• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Makieta H0 segmentowa

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Na planie wyraźnie widać, że to jest stacja więc semafory wyjazdowe musza być. Można nie zabudowywać semaforów wjazdowych bo rozumiem, że wypadają w tunelu, ale w sterowaniu należy je bezwzględnie przewidzieć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Jeżeli to jest ta stacja, która na rysunku z poprzedniej strony jest narysowana na czerwono (z przejazdem drogowym), to semafor oznaczony przez kolegę Marqusa jako jednoramienny, powinien mieć dwa ramiona niesprzężone, bo spod niego można wyjechać zarówno na wprost (jedno ramię), jak i na lewo w bok, na zewnętrzną pętlę. Jeżeli to nie ta stacja, to nie wiem, musiałbym zobaczyć układ torowy stacji.
 
Tak jak na powyższych zdjęciach taki jest układ torów szczególnie na zdjęciu gdzie niema jeszcze terenu i widać gdzie który tor prowadzi. Narazie innych zdjęć nie mam i nie zrobię bo makieta jest w stanie spoczynku na ścianie. Dodam dwa zdjęcia "ze ściany"
IMG_4180.JPG
IMG_4181.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ja swoją uwagę oparłem o rysunek (nie zdjęcie) planu torów, zamieszczony przez kolegę stare tory we wtorek:
http://forum.modelarstwo.info/threads/makieta-h0-segmentowa.30705/page-6#post-737369
Jednak jak rozumiem ze zdjęć, tego połączenia na czerwono, w zielonej elipsie (między przejazdem drogowym a peronami) nie ma, więc semafory zaproponowane przez kolegę Marqusa są OK. Jednak sam układ torowy stacji OK już nie jest - to brakujące przejście powinno być. Bez niego nie da się na przykład przyjąć na tę stację pociągu, który miałby dalej wyjechać na zewnętrzny łuk (do górnej stacji końcowej), jeżeli z przeciwnej strony z tego łuku ma przedtem wjechać inny skład. Po prostu na tej stacji jest tylko jeden tor z którego i na który można wjechać z tej górnej stacji i to jest moim zdaniem błąd. Dodanie tego połączenia znacznie zwiększyłoby możliwości stacji.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Może da się to jeszcze poprawić?
A podejrzewam, że @pawelszymkowiak tego nie zrobił, bo nie uzyskał wcześniej odpowiedzi
O take cos walczymy (y).R5 ma chyba okolo 64cm promien.Czy musza byc rozjazdy oznaczone w kółku ? W pobliżu tez planuje przejazd kolejowy bez rogatek. Pod nr 1 przewiduje magazyn ktory sie po malu buduje. Czy ten rozjazd podwójny mozna zastosowac na gorze? Zobacz załącznik 377818
 
Fakt,możliwości byłoby więcej ale nie zmieścił bym się z kolejną zwrotnica lub druga opcja która mi nie pasowała to krótsza stacja. W tej chwili tor zewnętrzny służy do podstawienia i odstawienia wagonów na góre lub magazyn na dole. Tutaj już nic nie zmienię, za daleko zaszło :)
 

Podobne wątki