• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Makieta H0 segmentowa

OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#21
Czy ten dworzec z pierwszego postu to Auhagen? jeśli tak jaki numer?
Tak Auchagen Krakow
[DOUBLEPOST=1460233633,1460233286][/DOUBLEPOST]
Jeżeli już w torze głównym, to faktycznie lepiej zastosować ten rozjazd podwójny na górnej, lokalnej stacji końcowej, gdzie wjazdy i wyjazdy zawsze odbywają się z małą prędkością. Ale jeszcze lepiej byłoby użyć go gdzieś w torach bocznych, ładunkowych, ew. na terenie parowozowni. A promień łuku 64 cm to całkiem sporo, jak na taką makietę to już dość łagodny łuk.
Czasu na przeróbki brakło w ten weeken,ale były przymiarki i tak bedzie zmienione z podjazdem i rozjazdami.Przy lokomotywowni niema juz opcji bo bedzie (jest juz na półce) obrotnica.Nie moge sie doczekac instalacji.:)
[DOUBLEPOST=1460233791][/DOUBLEPOST]
Czy ten dworzec z pierwszego postu to Auhagen? jeśli tak jaki numer?
Zapomniałem o numerze. Auchagen 11381
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#22
Pogoda barowa,dzień wolny od pracy...to się modelowało się :). Obrotnica,troche szutrowania,tor został delikatnie pochylony (myśle że właściwych użyłem terminów:niepewny:)
Nie wiele ale czasochłonne.

Kilka fotek z pracy:
 

Załączniki

OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#25
Jak to dobrze rozwiazac? Korekta rozjazdow ale pojawily sie kolejne problemy tj:
kolor zielony-moze tak byc,czy musi?
i kolejna sprawa przejazdu a w zasadzie wiaduktu(przejazd byl planowany bez rogatek)a teraz jest malo miejsca na jego wykonanie i mysle puscic wiadukt...pytanie czy tam gdzie kolor niebieski czy tam gdzie kolor zolty nad wlotem do tunelu?
czerwony kolor-tor do wyciacia
IMG_0300.JPG
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#26
Kolor zielony - powinno być, a wg obowiązujących przepisów musi być. Kolor żółty jest lepszy, choć w realu spotyka się takie sytuacje, że wiadukt drogowy nad torem jest b. blisko wlotu do tunelu. Wszystko zależy od tzw "warunków miejscowych". Czasem nie da się inaczej i musi być wiadukt przed tunelem, choć lepiej mieć drogę nad wylotem - jeden obiekt (wiadukt) do utrzymania mniej(y);).
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#27
Kolor zielony - powinno być, a wg obowiązujących przepisów musi być. Kolor żółty jest lepszy, choć w realu spotyka się takie sytuacje, że wiadukt drogowy nad torem jest b. blisko wlotu do tunelu. Wszystko zależy od tzw "warunków miejscowych". Czasem nie da się inaczej i musi być wiadukt przed tunelem, choć lepiej mieć drogę nad wylotem - jeden obiekt (wiadukt) do utrzymania mniej(y);).
Dzieki Tomek K za pomoc.Bedzie bardziej przejrzyscie.A tak w szczegole co bedzie lepsze i bardziej realistyczne, wlot do tunelu (portal) i droga czy zrobic wiadukt i automatycznie jest wlot i wylot
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#33
Efekty sobotniej pracy...koledzy czy takie ustawienie bedzie odpowiednie:niepewny: weglowni,cpnu dla spalinowek,kranu,wiezy wodnej?
Zdjecia nadal kiepskiej jakosci ale w niedalekiej przyszlosci beda duzo lepsze:)
 

Załączniki

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#34
Nie jestem pewien czy obok toru gdzie przemieszczają się parowozy może być stanowisko tankowania diesli. U Ciebie jest on trochę dalej od nawęglania niż był błędnie planowany u mnie ale przypuszczam, że przepisy pożarowe w ogóle wykluczają taką sytuację.

BTW czy urządzenie, które widzę między nawęglaniem, a stacją paliw nie powinno stać nad torem?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#35
Nie zwrocilem uwagi na to urzadzenie.Jak najbardziej nad torem,na tej wysokosci ale nad ktorym torem bedzie lepiej? Dobrze gdyby bylo blisko skladowania piasku? Weglownie moge jeszcze przesunac w kierunku obrotnicy a cpn kilka centow ku koncowce torow.Beda wtedy w odleglosci okolo 40cm,przeliczajac wychodzi mi jakies 35m.Cpn myslalem zeby dac na torze bocznym przy szopie po lewj stronie (jeszcze nie zamontowane tory) ale beda po jednym torze po obu stronach szopy.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
#36
Zacznij może od poprawnego nazewnictwa. Stanowisko tankowania diesli (lokomotyw spalinowych), NIE cpn.... Stanowisko nawęglania parowozów lub zasieki węglowe, NIE węglownia,
A ta wieża piaskowa powinna stać blisko bunkra piaskowego...z wiadomych przyczyn.
Kolega pawelszymkowiak sobie poogląda forum i poszuka (było kilka tematów o tym), gdzie co przy lokomotywowni ma się znaleźć.

Wtedy poprzestawia i znów pokaże....jak będzie cacy i zaakceptowane przez ekspertów, wtedy sobie przyklei :)
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 4 0
#38
Witam wszystkich po długiej przerwie,niestety dopadł mnie złodziej czasu. Zabrałem się za tworzenie drzewek,to są pierwsze sztuki. Jak to oceniacie? Na pierwszym zdjeciu drzewko z prawej jest kupne i robione przez jakąś firmę ale nie pamiętam jaką.
 

Załączniki

Podobne wątki