• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Majowo

OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#41
Trochę prace poszły do przodu, ale pokarało mnie za lenistwo i zrobienie po jednym pkt. przyłączeniu elektrycznym i dupa.
Teraz na części bez trawy jest jazda a na zatrawionej brak prundu. Dokończę sianie trawy i muszę poprawić/dorobić elektrykę.

Tak to wygląda, jestem już poza pokojem.
IMG_20180218_124533.jpg


IMG_20180218_124543.jpg


Taki sobie dojazd o stacji zrobiłem i tu jest prund.
IMG_20180218_124525.jpg


Teraz pozostało tylko posypać głowę popiołem, złożyć samokrytykę - co niniejszym czynię - i poprawić błędy bez lenistwa.
 

Kris

Znany użytkownik
#43
Jak się tak przyjrzeć, to kol. Stare tory ma rację i dobrze widzi. Ale z drugiej strony, na prawdziwej kolei też tak bywa. Chyba tylko remontowane szlaki są proste. Przecież to pracuje, ma prawo się wygiąć tu i ówdzie :)
Ja tam kibicuję koledze i czekam na dalsze postępy.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#46
Heloł :) . Natomiast semafor stoi nieprawidłowo. Masz na to jakieś "papiery" z Dolnośląskiej DOKP?
Semafor będzie odwrócony o 180 stopni, jako wyjazdowy na gotowym układzie. Będzie "wyjazdowym" od strony części teraz bez trawy. 180 cm daję gwarancję wyciągnięcia ze sracji kilku wagonów na szlak w razie potrzeby - manewry. Całość planuję; 2,0mb szlaku z senatorem wyjazdowym, stacja 2,5mb i 2,0 jak wcześniej.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#47
Po wnikliwej analizie okazało się, że jazda po "trawie" jest lepsza niż na drugiej połowie Majowa. Prund jest po podłączeniu przez szyny, a nie przez moje podłączenie (klips Piko ukryty w trawie).
Wykonałem nowe podłączenie (po dwa na segmencie), wyciągnąłem zasilanie. Teraz pozostaje mi wykonać podłączenie do zasilacza, na szczęście moje wtyki bananowe mają możliwość podpięcia na "trzeciego". Męski wtykam w gniazdo żeńskie a kolejny męski otwór wtyku męskiego (zaraz będzie cenzura bo za dużo "wkładania" i dziwne konfiguracje). ;):p

Nie mogę wstawić zdjęć, wrzucę jutro.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#49
Temat nie umarł, walka trwa.
Doszło trochę zielenie bardzo niskiej i perony powoli się pną do góry.

Wagonami testowymi były ROBO 406Rb i Heris 2 kl. PR.
peron1.jpg


peron2.jpg


peron3.jpg


Dojrzałem w końcu do ostatecznej decyzji, że w sierpniu/wrześniu wykonam obudowę ze sklejki dookoła moich styrodurów.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#51
Jakoś takie mi spasowały.
Jak będę obudowywał "drzewem" to przerobię elektrykę. Tu szukam pomysłu typu: w "desce gniazda, a kable tylko do łączenia".
 
#52
A może taki patent. Połączenie modułów dwoma śrubami M8 i jedną M6. Śruby skrajne to zasilanie torów a środkowa to masa sterowania sygnalizacją, rozjazdami, oświetleniem. Śruby są na stałe zamocowane na jednym z modułów a na sąsiednim jest pole stykowe z blachy miedzinej grubości 0,8mm. Żadnych bananków, drucików... Ja wiem, że to nie jest zgodne z normą, ale według mnie wygodne i niezawodne.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 5

Podobne wątki