• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Makieta H0 segmentowa

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#1
Witam.Obserwuje od dłuższego czasu cuda,piękne cuda jakie wychodzą z pod rąk modelarzy.Chcę się podzielic także moim cudem które tworze od około pół roku.Jest to moja trzecia makieta jaką buduje i byc może ostatnia i chcę ją wykonac jak najbardziej realistycznie.Na początek może kilka zdjęc z brudzingu budynków,nastawnia i dworzec.Smiało oceniac.Chwalic,krytykowac i doradzac.Co mnie nie zabije to wzmocni :)
 

Załączniki

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#2
Wstaw zdjęcia z bliska,cobyśmy lepiej zobaczyli Twoje dzieło, wtedy spuścimy wściekłe psy krytyki, a może i nie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#4
Zdjęcia są trochę nieostre, dlatego trudno ocenić szczegóły wykonania. Mam wrażenie, że coś jest nie tak we wnętrzu nastawni, ale musiałbym to dokładniej zobaczyć, bo na tych fotkach nie za bardzo to wnętrze widać.
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#5
Wrzuce jeszcze plan torowiska.Jest to tez zdjęcie z telefonu.Łuki na makiecie są a w sumie będa w tunelach.Jeden tor bedzie sie wznosił delikatnie na wyższy poziom gdzie będzie skład wegla i tartak.
[DOUBLEPOST=1459449846][/DOUBLEPOST]Mam takie jedno w góry,z wysokiej góry
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#9
Wrzuce jeszcze plan torowiska.Jest to tez zdjęcie z telefonu.
Popieram kolegę Tomka K, plan jest układu torowego, nie torowiska. I fakt, że wiadomo, o co chodzi, nie jest żadnym usprawiedliwieniem stosowania błędnej terminologii. A nie dałoby się zrobić po prostu zrzutu z ekranu (klawisz PrtSc, albo narzędzie "Wycinanie" w Windows), zamiast fotografować ekran?

Sam plan makiety całkiem fajny, ja tylko nie użyłbym rozjazdu podwójnego (trzy-kierunkowego) na wjeździe w stację z lewej strony. Mam też wątpliwość co do wprowadzenia linii z góry tak, że nie da się wjechać na żaden tor stacyjny - to dość rzadkie w naturze rozwiązanie.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#10
Podoba mnie się stacja na łuku. Panie Andrzeju, tak z ciekawości, o co chodzi z tymi rozjazdami. Kwestia bezpieczeństwa czy inne kryteria przemawiają za tym by nie były używane (nie chodzi mi o makietę tylko o rzeczywistość). Przeglądając zdjęcia w Sieci faktycznie trudno znaleźć to rozwiązanie na torach.

Tu z filmu "Pogranicze w ogniu": http://www.kolej.poznan.c0.pl/infra...rz/screeny_film/slides/pogranicze_44.50b.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#11
Chodzi chyba głównie o niestabilną jazdę przez dwie krzyżownice jedna za drugą przy jeździe z pełną prędkością na wprost. Wiem, że nie powinno się takich rozjazdów stosować w torach głównych, zwłaszcza głównych zasadniczych.
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#12
Popieram kolegę Tomka K, plan jest układu torowego, nie torowiska. I fakt, że wiadomo, o co chodzi, nie jest żadnym usprawiedliwieniem stosowania błędnej terminologii. A nie dałoby się zrobić po prostu zrzutu z ekranu (klawisz PrtSc, albo narzędzie "Wycinanie" w Windows), zamiast fotografować ekran?

Sam plan makiety całkiem fajny, ja tylko nie użyłbym rozjazdu podwójnego (trzy-kierunkowego) na wjeździe w stację z lewej strony. Mam też wątpliwość co do wprowadzenia linii z góry tak, że nie da się wjechać na żaden tor stacyjny - to dość rzadkie w naturze rozwiązanie.
Ok bede sie staral trzymac odpowiednich terminow.
A ta linia z gory to chodzi o wzniesienie? Nie do konca kumam
[DOUBLEPOST=1459794714,1459793117][/DOUBLEPOST]Z tym podwójnym rozjazdem pomysle jak przerobic.A na bocznice można taka podwójna zwrotke zastosowac?? Mógłbym ten podjazd puścic przez tor stacyjny i na wysokości obecnego rozjazdu podwójnego zrobiłbym odbicie do osobnego tunelu jeśli o to chodzi ale będzie wtedy duże nachylenie na podjezdzie (niewidoczne bo w tunelu) z tym że tabor może się ostro gimnastykowac i się wykolejac.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#13
Mógłbym ten podjazd puścic przez tor stacyjny i na wysokości obecnego rozjazdu podwójnego zrobiłbym odbicie do osobnego tunelu jeśli o to chodzi
Tak, o to chodzi, by z tej linii "górskiej" dało się wjechać bezpośrednio na tor stacyjny, a nie dopiero za stacją od razu na szlak. Ale faktycznie wtedy podjazd będzie za stromy, tabor wykolejać się raczej nie będzie, ale może mieć problemy z podjechaniem. Trzeba byłoby przeprojektować cały układ makiety. Dałoby się to zrobić przesuwając całą stację w prawo i tak planując łuki po lewej stronie, by zewnętrzny łuk (idący w górę) przechodził nad "dolną" linią dopiero na przeciwległej prostej, nad rozjazdami "podziemnej" stacji, żeby uzyskać jak najdłuższy podjazd. Ale nie wiem, jak zaawansowane są prace i czy nie jest już na to za późno.

I nie wiem, czy warto ukrywać tę górską linię w tunelu?
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#14
Panie Andrzeju myśle że loki dadza rade utargac wagony.Do pokonania maja 15cm wysokosci na dlugosci okolo 1,5m liczac od stacji az do wjazdy na góre.Przy starym planie ta sama wysokosc ale długosc podjazdu to okolo 3,5m czyli 5% nachylenie bym uzyskał.W tunelu niema to wiekszego znaczenia :)Łuki chce ukryc ponieważ nie podoba mi sie zwłaszcza osobowe jak sie łamia.Towarowe jeszcze daja rade.Ostro bede musial położyc łuk.Obecnie najostrzejszy jest R5.Może cos w weekend podłubie.
[DOUBLEPOST=1459962415,1459961062][/DOUBLEPOST]
makiettttttt.jpg

[DOUBLEPOST=1459962550][/DOUBLEPOST]cos sie udalo.To jest ten stary plan ukladu torowego.Moze jeszcze raz w miniaturce.
[DOUBLEPOST=1459962668][/DOUBLEPOST]Nic to nie dało(n)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#16
Nie wiem, co to jest R5 (jaki promień?), ale im ciaśniejszy łuk (mniejszy promień), tym większe opory ruchu. Razem z dużym pochyleniem może to powodować problemy.

A ja miałem na myśli coś takiego (oczywiście to wymaga dopracowania):

makiettttttt.jpg
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#17
O take cos walczymy (y).R5 ma chyba okolo 64cm promien.Czy musza byc rozjazdy oznaczone w kółku ? W pobliżu tez planuje przejazd kolejowy bez rogatek. Pod nr 1 przewiduje magazyn ktory sie po malu buduje. Czy ten rozjazd podwójny mozna zastosowac na gorze?
korekta.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#18
Jeżeli już w torze głównym, to faktycznie lepiej zastosować ten rozjazd podwójny na górnej, lokalnej stacji końcowej, gdzie wjazdy i wyjazdy zawsze odbywają się z małą prędkością. Ale jeszcze lepiej byłoby użyć go gdzieś w torach bocznych, ładunkowych, ew. na terenie parowozowni. A promień łuku 64 cm to całkiem sporo, jak na taką makietę to już dość łagodny łuk.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#19
Bardzo mi się ten plan podoba :)

Stacja na łuku, lokomotywownia frontem do oglądającego, sporo możliwości manewrów ale i szybkich przelotów. Do tego już dość zaawansowany etap tworzenia co niejako gwarantuje, to że plan nie pozostanie jedynie ciekawym planem.
 

Podobne wątki