• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] I na mnie przyszła kolej na kolej....

blezor

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Witam! Pamietam jak robilem swoja makiete, fajne przezycie, a ile radochy! Taka moja mala uwaga, przybijasz czy przyklejasz tory bezposrednio do plyty, tez tak robilem i to jest blad!!! Beda strasznie glosno jezdzily sklady jak to tak przytwierdzisz, tez tak mialem, kup w sklepach budowlanych taka gabke, sa to takie dlugie pasy gabki, grube na pol centymetra szerokie na chyba 5 centymetrow no i dlugie, idealnie nadaja sie na podklady pod szyny, no i jak polejesz to klejem i posypiesz podsypka to masz automatycznie nasypy kolejowe no i beda cicho sklady jezdzily. Zamortyzuje to wibracje, zobaczysz. Albo kup korkowe paski pod tory, tez niezle. To taka moja mala uwaga i rada, a pozatym fajnie to wyglada, zycze milej zabawy i pozdrawiam.
 

Woytek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#22
Rozumiem że jest już za późno, ale czy nie lepiej by było wywalić na łukach te G231, a zamiast nich wstawić G115, a wywalić zupełnie po drugiej stronie G115?
Było by miejsce na budynek stacyjny...
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#23
Witam ponownie.
Najpierw wszystkim życzę zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych :)
A teraz kilka fotek stanu obecnego makietki.

Najpierw widok ogólny na całą makietę:
http://img7.imageshack.us/img7/8346/20090410001.jpg
By MeteorKKR

Teraz lekkie zbliżenie w dwóch fotkach:
http://img10.imageshack.us/img10/1848/20090410004t.jpg
By MeteorKKR
http://img26.imageshack.us/img26/235/20090410003.jpg
By MeteorKKR

Zbliżenie na nowy tor odstawczy na stacji, na razie jeszcze bez koziołka: (sorki za nieostrość)
http://img26.imageshack.us/img26/5962/20090410002.jpg
By MeteorKKR


Widoki dwa na poziom +1:
http://img10.imageshack.us/img10/7767/20090410006.jpg
By MeteorKKR
http://img5.imageshack.us/img5/6808/20090410007i.jpg
By MeteorKKR
http://img299.imageshack.us/img299/7915/20090410014.jpg
By MeteorKKR
Na tym poziomie będzie rampa wyładowcza i mały placyk do rozładunku wagonów, prawdopodobnie jakiś magazyn też się znajdzie.


Zbliżenie na tory wewnątrz makiety:
http://img18.imageshack.us/img18/8062/20090410005.jpg
By MeteorKKR
Jak widać tutaj całkiem przereorganizowałem układ torowy, będą jeszcze dwie zwrotnice bo bokach tam gdzie teraz są same tory.

Lokomotywownia już jest :) :
http://img21.imageshack.us/img21/2079/20090410026.jpg
By MeteorKKR

Na koniec pierwszy zaszutrowany prawie w całości tor:
http://img210.imageshack.us/img210/5772/20090410017.jpg
By MeteorKKR

Wiem, że nie wyszło to może zbyt rewelacyjnie, ale to moje początki w "kamyczkowaniu" torów :)

W święta z racji większej ilości czasu miałem trochę bardziej zająć się szutrowaniem torów, ale nie udało mi się kupić jakiejś gąbki pod tory, a faktycznie tak jak pisał blezor wytłumienie jest potrzebne, więc pod resztę torów poza tymi które już są przyspawane będę dawał coś aby wytłumić :)

Na koniec mam pytanie dotyczące napędów zwrotnic.
Widziałem adaptery do zwrotnic pozwalające umieścić zwrotnicę pod makietą. Czy ktoś je stosował i może powiedzieć jak się spisują i czy przy grubości 20 mm też da się je zainstalować, aby "schować" napędy pod makietę ??
Pozdrawiam. Meteor
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
MeteorKKR napisał(a):
W święta z racji większej ilości czasu miałem trochę bardziej zająć się szutrowaniem torów, ale nie udało mi się kupić jakiejś gąbki pod tory, a faktycznie tak jak pisał blezor wytłumienie jest potrzebne, więc pod resztę torów poza tymi które już są przyspawane będę dawał coś aby wytłumić :)

Pozdrawiam. Meteor
Jeżeli szuter kładziesz na wikol to żadne wytłumienie nie pomoże - Po zaschnięciu kleju nadal wszystko z torów będzie przenoszone na płytę. Hałas ustąpi jak wykończysz całą makietę :)
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#25
Witam ponownie.
Zapewne Was nie zdziwi .... kolejna zmiana układu torowego, szczególnie "starych wyjadaczy".... :)
Można by rzec, że już byłem w ogródku, już witałem się z gąską i gąska zaszczekała ..... stare PIKOwskie tory pokazały to, przed czym tutaj wielu ostrzegało - swój "widzimisizm"... czyli problemy z przewodzeniem i takie tam inne swoje felery....
Efekt jest taki, że udział tych torów zmalał do niecałego procenta na makiecie, czyli przeszedłem całkiem na A-gleisy, również w środku :)
Obecnie brakuje mi jeszcze kilku torów (dojeżdżają właśnie) aby układ był już pełny, ale tory wewnątrz są już "prawie" skompletowane.
Ale co będę opisywał, zobaczcie jak to teraz wygląda.
Aha i druga ważna zmiana, za waszymi radami wytłumiłem tory (za radą blezor'a) poszła w ruch taśma dylatacyjna o szerokości 10 cm, co akurat jest dobrą szerokością bo łatwiej podocinać ją na zakrętach.

http://img100.imageshack.us/img100/7862/20090501001.jpg
By MeteorKKR

http://img15.imageshack.us/img15/2342/20090501002.jpg
By MeteorKKR

http://img525.imageshack.us/img525/9347/20090501003.jpg
By MeteorKKR

http://img14.imageshack.us/img14/6944/20090501004.jpg
By MeteorKKR

Teraz mogę już spokojnie je szutrować, co potrwa dłuższą chwilkę, a potem dalsze prace.
Zapadła też decyzja że makieta w całości będzie w DCC.
W niedługim czasie przedstawię Wam kolejne wieści z "placu boju" :)
Pozdrawiam.
 

Rubikus

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#27
Dogu napisał(a):
Co dajesz jako podkład wygłuszający pod szlak?

Umiesz czytać czy tylko udajesz?:

"za waszymi radami wytłumiłem tory (za radą blezor'a) poszła w ruch taśma dylatacyjna o szerokości 10 cm, co akurat jest dobrą szerokością bo łatwiej podocinać ją na zakrętach."
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#28
Re: I na mnie przyszła kolej na kolej....

Witam po dłuuugiej przerwie.
Prace idą dalej baaardzo powoli, do zaszutrowania zostało mi już mniej niż połowa (sic !!)
Ale mam problem następującej natury:
Zastanawiam się nad sterowaniem zwrotnicami. Jako, że makieta jest na płycie myślałem o zwykłych PIKO-wskich sterowaniach, (z racji, że budując na początku nie myślałem jeszcze o innym sterowaniu, więc teraz montaż innych raczej odpada) nawet kilka już kupiłem, ale... raz, że ładniej by to wyglądało gdyby były pod makietą, dwa, chcę zrobić coś a'la pulpit sterowniczy no i tu zaczynają się schody. Makieta stoi na biurku, a żeby cokolwiek dać pod spód muszę zrobić jakiś stelaż od spodu, aby tam się mogło wszystko pomieścić.
Co do sterowania modelami czytając co nieco jednak zdecydowałem się na Roco Multimaus, a PIKO DCC idzie do sprzedaży.
Doradźcie mi jak najlepiej ten stelaż zrobić, aby to miało ręce i nogi i aby montaż elektryki pod makietą był w miarę prosty. Czy zrobić przez środek makiety jakieś deski aby stykały się na środku, czy jakoś rozwiązać to inaczej. a druga sprawa czy da się w tym stanie (czyli przyklejone tory, choć przy rozjazdach nie zaszutrowane jeszcze) zainstalować adaptery podmakietowe czy jest to raczej niewykonalne??)
A z innych spraw, zrobiłem sobie półkę na modele, gdyż trochę wagoników przybyło, a takie trzymanie w szafce nie było zbyt praktyczne.
Jeśli kogoś interesuje ten mebel to fotkę wrzucę niebawem.
Pozdrawiam.
Meteor.
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#29
Dawno nie było wieści z frontu, więc teraz małe co nieco.
Od jakiegoś czasu budowałem pulpit. Postanowiłem wykorzystać starą szufladę w tym celu, potem przyszedł czas na żmudne przeglądanie forum i podpatrywanie innych jak go zrobić.
A oto efekty:

widok okablowania pod spodem, trochę lutowania było :)


W środku miejsce na zasilacz FZ1


Wygląd oświetlenia diodowego sygnalizującego położenie zwrotnic


Teraz jeszcze żmudniejsza robota czyli instalacja sterowania zwrotnicami. Cztery napędy będą PIKO-wskie, z czego trzy schowane pod makietą, reszta będzie zrobiona z siłowników zamków centralnych do samochodów.
W niedługim czasie następny "raport" z placu budowy :)

Proszę dodawać zdjęcia jako załączniki na forum, a nie przez jakieś pojjj...eżone imageszaki... czy cuś :twisted:
 

Załączniki

OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#30
Witam po baaaaaardzo długiej przerwie :)
Po dwóch przeprowadzkach, wreszcie dziś makieta trafiła na miejsce gdzie ponownie ruszą prace przy jej dalszej budowie.
Niestety przeprowadzki odcisnęły na niej swe piętno, troszeczkę uszkodzeniu uległy tory małej pętli wraz z wiaduktem...
Pierwsze prace będą polegały na porzywróceniu pełnej przejezdności wszystkich torów, a potem dalsze mozolnie prace do przodu :)
Mam zamiar do wakacji zaszutrować wszystkie tory, podociągać całą elektrykę.
Pozdrawiam.
Meteor :)
Mała galeria aktualnego stanu makiety plus bonusik :)
20120511_001.JPG
20120511_002.JPG
20120511_003.JPG
20120511_004.JPG
20120511_005.JPG
20120511_006.JPG
20120511_007.JPG
20120511_010.JPG
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#31
Po wielu perypetiach tort trafił do mojego domu rodzinnego w Rabce i tu pojawiło się światełko w tunelu, że prace będą (w końcu) kontynuowane ;-) Małe co nieco z obecnego widoku "torcika"
20130622_001.JPG

Zarys układu drogowego, będzie wjazd na plac ładunkowy (skład węglowy) z ostrym łukiem o 180 stopni, a także wiadukt drogowy obok kolejowego.
Droga główna ze stacji będzie przechodzić pod wiaduktami, skręcać wzdłuż toru w prawo, po czym wzniesie się do góry i nad trzema torami w rogu torta wyjdzie poza teren. Tu najlepiej będzie jakiś mały tunel bądź większy wiadukt i jaieś małe wzniesienie w rogu, żeby miało to ręce i nogi.
20130622_005.JPG
20130622_004.JPG


20130622_010.JPG

Różne koncepcje torów odstawczych (??)
20130623_014.JPG

20130623_015.JPG
20130623_017.JPG

Tutaj myślę nad jakimś skromnym miejscem do "nawęglania" parowozów":
20130623_019.JPG
20130623_021.JPG

Ta czwórka torów odstawczych ze środka, jak i trzy bezpośrednio odchodzące od stacji z racji, że jeszcze nie są zaszutrowane dają pole do lekkich manewrów.
Pracy ogrom, ale wrócił zapał, a przede wszystkim jest gdzie "działać" ;-)
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#32
Witam po kolejnej dłuuugiej przerwie w moim temacie... ;-)
Piękna zima jaką mamy za oknami sprzyja róznym pracom, więc będąc w Rabce u rodzinki (gdzie jest makieta) coś nie coś się ruszyło do przodu, aczkolwiek plany na tą zimę sa ambitne: ruszyć z elektryką (napędy do rozjadów już są (niezniszczalne Conrady), a jak z tym się uporam, to reszta to już sama przyjemność i Pikuś - Pan Pikuś ;)
Po nabyciu kilku budowli stałych lekkiemu przemeblowaniu uległ układ torowy (tyle się przynajmniej dało zrobić ;) )
Mała fotorelacja z ostatnich ustawień, przemeblowań i udogodnień:
20140117 004.JPG

Małe przemeblowanie w tej części torta:
20140117 005.JPG

Wszak takie urocze "nawęglanie" trzeba było zmieścić ;)
20140117 013.JPG

Perony między torami się nie zmieszczą (cóż, projekt powstawał kilka lat temu... :p )...
20140117 016.JPG

Schichtowska Bipa (już ślinka cieknie na jej młodszą siostrę już niedługo :) )
20140117 020.JPG


20140117 025.JPG


20140117 030.JPG


20140117 037.JPG

.... ale za to powstał punkt przesiadkowy "door to door" ;) czyli coś co w realu rzaaadko udaje się zrobić (na przykładzie Krakowa...)
20140117 038.JPG


20140117 044.JPG


20140117 046.JPG


20140117 040.JPG
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#36
Po długim weekendzie miałem kilka dni aby wpaść do Rabki i porobić coś przy torcie.
W końcu przyszedł czas na dźwignięcie makiety na własne nogi i na odpowiednią wysokość. Niestety projektowane początkowo nogi okazały się zbyt.... liche i tort chwiał się niczym "Batory" na wezbranych falach Bałtyku....
Ostatecznie makieta dostała funkielnówki nogi a raczej nożyska :D
No ale teraz moża nań dosłownie tańczyć (choć wolę jednak tego nie próbować) ;-)
Teraz przy następnej wizycie czas na elekrtykę (napędy rozjadów i inne takie kabelkologie stosowane)
20140508 001.JPG


20140508 002.JPG


20140508 003.JPG


20140508 004.JPG


20140508 005.JPG


20140508 006.JPG


20140508 007.JPG


A na deser coś dla oczu:
20140508 011.JPG

:cool:
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
216 8 0
#38
A gdzie jest lampa na stanowisku węglowym ? ;)
Hmmm... wygląda na to, że pan Mietek zakosił do kantorka, ale dochodzenie trwa aby ustalić co, kto, po co i dlaczego ją zaiwanił :)

Ruszyły prace nad makietą - tydzień spędzony w Rabce nie poszedł na marne ;)
Głównie prowadzone były prace nad elektryką pod makietą, czyli dalsze montowanie "Conradów" i ich podpinanie do "sieci", cała kabelkologia pod spodem w części stacyjnej - ale w końcu mogę rzec, że jest zrobiona :)
Choć jest mały szkopół, gdyż... gniazdo w pulpicie muszę.... robić a właściwie wstawić jeszcze raz, gdyż użyte kilka lat temu na początku budowy "staroużyteczne" gniazdo wzięte z płyty głównej jakiegoś kompa okazało się zbyt... nietrwałe. No cóz, jako, że jak coś robię to porządnie a nie na odwal się czy po łebkach - muszę kupić nowe i wszystkie kabelki w pulpicie przelutować żeby było dobrze.
Doszły lekkie (kolejne ale już ostatnie) zmiany w układzie torowym w części środkowej - pojawiła się... obrotnica. Ręczna co prawda, więc pan Mietek będzie zasuwał obracając lokomotywy, ale cóż, nikt nie mówił, że będzie lekko :D
Kilka zdjęć prezentujących aktualny układ "zaawansowania" makiety :)

Pulpit już działający, a nie tylko "wyglądający" :)
20140628 028.JPG


Pojawiły się na makiecie: obrotnica i nowa szopa:
20140628 030.JPG


Gagar wystający ze "sterej szopy", nomen omen juz świecącej ;)
20140628 031.JPG


Takie tak "luknięcie" przez okno na Gagara :)
20140628 038.JPG


Ogólny układ po zostatnich (i rzeczywiście torowo ostatnich zmianach, choć dojdzie jeszcze kilka torów od obrotnicy):
20140628 040.JPG



20140628 041.JPG


W lipcu (jak będzie trochę wolnego czasu rzecz jasna) kolejne prace nad makietą, tym razem skoro elektryka i kabelkologia już prawie opanowana, czas na dotłuczniowanie torowiska i sianie trawki oraz inne prace nad całokształtem :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#39
Fajnie, ale dwie rzeczy wyglądają nienaturalnie: po pierwsze, trudno mi sobie wyobrazić lokomotywownię, gdzie od toru do nawęglania do obrotnicy i hali trzeba byłoby przejeżdżać przez całą stację i kawałek szlaku. Proponuję zrezygnować z rampy ładunkowej zamiast niej zainstalować mniejszy zasiek węglowy z żurawikiem do nawęglania parowozów. Tor ładunkowy można urządzić tam, gdzie teraz jest nawęglanie. I po drugie, tak wielkie stanowisko do nawęglania nie bardzo pasuje do tak małej parowozowni.
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
#40
Witam! Pamietam jak robilem swoja makiete, fajne przezycie, a ile radochy! Taka moja mala uwaga, przybijasz czy przyklejasz tory bezposrednio do plyty, tez tak robilem i to jest blad!!! Beda strasznie glosno jezdzily sklady jak to tak przytwierdzisz, tez tak mialem, kup w sklepach budowlanych taka gabke, sa to takie dlugie pasy gabki, grube na pol centymetra szerokie na chyba 5 centymetrow no i dlugie, idealnie nadaja sie na podklady pod szyny, no i jak polejesz to klejem i posypiesz podsypka to masz automatycznie nasypy kolejowe no i beda cicho sklady jezdzily. Zamortyzuje to wibracje, zobaczysz. Albo kup korkowe paski pod tory, tez niezle. To taka moja mala uwaga i rada, a pozatym fajnie to wyglada, zycze milej zabawy i pozdrawiam.
Taka uwaga. Nie ma znaczenia czy korek czy bez korka. Gdy zaszutrujesz i szuter utrwalisz rozrobionym klejem to stworzysz spoine tak czy siak a co za tym idzie, ze sklady i tak nie beda cicho jezdzily. Sprawdzilem z korkiem i bez korka.
 

Podobne wątki