Sławek, popatrz na ten plan i zobaczysz, że jeżeli szlak na górze będzie na innym poziomie niż stacja na dole, to będziesz miał na pewno dwa nieciekawe rzeczy:
a) ostre podjazdy i zjazdy
lub b): rozjazdy na takim podjeździe / zjeździe.
Jeżeli masz już zakupione tory, to sprawdź łopatologicznie, jak będzie to wyglądać. Karykaturalnie, nawet jak na tort. Może lepiej będzie, jak górne zewnętrzne tory dasz na zwykłym poziomie, ale w tunelu, natomiast stację towarową oraz lokomotywownię umieścisz ponad? Dzięki temu będziesz miał więcej miejsca na te elementy, które są na obecnym planie umieszczone nieoperatywnie.
Poniżej moja bardzo luźna propozycja. Jest to tylko paintowy obrazek, więc nie jest niestety zachowana geometria Piko A-Gleis. Przeniesienie lokomotywowni ponad tory w tunelu spowoduje, że wylecą łuki R1, które widzę na wewnętrznej pętli. Jak za tymi torami ma być umieszczona lokomotywownia wachlarzowa (pewnia dla wieloosiowych parowozów), to marnie widzę ich los, przejeżdzających przez R1.
Na tym planie Stacja towarowa jest przesadnie rozbudowana, ale pokazuje, co możesz osiągnąć na tej powierzchni. Wadą tego planu jest duże skupisko rozjazdów przy głowicy stacji towarowej - tam jest przecież podjazd. Dlatego druga moja propozycja brzmi: Zastosuj trzy poziomy, przy czym poziom dolnej stacji będzie poziomem pośrednim pomiędzy dwoma innymi, przez co podjazdy będą inaczej rozplanowane.
EDIT: na planie jest mały błąd, ignoruj zielony tor przy dolnej stacji
Zobacz załącznik 64290