• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Boruchów

TOM94

Użytkownik
#82
Dzisiaj zakończyliśmy prace nad oświetlaniem naszych wagonów osobowych. Obydwa wagony Bi otrzymały identyczne zestawy oświetleniowe: większy przedział - 3 diody, mniejszy - 2 diody, toalety - po 1. Mogą świecić razem w składzie z wcześniej ukończonym wagonem pocztowym.
Zostało zrealizowane również duże przedsięwzięcie polegające na przeniesieniu makiety do innego pokoju. Wykożystaliśmy 4 rolki meblowe do przesuwania całości po podłodze. Cztery osoby bez problemu i usterek przeniosły makietę w pionie. Teraz mam w pokoju tylko kolejkę i łóżko co ułatwia nocne kursy w pościeli :D
 

Załączniki

#84
Bardzo ladnie zrobina makieta , tylko szkoda ze luki masz takie male pewnie R2 .Wagony 4-osiowe wygladja troche nie naturalnie dlatego bym proponowal male lokomotywy i wagony 2 osiowe . ( ale ja tez tak mam :):) )
 

TOM94

Użytkownik
#88
Sezon 2012 rozpoczęty! Prace bardzo powoli będą posuwać się naprzód, na ten rok mamy w planie wymianę wszystkich semaforów i połowy okablowania dla zrobienia względnego porządku. Dodamy trochę zieleni w tym również iglasty zagajnik na pagórkach za przejazdem kolejowym w "części północno - wschodniej". Wypróbowaliśmy nasz nowy nabytek i własne umiejętności ogrodnicze :D Dziękujemy koledze A_Tox :) . Zasialiśmy poletko murawy i według nas jak na pierwszy raz wyszło bardzo bardzo zadowalająco. Będziemy kontynuować zasiewanie gołych dotychczas terenów oraz dosiewanie trawek w miejscach maty trawiastej i nabierać doświadczenia. Zdjęcie nie powala bo jest zrobione telefonem.
 

Załączniki

OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
#89
Kilka fotek dokumentujacych nasza pracę przy makiecie:
- traktor na polu z bronami,
- traktor na polu z pługiem,
- grządki z ziemniakami, pomidorami i jakimiś dowolnymi uprawami np. piertuszka,
- ogródek kwiatowy przed domem,
- słoneczniki, pomidory i ogórki,
- nowe semafory od Kluby,
- semafor z tarczą sygnał S1,
- góra z tunelem,
- las,
- semafor z tarczą sygnał S2.
 

Załączniki

tkarkady

Aktywny użytkownik
#92
Rozbudowa o szczegóły powoduje że Wasza makieta z czasem jest coraz ciekawsza :). Na zdjęciu P8057450.JPG semafor wyjazdowy dla toru zewnętrznego pokazuje jednocześnie S1 i S2 ?
Wskaźnik W4 dla toru wewnętrznego dobrze byłoby przesunąć przed przejście przez tor , teraz stojąca lokomotywa może je zastawiać.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#93
Wskaźnik W4 oznacza miejsce zatrzymania się czoła pociągu, taka jest definicja tego wskaźnika w instrukcji sygnalizacji Ie-1 (E-1), która również precyzuje, gdzie się taki wskaźnik ustawia. Jeśli jednak stacja posiada semafory wyjazdowe, które również wyznaczają miejsce zatrzymania się czoła pociągu, powstaje logiczna zależność pomiędzy semaforami wyjazdowymi (drogowskazowymi) a wskaźnikami W4, którą dokładnie opisuje instrukcja WTB-E10 w rozdziale 2, § 21, gdzie znajduje się ilustracja, pokazująca zasady ustawiania wskaźnika W4 w stosunku do semaforów, którą w skrócie można opisać tak: wskaźnik W4 ustawia się wówczas, jeśli jego odległość od semafora jest większa od 25 m – co oznacza, że miejsce zatrzymania czoła pociągu, mającego planowy postój w stacji, jest odległe od semafora co najmniej 25 m. Jeśli ta odległość jest mniejsza od 25 m, to wówczas nie ustawia się wskaźnika W4, bowiem jego rolę pełni semafor. Zatem ustawienie wskaźnika W4 tuż przed semaforem jest nieporozumieniem (fot. W4).
W przypadku, gdy na stacji semafor wyjazdowy jest umieszczony w innym miejscu, niż przewiduje to przepis, należy ustawić wskaźnik W15 (fot. W15).
Pozdrawiam
 

Załączniki

#94
Znowu temat nieszczęsnych W4 :)
Odnośnie wypowiedzi tkarkady:
Na podanym przez Ciebie zdjęciu semafor pokazuje sygnał S10 (zielone i pomarańczowe) o ile się nie mylę. Wskaźnika W4 toru wewnętrznego nie będziemy przenosić z dwóch powodów:
1 wiąże się do z dużą dewastacją elektryki pod spodem i możliwością wystąpienia urazów wskaźnika przy demontażu
2 przejście przez tory będzie przerabiane a właściwie robione na nowo (trochę inną metodą) za wskaźnikiem ;)
Odnośnie wypowiedzi Paweł Piotr:
Dziękujemy za objaśnienie zasad ustawiania wskaźnika W4. Wiedzieliśmy wcześniej, że stawia się go minimum 25m od semafora. Dodatkowo wykorzystałeś stare zdjęcie (W4.JPG), ze starymi semaforami, teraz są nowe w innych miejscach ;). Obecnie semafory wyjazdowe stoją w odległości około 15-18cm od W4 co daje przybliżone 20m więc nie jest aż tak źle. Nasz tort nie jest duży (porównując z niektórymi) więc upchnięcie wszystkiego tak, żeby było zgodnie z przepisami i normami jest niewykonalne. Chcieliśmy mieć ładne, podświetlone wskaźniki W4 to je zamontowaliśmy w takich miejscach, żeby było jak najdokładniej się da. Nasz tort nie miał nigdy być odzwierciedlającym rzeczywistość obrzydliwie dokładnie. Tak jak się da tak staramy się robić jak najlepiej. Co do tego W15 to myślałem, że w tej sytuacji co u nas, semafory powinny stać tak jak teraz stoją czyli po zewnętrznej stronie torów, a nie jak stały wcześniej gdzie jeden był pomiędzy. Tyle tylko, że na stacjach semafory umieszczane są po prawej stronie toru, do którego się odnoszą o czym mówi: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 lipca 2005 r.w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji Dział III Rozdział 7 § 86 punkt 1 "Na stacji oraz na szlaku jednotorowym sygnalizatory są umieszczane (ustawiane lub zawieszane) po prawej stronie toru, patrząc w kierunku jazdy (...)"
Mój błąd i lekka wtopa, ale u nas tak wyglądają lepiej niż w ścisku jaki powinien być. No to trzeba będzie dorobić kilka W15 i po krzyku :).
Dodam również, że ani wskaźniki W6/W6a czy W11a nie stoją w idealnie zgodnych z przepisami odległościach, z powodu braku miejsca. Tak samo będzie z W16 przed przystankiem za lokomotywownią. Wolimy, żeby stały nawet dużo za blisko, niż żeby ich nie było wcale ;) jak w przypadku W5, których nie umieścimy bo zupełnie nie ma na to miejsca.
Na koniec chcę podziękować za zainteresowanie naszymi wypocinami :D.
Pozdrawiam
 

tkarkady

Aktywny użytkownik
#95
semafor pokazuje sygnał S10 (zielone i pomarańczowe)
W takim razie jest (y) , zgodnie z ustawieniem rozjazdu do jazdy w bok :) .
Pomarańczowe na oko nie różni się od czerwonego na sąsiednim semaforze a i odległość od zielonego wydała mi się jakaś mała .
Myślę że przedłużenie i przesunięcie przejścia przez tory poza wskaźniki W4 ( jak to macie w planie) uzasadni ich użycie , mimo że semafory znajdują się blisko , skrótów perspektywy nikt z nas nie uniknie.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#96
W takim razie TOM94 - pełna zgoda. Bowiem oprócz modelu, który z różnych racji musi podlegać pewnym ograniczeniom, co jest zrozumiałe, istotna jest też wiedza, co cieszy jeszcze bardziej, gdy ona jest. Pozdrawiam serdecznie.
 

Podobne wątki