• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Boruchów

tkarkady

Aktywny użytkownik
#44
Makieta rzeczywiście przyjemna , widać że ciągle coś tam rozbudowujecie i dobrze się bawicie :) . Ja to bym kombinował żeby się pozbyć tego pulpitu sterowniczego poza obrys makiety , wybitnie się z nią nie komponuje i do odzyskania jest mnóstwo miejsca .
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#45
Tak jak mój przedmówca radzę przenieść pulpit w inne miejsce. Szkoda, że widać napędy zwrotnic. Poza tym jest sympatycznie.

Pozdrawiam!
 

Załączniki

OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
#46
Dziękujemy za sympatię.
Budowa tej makiety dla nas to zabawa, świetna zabawa :D Żadnych norm i kopleksów. Czysta przyjemność.
Remaj12 napisał(a):
Tak jak mój przedmówca radzę przenieść pulpit w inne miejsce.
Nie bardzo mamy pomysł na przeniesienie pulpitu. Pokój, w którym jest makieta funkcjonuje jako sypialnia i jest bardzo mało miejsca (ok. 60 cm z trzech stron makiety), a trzeba dojść do tapczanu, szafy i okna (już i tak jest kłopot z jego myciem). Do tego nie wyobrażam sobie psucia toru zewnetrznego w celu np. zamontowania zwrotnicy i wykonania bocznic na miejscu pulpitu. Chyba juz tak zostanie, a pracy nie zabraknie przy pozostałych elementach. Teraz skupiamy sie nad tunelem i otoczeniem lokomotywowni. Potem wieś, ale to już na pewno w przyszłym roku.
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
#50
Fotki z ostatnich poczynań przy makiecie.
Podziękowania dla lokojacko i p.Kluby :D
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#51
Te wskaźniki W4 tóż przed semaforami nie mają sensu. W4 ustawia się na końcu peronu lub 15m za jeśli semafor jest daleko i trzeba określić miejsce zatrzymania pociągu pasażerskiego tak żeby stał przy peronie. Po za tym ustawia się je po prawej stronie toru do którego się odnoszą, więc ten na peronie też jest źle ustawiony.
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
#52
Tomek K napisał(a):
Te wskaźniki W4 tóż przed semaforami nie mają sensu. W4 ustawia się na końcu peronu lub 15m za jeśli semafor jest daleko i trzeba określić miejsce zatrzymania pociągu pasażerskiego tak żeby stał przy peronie. Po za tym ustawia się je po prawej stronie toru do którego się odnoszą, więc ten na peronie też jest źle ustawiony.
Na pewno masz rację, ale na naszym torcie nie chodzi nam wcale o realizm tylko o fajną zabawę. :D Budujemy w dużej mierze intuicyjnie. Jak byśmy chcieli zachować realizm (czyli np. odległości, długość peronów, skrajnie itp.) to nie byłoby na nim żadnych wskaźników i semaforów. Jest jak jest i tak zostanie. Jednak dziękujemy za wszelkie uwagi krytyczne :D
 
#54
Dziś zakończyliśmy przeróbkę starej Mitropy PIKO. Polegała ona na zamontowaniu oświetlenia wewnętrznego własnej produkcji oraz świateł końca pociągu. Zastosowaliśmy dekoder firmy Rubikus. Czeka nas jeszcze oświetlenie kilku innych wagonów, którymi również się pochwalimy kiedy będą ukończone.
 

Załączniki

OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
#59
Może i za jasne, ale to pierwszy nasz wagon z oświetleniem. W rzeczywistosci nie jest źle.
Teraz robimy pietrowy 2-członowy. Zastosowalismy inne diody. Będzie lepiej.
 
OP
OP
BORUCH

BORUCH

Aktywny użytkownik
#60
Oto rezultat weekendowej pracy: światełka w pietrusie. Na piętrze i na parterze zamontowaliśmy po 3 diody, w przejściach po 1. Światła końca pociągu składają sie z 2 diod po każdej stronie. Czerwony kolor uzyskaliśny za pomocą dwóch warstw czerwonej folii z reklamówki ;) . W tym wagonie fabryka zapaćkała tylne światła czerwoną farbką i to bardzo niedokłanie. Farbkę usunęliśmy, a folia dała całkiem zadowalający efekt.
Dekoder oczywiście Rubikus :D
 

Załączniki

Podobne wątki