• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta 200cm x 430cm

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#21
Pozatym u Pana Zbyszka Kluby nie widze w ofercie takowych.
A czy pan Kluba kiedykolwiek miał w ofercie jakiekolwiek sygnalizatory kształtowe? Polskie tarcze manewrowe niestety trzeba sobie zrobić samemu, ew. wykorzystując fabryczne tarcze ostrzegawcze lub tarcze manewrowe wzoru austriackiego, które, zdaje się, robił kiedyś Viessmann.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#23
Nie. Tarcze manewrowe nie są zamienne z semaforami, niezależnie, czy normalnymi, czy karzełkowymi. Poza tym, jak już tam są semafory kształtowe, to stawianie przy nich innych semaforów nie jest możliwe.
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#24
Witam po dłuuugim czasie. Po mału układ torowy przechodzi z papieru na makiete ale wrócę jeszcze do tematu semaforów.Kolega Route juz takie ustawienie zrobił tylko że mieszane. Znajomy znajomego ;)podsunął mi nieco inne. Czy idąc dalej w wersje mieszaną na wlocie na stację mogą być zastosowane semafory świetlne?
Zrzut ekranu (8).png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#25
Czy idąc dalej w wersje mieszaną na wlocie na stację mogą być zastosowane semafory świetlne?
Czy kolega @pawelszymkowiak ma na myśli semafory wjazdowe? Jeżeli tak, to może tak być. Czasem stosowało się takie "kulawe" modernizacje, wymieniając tylko semafory wjazdowe na świetlne. Zdarzało się to tam, gdzie do semaforów wjazdowych było wyjątkowo daleko i trasa pędniowa była bardzo długa i kręta, co powodowało duże trudności w obsłudze. A przy okazji: jeden semafor należy przenieść przed rozjazd. I pytanie; co to są te elementy, które zaznaczyłem znakami zapytania?

Zrzut ekranu (8).jpg
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#26
Tak chodzi o semafory wjazdowe. Jeżeli może tak byc to będzie ciekawiej niż same semafory ramienne. Co innego gdyby musialo tak byc. Faktycznie w złym miejscu wklejony semafor:eek::D A rozrysowane było dobrze na kartce. Te elementy to są wskaźniki zatrzymania pociagu. Wkleiłem je żeby było wiadomo gdzie będzie peron.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#27
Te elementy to są wskaźniki zatrzymania pociagu. Wkleiłem je żeby było wiadomo gdzie będzie peron.
OK, ale W 4 nie ustawia się tuż przed semaforem, a tylko tam, gdzie pociąg ma się zatrzymać, a semafora nie ma lub jest dużo dalej i pociąg (pasażerski) ma nie dojeżdżać do semafora.
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#29
Semafory ogarnietę w dużej mierze ( dziękuję za pomoc) wiec czas na montaż torów. Układ torów zacząłem od poziomu 0 czyli stacji technicznej....A na wiosnę może wyjdę na poziom 1.
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#34
Super, tylko jakoś mi ta układanka nie pasuje do obrazka. Może kolega @pawelszymkowiak pokazać ostateczny plan układu torowego?
Być może scram oszukuje przy planowaniu układu ale to jest to co w planie. Zaznaczam że to jest cześć techniczna makiety (Nie widoczną dla widza). To co pisaliśmy odnośnie senatorów będzie znajdowało się nad tym co jest na zdjęciach. Wycięte otwory w ściance posłużą do czyszczenia szyn. Aha...jeszcze co może wydawać się nie zgodne...(musiałbym tytuł zmienić ) zrobiłem dostawke toru ponieważ uznałem że łuki będą zbyt ostre. Dostawka będzie liczyć 26cm dodatkowej szef. makiety. Kiedy czas pozwoli zajmę się wyjściem toru na tą dostawka.
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#37
Prace poszły trochę do przodu w układaniu torowiska. Jest trochę męczenia z weinertem (złączki ciężko sie wsuwa) i szkoda że nie produkuję zwrotnic łukowych....jakoś sobie poradziłem
20220302_170726.jpg
20220321_115059.jpg
20220321_131341.jpg
20220321_203933.jpg
20220321_135931.jpg
20220323_142826.jpg
20220323_142915.jpg
20220402_181101.jpg
20220402_181247.jpg
20220324_141615.jpg
a w miedzy czasie powstały dwa wiadukty i została sklejona i pobrudzona lokomotywownia.
20220209_155604.jpg
 
OP
OP
pawelszymkowiak

pawelszymkowiak

Aktywny użytkownik
Reakcje
157 3 0
#40
Witam ponownie. Przedstawiam dalsze męczarnie (lubię to ;)) układania torowiska. Przy okazji zapytam...parowozownia krakowskiego modelarza z fremo prawdobodobnie ma fajnie wykonane wrota,napewno są one wykonane ręcznie. Mam materiał na przerobienie ale (i tu moje pytanie) jak wykonać podziałke okienek??? Ja chciałem wykonać pełne skrzydła jednak te mi się spodobały bardziej no i oczywiscie coś tam bedzie widać przy zapalonym świetle w lokomotywowni.
A tu jak wcześniej pisałem wrzucam foty z budowy. Jest kilka zmian od pierwotnego planu,dotyczy głównie bocznic.
 

Załączniki

Podobne wątki