• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Makieta H0 segmentowa

Widzę na zdjęciach, że masz Dremela. Do czego go używasz?
Pytam bo zastanawiałem się nad kupnem, mam ograniczone środki i fakt że miał bym nim tylko docinać tory to trochę za malo.
Ja buduje 3 segmenty, sklejka w drodze i czy taki Dremel jest tak użyteczny przy budowie?
Używam ciecia szyn,do wiercenia małych otworów (w zestawie sa wiertełka bardzo małej średnicy).Do frezowania lub rozwiercania otworów w sklejce.Takie robiłem do przełaczników zwrotnic.Będę to przerabiał bo się motam który przełacznik do której zwrotki.Ogólnie narzędzie jest przydatne.Myśle że warto zainwestować.To nie jest taki duży koszt a narzędzie naprawde ułatwia niektóre zadania.
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
Widzę na zdjęciach, że masz Dremela. Do czego go używasz?
Pytam bo zastanawiałem się nad kupnem, mam ograniczone środki i fakt że miał bym nim tylko docinać tory to trochę za malo.
Ja buduje 3 segmenty, sklejka w drodze i czy taki Dremel jest tak użyteczny przy budowie?
Może pomoże Ci moja informacja. Dostałem od kumpla takie ustrojstwo jak na zdjęciu poniżej. Kupił to w jakimś markecie na B albo L, już nie pamiętam, za 19,99 zł. Do tego dobrał sobie zasilacz z jakiegoś laptopa i działa. Za te pieniądze opłaca się nawet, gdyby miał leżeć w szufladzie.
Niech nie zwiedzie Cię adres producenta na wiertarce. Wszystko wykonano w Chinach. Ja sobie chwalę tym bardziej, że "Chińszczyzna" coraz rzadziej kojarzy się z badziewiem.
Wesołych Świąt.

IMG_20180331_120207.jpg


IMG_20180331_120220.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
Ja takiej nonejmowej wiertareczki używam od ładnych kilku lat. I zasadniczo do podstawowych prac wystarcza. Kupiona jako goła, bez zasilacza i akcesoriów.
Zasilam z trafo kolejkowego a narzędzia sam zgromadziłem, wiertełka, kamyki szlifierskie, lekko przechodzone frezy dentystyczne, tarczka tnąca (tandetna "diamentowa" z bazaru jest już pokrzywiona ale nadal tnie, mimo, że w zapasie jest i taka "ą-ę" - modelarska).

Po tych kilku latach zepsuł mi się jedynie włącznik - ale spiąłem na krótko (wiem jak wygląda w środku ;-) ) - i mogę prędkość obrotów regulować z trafo ;-)

Aha - porównując z dremelem czy proxonem, faktycznie szału nie ma, kultura pracy wymienionych (i nadmiar mocy tudzież obrotów) są zdecydowanie lepsze.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Na przedostatnim zdjęciu semafor po lewej powinien być dwuramienny sprzężony a nie jednoramienny. Skoro przy rozjazdach są przeciwwagi do ręcznego przestawiania rozjazdów to nastawnia powinna być parterowa. Zmuszanie obsługi do biegania po schodach przy każdej zmianie położenia któregoś z rozjazdów to zakrawa na sadyzm;).
 

Kris

Znany użytkownik
Na przedostatnim zdjęciu semafor po lewej powinien być dwuramienny sprzężony a nie jednoramienny. Skoro przy rozjazdach są przeciwwagi do ręcznego przestawiania rozjazdów to nastawnia powinna być parterowa. Zmuszanie obsługi do biegania po schodach przy każdej zmianie położenia któregoś z rozjazdów to zakrawa na sadyzm;).
Jeee, ja nawet tego nie zauważyłem! :)
 
Na przedostatnim zdjęciu semafor po lewej powinien być dwuramienny sprzężony a nie jednoramienny. Skoro przy rozjazdach są przeciwwagi do ręcznego przestawiania rozjazdów to nastawnia powinna być parterowa. Zmuszanie obsługi do biegania po schodach przy każdej zmianie położenia któregoś z rozjazdów to zakrawa na sadyzm;).
Niech biegają, bo i tak wyglądają jakby zastali w ruchu. Semafory były osadzone na sucho,semafor dwuramienny dałem na tor główny a ten jest torem na mijanke. Taki sam semafor będzie przy prawym torze towarowym.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Dokładnie tak jak pokazał Marqus. Natomiast semafor wjazdowy czyli przy torze na którym na zdjęciu widać skład piętrowy powinien być dwuramienny niesprzężony czyli przy jeździe na tor środkowy czyli "na wprost" na jedno ramię, a przy jazdach na oba tory skrajne czyli "na krzywo" na dwa ramiona.
 
Mam jeszcze pytanie czy na drugim końcu stacji tak samo muszę ustawić semafory? Zdjęcie od wlotu na stację.
IMG_3520.JPG
IMG_3745.JPG
IMG_2887.JPG
IMG_3964.JPG
IMG_3963.JPG
I jeszcze jedno...idzie coś zrobic z pomostem obrotnicy (roco) żeby szyny były na równej wysokosci?Niektóre loki sie zaczepiają przy zjeżdzie z pomostu.Różnica wysokości około 1mm.
 

Podobne wątki