• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Makieta H0e - rozbudowa

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Każdy ma rację bo racja jest jak własna .... .
Niepomny na udowadnianie racji zrobiłem sobie szablon/wzór profilu między skrzynkami, niewiele różni się od normowego, ma lekki przekop (30 mm) i inaczej rozstawione otwory montażowe, a ponieważ będzie współpracował z takim samym jest to nieistotne dla całego projektu, zmieniłem je tylko i wyłącznie dla wygodniejszego montażu skrzynek.

IMG_3653-crop.jpg


Tu jest szkic profilu trasy, w zasadzie składa się z trzech łuków o promieniu 10000 mm czterech odcinków przejściowych.

IMG_3654-crop.jpg


Następny będzie model tego profilu w skali 1:1 o szerokości pozwalającej położyć tymczasowo tor, po czym dokonamy jazd próbnych, jeśli wszystko będzie jak sobie założyliśmy, idzie do produkcji, jeśli nie, pomyślimy i poprawimy.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
A czy w ogóle musi zjeżdżać, a potem podjeżdżać? Może wystarczy zrobić wzgórze, w którym zrobiono przekop dla linii kolejowej? Będzie łatwiej i będzie wyglądało bardziej realistycznie, bo jak uzasadnić taki dołek w szlaku?
Mnie to zupełnie nie przekonuje. Na tak krótkim odcinku będzie to wyglądało bardzo sztucznie. Ale kolega @Arti2811 zrobi oczywiście jak zechce.
Mówimy ciągle o modelu kolei wąskotorowej, która to odbiegała odrobinę lub jeszcze bardziej od kanonu poprawności wszelakiej, przez co jest bardziej urokliwa i odporna na krytykę, bo się na niej znajdują rzeczy o których się fizjologom nie śniło.;)
Swoją drogą czy doczekam dnia w którym ujrzę swoimi już słabymi od patrzenia na wszelkiej maści słońca które mnie nawiedzają, wyblakłymi jak twierdzi ukochana moja a ja jednak obstaję przy błękicie, czy tymi ujrze twór Pana Andrzeja wad pozbawiony oczywiście rzucony na żer wściekłym kundlom nieuzasadnionej krytyki:devil:, rychło proszę, bo wiecznie to ja nie zamierzam się tu snuć.:(
 
Reakcje
2.464 79 2
Panowie gwoli małych wyjaśnień. Skrzynki nazwijmy Korytnica jak miejscowość w której jest to zagłębienie. Nie na darmo jest tak nadana bo ma kształt potężnego koryta rzeki tyle że bez wody. Wpadły mi do głowy pomysł, patrząc na swoje obecne skrzynki na których znajduje się lasek, stacyjka, zabudowania wiejskie, polana, skład opału, fabryka. Czyli to co przeważnie można zobaczyć na wąskich torach. Wszak brakuje lasu, mostu no i tunelu ;) i wąskie ogarnięte. Nie spotkałem na wystawach a trochę ich widziałem, torowiska poniżej swojego poziomu. Stąd wpadł mi do głowy ten niecny projekt. Można by stwierdzić ze jak na trzy skrzynki jest po prostu za mały. No, ale idąc tym tropem, kto robi w pełni wymiarowe perony w skali?! Dlatego będzie kompromis. Nie ma się o co spierać. Dajmy się wykazać Pawłowi a zobaczymy co się z tego urodzi i czy było warto taki projekt pociągnąć. Cierpliwości koledzy.
Na obecną chwilę ułożone są już chodniki które schną, jutro pierwsze sianie trawy, ustawianie ogrodzeń, naniesień.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Śledzę uważnie dyskusję na temat rozbudowy makiety w H0e, bo jak Koledzy już "wią", interesuje mnie wszystko, co jest wąskotorowe. W niektórych wypadkach jednak, nie bardzo rozumiem nadawane kolejnym wpisom emotikony, mające służyć jako komentarz Czytelnika. I tak na przykład, ktoś wstawia "popieram" i tu grunt usuwa mi się pod nogami, bo analizując niektóre wpisy oraz reakcję w postaci emotikona z logiki wynika, że ów Ktoś popiera, że inny Ktoś w ogóle coś napisał.
W obecnej dyskusji, Kolega @Jaco3011 za wpis "30mm obniżenia na makiecie to 2610mm obniżenia po przeliczeniu. Jak na przekop - bardzo ładnie. Jak na przejazd pod czymś - za nisko" otrzymał notę "jestem na nie". No i teraz oczekiwałbym od kolegi @ZNTK WWO informacji, w czym jest w tym przypadku "na nie":
- Czy jest na "nie" w tym, że Kolega @Jaco3011 cokolwiek napisał.
- Czy jest na "nie" bo przeliczenie obniżenia na makiecie równego 30 mm na wymiar rzeczywisty jest błędne, albo
- Czy też, że nie zgadza się ze stwierdzeniem, że "Jak na przekop - bardzo ładnie. Jak na przejazd pod czymś - za nisko", choć w tym wypadku, to stwierdzenia Jaca jest do bólu logiczne.
Z wąskim torem.
 
Reakcje
2.464 79 2
Dziś trochę przewrotnie bo lato w zimie. Zaznaczam że do szczęścia na skrzynkach jeszcze dużo brakuje. Czekam na zamówione detale. Fotki robione na szybko bo i zimno i coś pruszy ale za to biało i przyjemnie mimo wszystko . Naturalnej scenerii nic nie dorówna. Nawet jak występuje paradoks. Ale do rzeczy :
20210130_134022.jpg
20210130_134104.jpg
20210130_134122.jpg
20210130_134214.jpg
20210130_134225.jpg
 
Reakcje
2.464 79 2
Jak się powiedziało A czas powiedzieć B. Oczekując na detale, druga skrzynka wstępnie została rozrysowana - nabazgrana. Będzie tworzyć całość z poprzednią tu pokazaną. Jest chwila wolnego czasu to jest okazja na szpachlowanie.
20210131_110210.jpg
 
Reakcje
2.464 79 2
Kolejna skrzynka do kompletu powstaje w bólach. Nadal pewien sklep modelarski nie dotrzymał terminów dosłania akcesoriów i tak wisze w nicości. Czas zmienić dostawce. Zarys juz powstał. Następne fotki juz z całości uzupełnione o detale.
20210214_105323.jpg
20210214_105406.jpg
 

Jaco3011

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 52 0
H0e pod drutem? Prawdziwe wąskotorówki czasami mają, na makiecie jeszcze nie widziałem.

Edit: piszesz o łódzkim tramwaju, bez druta ani rusz.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Tylko łódzki tramwaj to musiałby być H0m, nie H0e. Ale w Szwajcarii jest zelektryfikowana linia kolei lokalnej o szerokości toru 750 mm (może 760, głowy nie dam).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ja miałem na myśli Waldenburgerbahn, która, poza kilkoma przemysłowymi kolejkami, jest jedyną wąskotorówką o szerokości toru 750 mm, a nie, jak inne w Szwajcarii, 1000 mm. Ta, o której napisał kolega @hamulcowy, należy pewnie do tych kilku kolejek przemysłowych.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Ja miałem na myśli Waldenburgerbahn, która, poza kilkoma przemysłowymi kolejkami, jest jedyną wąskotorówką o szerokości toru 750 mm, a nie, jak inne w Szwajcarii, 1000 mm. Ta, o której napisał kolega @hamulcowy, należy pewnie do tych kilku kolejek przemysłowych.
Według tego co można pod tym linkiem znaleźć to jest to również publiczna kolej. Na zdjęciach rzeczywiście elektrowóz dość toporny wygląda na przemysłowy, ale po tej linii między kilkoma miejscowościami jeżdżą również pociąg ( a raczej szynobus) osobowy. Diesel niestety.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki