• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta Boruchów

OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
My kupiliśmy w sklepie Modelmania w 2013 roku. Teraz nie ma w ofercie, a Hornby ma w sklepie tylko TT.
Znalazłem na ebay za 153$ i angielskim amazonie za 60 funtów.
 
Ostatnio edytowane:
Zdjęcia (z telefonu) nowych nabytków: składy cystern Zakk (Roco 76822) i platform Lklmp (Rivarossi HR6241) z pojazdami Ludowego Wojska Polskiego, Wołga i Gazy 69 oraz filmik (też z telefonu) z jazdy testowej ASF28 z "dodatkowymi akumulatorami". Nasza konstrukcja zdała egzamin na 100%, lokomotywka gładko przejeżdża przez rozjazdy proste i łukowe bez najmniejszego zająknięcia :).
P50628-081743.jpg P50628-143810.jpg P50628-143817.jpg P50628-143833.jpg P50628-143843.jpg P50628-081953.jpg P50628-082047.jpg P50628-143313.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Czy na makiecie jeszcze coś będziecie robić? Jakieś zmiany, dobudówka itp ? :) Bo tak czekam i czekam.... :)
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
Dobudówka raczej nie.Ze względu na niewiele czasu wolnego pozostają do robienia detale i drobne naprawy eksploatacyjne. Wszystko co nowe będziemy pokazywać jak tylko się pojawi, kiedy.....nie wiem. Miło, że ktoś czeka na następne posunięcia :)
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
Witam po bardzo długiej przerwie.
Na naszej makiecie sporo się zmieniło. Trwają prace modernizacyjne na placu składowym. Suwnica dostała prawdziwe oświetlenie zasilane z szyn. Stacja paliw pokazana w poprzednim poście znalazła się na swoim miejscu. Robią się nowe płoty z GPM-u.
Najważniejsza zmiana to nowe zapory na przejeździe i nowa sygnalizacja świetlna:
I jeszcze dwie fotki
20200531_170530.jpg trawa przy pomoście i latarni do zrobienia, a właściwie to już zrobiona tylko nie uwieczniona na zdjęciu.
20200614_152316.jpg
 

Kris

Znany użytkownik
Może i powinny się odbić (ale nie jak na tym filmiku, gdzie wygląda to, jakby się zacięło), może i powinien być dźwięk (ale częstotliwość bicia dzwonka w realu jest ciut szybsza, nie jak na tym filmiku, gdzie usypia zamiast ostrzegać). To tak w ramach czepiania się.
Modelarstwo jest pełne kompromisów, uważam że kompromis u Boruchów jest zachowany w sposób wystarczający, by mieć satysfakcję z zabawy ;)
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
Oczywiście, że można jeszcze wiele zrobić. My pozostaniemy na razie przy tej wersji z kompromisem pomiędzy makietą a realem. Taką koncepcję przyjęliśmy i jej się trzymamy.
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
W ten weekend rozpoczęliśmy prace przy budowie sieci trakcyjnej Viessmann'a. Wymagało to usunięcia czapki tunelu - co udało się nadspodziewanie łatwo i bez wielkich strat.
20200815_181746.jpg 20200815_182011.jpg
Po kilku godzinach przejezdne są odcinki:
- prosta "północna" między tunelem i łukiem przy lesie ze słupami z podwójnym wysięgnikiem
- łuk "północno-wschodni" przy lesie oraz prosta "wschodnia" wewnętrzna ze słupami pojedynczymi
Filmy z przejazdów próbnych naszą kochaną ucyfrowioną E44 poniżej
https://www.facebook.com/watch/?v=297573544899202
https://www.facebook.com/watch/?v=2631617300483366
Dodatkowo rozpoczęliśmy prace nad przebudową zewnętrznego fragmentu drogi przy przejeździe z zaporami.
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
Weekendu ciąg dalszy...
Elektryfikacja posuwa się naprzód, brygada uczciła niedzielę odbiorem kolejnego odcinka pod drutem. Dzięki wytężonej pracy poczciwej E44 udało się uzyskać przejezdność tunelu, zewnętrznej prostej "zachodniej" i zewnętrznego łuku "południowo-zachodniego".
Po dwóch dniach intensywnej pracy mogę stwierdzić, że produkty Viessmann'a są bardzo starannie wykonane, solidne i wytrzymałe. Instrukcja jest bardzo precyzyjna co pomaga w miarę bezstresowo, przy zachowaniu delikatności i staranności montażu, przejść proces instalacji.
Najbardziej obawialiśmy się łączenia przewodów z drutu z systemem tunelowym. Przy zastosowaniu jednego z trzech proponowanych sposobów połączenia wszystko przebiegło bardzo sprawnie. Odbieraki łagodnie przechodzą pomiędzy przewodami z delikatną zmianą ugięcia pantografu.
Poniżej filmik z jazdy próbnej:
W następne weekendy będziemy kontynuować prace. Przed nami m.in.: tory stacyjne, łuk "południowo-wschodni", fragment toru do lokomotywowni i rozjazdy łukowe (jak Viessmann wreszcie wyprodukuje półbramy dwutorowe, które mamy już zamówione).
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
Przybyły dwie scenki rodzajowe:"pożar"
20200906_162150a.jpg 20200906_162201a.jpg 20200906_162205a.jpg 20200906_162520a.jpg
- przed przyjazdem OSP
- akcja "ochotników"

i "siew".
20200906_155907a.jpg
Plac z suwnicą i nawęglaniem otrzymał nowe oświetlenie (poprzednio była przerobiona stara pojedyncza lampa z lat siedemdziesiątych i byłaby nadal gdyby się nie zepsuła). Zamontowanie lamp stwarza warunki do postawienia nowego ogrodzenia, odnowionej bramy i budki ciecia (jak powstanie).
20200905_194700a.jpg 20200905_194705a.jpg 20200905_194712a.jpg
 

Krystian

Aktywny użytkownik
Witam wielki plus za układanie sieci trakcyjnej, kompromis kompromisem ale elektrowóz bez trakcji traci cały klimat na makiecie. Całość bardzo ładnie się prezentuje powodzenia w dalszych pracach.
 

Podobne wątki