesz malował tory? :D
 
OP
OP
ManMania

ManMania

Znany użytkownik
Reakcje
6 0 0
#19
No i półka zamontowania, a i osprzęt sterowniczy się pojawił :).Dzisiaj wieczorkiem powinna się pojawić relacja z korkowania.
 

Załączniki

Podobne wątki