Sterowanie cyfrowe BiDiB/OpenDCC. Nowoczesna i co najważniejsze szybka magistrala. Przemyślana architektura która pozwala zbudować dużą makietę, z długimi połączeniami kablowymi (tutaj też postęp - wykorzystanie np. skrętki 5/6 kategorii) w strukturze drzewa. Pełne wykorzystanie zalet komunikacji dwukierunkowej - Railcom. Potwierdzenia komend przez lokomotywy = brak zapychania się magistrali. Raportowanie przez lokomotywy brudnych odcinków torów/brudnych kół lokomotywy. Możliwość wymiany elementów na gorąco bez zatrzymywania makiety, aktualizacja firmware w urządzeniach po magistrali i jeszcze tak długo można
A ja mialbym prosbe o rozwiniecie watku sterowania.
Myslalem, ze troche o sterowaniu cyfrowym wiem ale po tej wypowiedzic to poczulem jakbym bladzil po omacku we mgle
. Czy to nadal DCC - te same dekodery w modelach czy juz cos wiecej/innego zeby uzyskac komunikacje dwukierunkowa? Z racji swojego zainteresowania modelami USA przygladalem sie systemowi DCS, ktory dziala o wiele lepiej niz DCC. Nie ma takiej zwloki przy reakcji na polecenia. Zauwazam u siebie ze im dalej od centralki i im wieksza predkosc loka tym pozniej od zaczyna reagowac na polecenia. W DCS reakcja jest natychmiastowa. Niestety DCS to praktyczny monopol MTH i ograniczenie sie tylko do ich modeli.
Chcialbym sie czegos dowiedziec i szukalem linkow o BiDiB/OpenDCC ale niestety wszystko po niemiecku
Railcom czytam ze to wynalazek Lenz'a - czy zatem wchodza w gre tylko ich dekodery i centralki? Zadne inne? Jak juz mam Loconet'a to nie zastosuje?
Przydalyby sie jakies warsztaty - przy okazji wystawy nie mysleliscie o czym takm - nawet platne - gdzie mozna by lyknac troche wiedzy o ile chcielibyscie sia nia podzielic.