• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] I na mnie przyszła kolej na kolej....

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#41
Taka uwaga. Nie ma znaczenia czy korek czy bez korka. Gdy zaszutrujesz i szuter utrwalisz rozrobionym klejem to stworzysz spoine tak czy siak a co za tym idzie, ze sklady i tak nie beda cicho jezdzily. Sprawdzilem z korkiem i bez korka.
Tylko z korkiem jest o tyle lepiej, że na starcie ma zrobiony fałszywy nasyp. Bez korka fajnie wygląda na równi stacyjnej. Na szlaku raczej szuter powinien tworzyć jakiś spad(trapez).
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
#43
To było off topic, dlatego napisałem, że to jeden z plusów stosowania korka. Co do hałasu, to będę się upierać, że korek jednak wytłumia w jakimś stopniu.
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#44
Dziękuję za cenne uwagi doświadczonych modelarzy (y)
Ogranicza mnie trochę w przebudowie fakt, że część torów już jest zaszutrowana, więc tam układu już nie zmienię.
Tu rysunek na którym pokazane są tory które jeszcze można "ruszyć":
Plan makiety - szuter.jpg

Myślę nad jeszcze jedną rzeczą, aby "nawęglanie" przenieść vis a vis szopy nr 1 (dwu stanowiskowej), zaś przy obrotnicy dać szopę... trzy stanowiskową zamiast jedno stanowiskowej (zwolni się miejsce na spory jednak budynek po przeniesieniu nawęglania). Następnym razem jak będę w Rabce przymierzę czy to się uda zrealizować. Z racji, że "elektryka" rozjazdów i pulpitu już jest zrobiona, zmieniać układu torowego za bardzo nie mogę ;)
Co myslicie o tej wersji ??
Plan makiety - szopa new.jpg


Zdjęcia obrazujące całą makietę dla lepszego poglądu na całość:
Część "wschodnia":
20140628 040.JPG

Zdjęcie "zachodniej" części (proszę się nie sugerować "dalszą" częścią której aktualny stan jest na zdjęciu wcześniejszym"):
20140117 004.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#45
Rafał,

Przeniesienie nawęglania to dobry pomysł. Zwróć uwagę że poziom wyżej masz bocznicę towarową (?). Konstrukcja Twojej stacji nawęglania zgadza się więc z układem makiety. Szopa idzie w inne miejsce.
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#46
Dawno nic nie dawałem znać jak idą prace, a te poszły ooostro (tak mi się wydaje...) do przodu. Ale po kolei (sic !!)
Początkiem sierpnia będąc w Rabce przerobiłem (kolejny już raz, ale tym razem już...ostatni (słowo harcerza... którym nomen omen nigdy nie byłem ;) ) układ torowy idąc po części za Waszymi sugestiami, a po części chcąc upchnąć jeszcze na makiecie... obrotnicę i szopę wachlarzową. Równocześnie, jako że "nawęglanie" kolidowało z szopą wachlarzową przewędrowało na drugą stronę makiety, gdzie za pomoca specjalistycznego sprzętu (typu nożyk) oraz brygady szybkiego powiedzmy reagowania z PLK (a co, niech też się pomęczą a nie tylko jak Cyganie vel Romowie - "Daj, pany daj, many daj" od samorządów) usunięto pokaźny kawał wzgórza, na tyle pokaźny aby "nawęglanie" się zemś... znaczy zmieściło ;)
Zdjęcia prezentujące ten stan prac:

Szopa wachlarzowa wraz z obrotnicą (nawet już zaszutrowane - chłopaki z PLK się postarali):
201407808 012.JPG


Nowa i docelowa miejscówka "nawęglania":
201407808 013.JPG


Z racji, że przebudowa wyszła nagle (jak to na kolei...) brakło chwilowo... torów...:
201407808 018.JPG


Jeszcze jeden widok szopy i obrotnicy:
201407808 019.JPG


Widok szopy z drugiej strony:
201407808 023.JPG


Ogólny widok całości po zmianach:
201407808 024.JPG


Ale, żeby nie było, że tak pięknie, zwarte oddziały z "Zieleni Miejskiej" zabrały się za trawę (no nie tak dosłownie jak myślicie... Oni tylko sadzili, nie palili ;) ) na stacji.
Na pierwszy ogień (a może i coś palili... cholera ich tam wie...) poszła przestrzeń między torami 1 i 3. Niestety z powodu defektu nie wykrytego podczas użyczania sprzętu okazało się, że... trawa będzie leżeć jak po sianokosach.... No ale wszak pasażer kolei w naszym pięknym kraju da se radę ;)

201407808 020.JPG


201407808 021.JPG


Zbliżenie na... sianokosy:
201407808 022.JPG


Tyle na pierwszy powakacyjny raport z kolejnych prac.
W następnym odcinku zrobi się caaałkiem zielono (od trawy...) ;)
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#47
Na leżacą jak po sianokosach trawę dostałeś wydrukowaną receptę,tylko usiąść i ją zrealizować nie trzeba być Edisonem ani Teslą.
Nawęglanie w nowym miejscu jak dla mnie wygląda fajnie,brygadzie szybkiego reagowania przyznał bym premię ,natomiast
tej ekipie która sypała szuter przy obrotnicy dał bym miotłę żeby zmietli to co nawalili na podkłady.A i przydało by się odsunąć od torów
idacych za szopę wachlarzową ten peron czy rampę stojącą przy torach co ich chwilowo zabrakło.;)
 

Załączniki

  • 159,6 KB Wyświetleń: 134

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#48
Te dwa tory za halą na których stoją wagony są zrobione bez sensu! Brak skrajni praktycznie na całej długości więc po co są dwa (???) skoro można wjechać zawsze tylko na jeden??!!
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#50
Masz rację Tomku - będzie tutaj mała przeróbka jeszcze i ten bliżej szopy będzie lekkim łukiem szedł przy szopie, wtedy będzie luz na obu i da się odstawić więcej niż po jednym wagonie/loku ;)
Jest co prawda zaszutrowany, no ale cóz... jak PLK walnęła babola przy projektowaniu, to ktoś to piwo musi wypić ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
#51
Ten tor bliżej szopy to już bliżej być nie może. Ja wymieniłbym ten rozjazd na zwykły lewy (zamiast łukowego) - wtedy tor przy hali troszkę się odsunie (na minimalną właściwą odległość od ściany), a tor dalszy wyjdzie w odpowiedniej odległości od pierwszego toru.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#52
Nie PLK walnęła babola (obrażasz mnie) tylko: 1. Projektant, 2.Wykonawca, 3. Inspektor nadzoru, 4. Odbierający. Jak by nie patrzyć to Twoja wina!!!!:podstepny:;). A te tory to są na terenie szopy więc PLK nie ma z nimi nic wspólnego(y).
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#54
Kolejna porcja nowości na "Meteorowej" Makiecie :gwizd:
Tym razem już trochę się zazieleniło, co dodało nieco uroku surowemu jak do tej pory krajobrazowi.

Co prawda na polu już Jesień, ale tutaj wiosna na całego:
20140905 003.JPG


20140905 013.JPG


20140905 015.JPG


20140905 017.JPG


20140905 019.JPG


20140905 001.JPG


20140905 002.JPG


Nawęglanie w nowym miejscu wkomponowało się w teren nawet, nawet:
20140905 018.JPG


20140905 021.JPG


20140905 029.JPG


20140905 026.JPG

Na koniec bonus, czyli jak wykorzystać stare szafki i dać im drugie (bardziej ekscytujące życie) ;):
20140905 010.JPG


Trawa na torach rzecz jasna będzie uprzątnięta, tory pomalowane i tak dalej - to jest kolejny etap prac po prostu.
Ciąg dalszy nastąpi :gwizd:[DOUBLEPOST=1415272498][/DOUBLEPOST]
Ten tor bliżej szopy to już bliżej być nie może. Ja wymieniłbym ten rozjazd na zwykły lewy (zamiast łukowego) - wtedy tor przy hali troszkę się odsunie (na minimalną właściwą odległość od ściany), a tor dalszy wyjdzie w odpowiedniej odległości od pierwszego toru.
NIestety tego rozjazdu nie wymienię gdyż przy prostym nie zmieszczę drugiego toru. Też myślałem nad tym, ale okazało się to niewykonalne. Sprawdzałem na czterosiowym wagonie i przechodzi bez ocierania szopy - ten tor bliżej szopy będzie w lekkim łuku - przy następnej okazji jak zrobię poprawki to wrzucę jak to wygląda ;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#55
Kolejny pobyt w Rabce i kolejne prace ruszające do przodu makietę, zbliżające ją do wyglądu takiego jak być powinno, a nie wiecznej roboty ;) (choć patrząc na prawdziwą kolej, byłoby to bliższe prawdzie i bardziej realistyczne ;) )
Na pierwszy ogień poszły tory za lokomotywownią wachlarzową. Lekka przeróbka geometrii torów (a jednak się dało, choć sam rozjazd został !! :p ) i teraz jest już lepiej, oba tory są użyteczne, choć na pewno ktoś się przyczepi (opby nie był tylko z jakiejś komisji do spraw czegoś tam )może być z PKW - tych się nie boję i tak nie dojda do łądu)), że tor biegnie zbyt blisko budynku - ale nie takie rzeczy my ze szwagrem robili, że zacytuję klasyka ;)
20141120 007.jpg


20141120 008m.jpg


20141120 013.jpg


Następnie, jak już sprawa tego rejonu została załatwiona, na plac wkroczyły sekcje drogowa i torowa. Ich zadaniem było zbudowanie peronów (jakichś peronów wedle wytycznych z centrali...), z czym uporali się nader szybko, a także nawiezienie kamieni i innego tałatajstwa na tereny nieużyteczne.

20141120 014.jpg


20141120 017.jpg


20141120 020.jpg


20141120 024.jpg


20141120 028.jpg


20141120 011m.jpg


Ale główną robotę tym razem odwaliła "Energetyka" - Budynki i perony zyskały oświetlenie, także teraz można prace prowadzić równiez po zmroku ;)

20141120 001.jpg


20141120 004.jpg


No i wybudowano też nastawnię. bo tak jakoś bez niej łyso było i były spore problemy z prowadzeniem ruchu na stacji ;) (aczkolwiek wprawne oko obserwatora zobaczy, że budynek jest jeszcze w stanie surowym, ale jak się znajdą materiały, to się i z tym coś zrobi - na razie musi być lekka prowizorka, choć znając życie i realia kolejowe, potrwa pewnie ona dłuuugo... :gwizd: )

20141120 009.jpg


Dalszy ciąg niebawem ;-)
 
Ostatnio edytowane:

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.384 2 0
#57
A może by tak spróbować wszystko oświetlić białymi ciepłymi diodami? Powstałby lepszy efekt. Jak dla mnie budynki też nieco za mocno świecą, ale może to wina zdjęcia.
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#58
A dlaczego oświetliłeś wieżę ciśnień w środku? Zaznaczam, że nie jestem z PKW
To jest wersja przejściowa, faktycznie bardziej wygląda to teraz jak... imć latarnia morska z tym podświetleniem :D, aczkolwiek docelowo światło będzie tylko na dole - brakło czasu aby zrobić do końca tym razem ;)
A może by tak spróbować wszystko oświetlić białymi ciepłymi diodami? Powstałby lepszy efekt. Jak dla mnie budynki też nieco za mocno świecą, ale może to wina zdjęcia.
Miałem na podorędziu tylko te, ale po próbach i zamontowaniu powiem Ci, że na żywo wygląda to o niebo lepiej niż na zdjęciach (słabe oświetlenie zewnętrzne i próba wyeksponowania bardziej światła, prze co wydaje się za jasne). Po podłączeniu całkiem wszystkich (latarnie i inne takie) będzie jeszcze słabsze, a jesli jednak dalej będzie wyglądać zbyt "ostro" mam w pogotowiu zestaw oporniczków już przygotowany ;)
 

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.236 0 0
#60
Zestaw oporniczków nie da oczekiwanego efektu. Należy obniżyć napięcie zasilające oświetlenia wnętrza zabudowań makiety. Wtedy będzie ok.
 

Podobne wątki