• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Majowo

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#1
Witam.
Po ponad dwóch latach przymierzania się, wymyślania układów, pomiarów pokoju, itd., itp wreszcie mam.
Mam układ który zapewni mi zabawę, żony nie doprowadzi do zawału i wybuchów złości.

Z założenia jest to układ na podłogę w 4 częściach, 2 głowice stacji i 2 elementy środkowe, które w pózniejszym czasie umożliwi "wstawki" w środku. Na obu końcach zrobię zjazdy z modułu na podłogę do Roco Geoline, a jak będę miał czas i możliwości to dorobię moduły przejściowe umożliwiające połączenie z innymi modułami. Moduły będą przygotowane do montażu nóg. Układ jest ostateczny. Tory Piko A-Gleis.
Jest to stacja MAJOWO na linii jednotorowej, pozostałości dwutorowej, nie zelektryfikowanej (może kiedyś dorobię trakcję). Mały dworzec na górze, plus oddzielny kibelek na końcu peronu. Na dole magazyn z rampą.
Proszę o uwagi bo budowa rusza od stycznia. Dodatkowo proszę o "ustawienie" mi semaforów jednoramiennych.
majowo.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#2
Darowałbym sobie te pozostałości drugiego toru szlakowego, bo układ torowy stacji nie bardzo pasuje do stacji na linii 2-torowej. Semafory jednoramienne będą tylko dwa, wyjazdowe z toru głównego zasadniczego (na wprost na szlak). Pozostałe cztery semafory wyjazdowe powinny być dwuramienne z ramionami sprzężonymi, a semafory wjazdowe - dwuramienne z ramionami rozprzężonymi.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#5
Nie jestem ekspertem, ale może coś takiego ?
Też o tym myślałem, ale wolę w takim razie zrezygnować z resztek drugiego toru.

Darowałbym sobie te pozostałości drugiego toru szlakowego, bo układ torowy stacji nie bardzo pasuje do stacji na linii 2-torowej. Semafory jednoramienne będą tylko dwa, wyjazdowe z toru głównego zasadniczego (na wprost na szlak). Pozostałe cztery semafory wyjazdowe powinny być dwuramienne z ramionami sprzężonymi, a semafory wjazdowe - dwuramienne z ramionami rozprzężonymi.
Dziękuję za wszystkie uwagi. Przyswajam je.
 
#6
Też o tym myślałem, ale wolę w takim razie zrezygnować z resztek drugiego toru.
Dlatego drugiego toru nie podłączyłem do stacji. A te bocznice u góry mogły by być dłuższe, bo nic tam nie wjedzie. I myślę że na dole zaproponowany przeze mnie układ będzie lepszy. Nawet budynek z rampą przesunąłbym jeszcze w prawo i przedłużył dolny tor.


majowo.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#10
Wersja ostateczna, w styczniu zmawiam sklejkę, profile i do roboty.
Czy podjąłby się ktoś rozrysowania mi elektryki dla Majowa. Planuję 4 zwrotnice sterowane elektrycznie na szlaku głównym, pozostałe ręcznie.


majowo.png
, pozostałe ręcznie.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#12
Pytanie za 100 pkt., gdzie i jakie samfory. Wydaje mi się, że same jednoramienne. Wiem, że brak miejsca na wjazdowe.
Prosiłbym również o podanie ich nazw/symboli, w tej materii jestem laikiem.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#13
Przy torze głównym zasadniczym semafory jednoramienne.
A przy torach głównych dodatkowych semafory dwuramienne sprzężone.
;)
[DOUBLEPOST=1482088949,1482088129][/DOUBLEPOST]Propozycja do przeanalizowania
przemek tabisz.jpg
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#15
Po późniejszej przyjrzeniu się rysunku, mam wątpliwość czy semafory H, J i K nie powinny być odwrotnie opisane? Czyli od dołu K, J i H?
 

ministerek

Aktywny użytkownik
#17
Zakładając, że są po dwa tory wjazdowe (brakuje semaforów A i B oraz F i G), to semafory E i K (na rysunku) powinny być niesprzężone E1/2 i K1/2.
Semafor przy torze głównym zasadniczym powinien stać dwa razy dalej od ukresu niż przy torach głównych dodatkowych.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#19
Semafor przy torze głównym zasadniczym powinien stać dwa razy dalej od ukresu niż przy torach głównych dodatkowych.
Jeżeli przyjmiemy założenie, że każdy możliwy przebieg jest sprzeczny ze wszystkimi pozostałymi przebiegami (to znaczy, że na stacji może być równocześnie realizowany tylko jeden przebieg), to ten warunek jest zbędny.
A propos stawności semaforów E i K - tory na przedłużeniu w lewo i w prawo od toru 2 są torami żeberkowymi....:LOL:...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 5

Podobne wątki