• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Magyar Vasúttörténeti Park

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#1
...czyli Węgierskie Muzeum Kolei, w Budapeszcie ofkors :D

Będąc tu, nie wypadało nie wpaść choć na kilka godzin pooglądać te ichnie zabytki kolejowe :)
Choć pogoda była dodupowata :confused: 100% słońca, a ok. 10-tej było już 31 stopni...
Także zdjęcia są jakie są ;)

DSC_6258.jpg DSC_6260.jpg DSC_6261.jpg DSC_6262.jpg DSC_6265.jpg DSC_6266.jpg DSC_6269.jpg DSC_6270.jpg DSC_6273.jpg DSC_6277.jpg DSC_6279.jpg DSC_6293.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#3
DSC_6328.jpg DSC_6330.jpg DSC_6332.jpg DSC_6334.jpg DSC_6338.jpg

Cdn :D

Te od godła CIWL to zrobiłem w zakazanej strefie, tzn. dla oglądaczy zakazanej :D Później się okazało, że teren jest obtasiemkowany, ale pewnie nie zauważyłem :ROFL: Musieli przegapić jakieś przejście...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#10
Super fotki, ale mam propozycję, by cały temat przenieść do działu "Koleje innych krajów". Niech oba wątki dotyczące Węgier będą w tym samym dziale. A ten mój wpis można potem usunąć lub przenieść na bocznicę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#11
W ubiegłym tygodniu byłem w Budapeszcie na międzynarodowej konferencji, zroganizowanej właśnie w Muzeum Kolejnictwa. Na miejsce spotkania dowoził uczestników specjalny pociąg z dworca Nyugati, prowadzony zabytkowym już chyba elektrowozem V42. Ponieważ w samym muzeum nie ma sieci trakcyjnej, pociąg wjeżdżał tam rozpędem, a w drodze powrotnej był wyciągany małą lokomotywką spalinową do miejsca, w którym elektrowóz mógł już podnieść pantograf. Trochę to trwało, ale było ciekawie.

IMG_8416.JPG
IMG_8420.JPG
IMG_8490.JPG
IMG_8488.JPG
IMG_8531.JPG


Wagony pociągu specjalnego są pochodzenia austriackiego. Pewną liczbę takich wagonów eksploatuje przedsiębiorstwo MAV Nostalgia Utazasok.

IMG_8422.JPG
IMG_8485.JPG


Na jednym z wagonów zobaczyłem takie napisy:

IMG_8480.JPG


Konferencja miała miejsce w hali dawnej lokomotywowni, sala obrad została zaimprowizowana między dwoma zabytkowymi wagonami. Niestety, obiad nie był podany w żadnym z nich...

IMG_8426.JPG
IMG_8430.JPG
IMG_8496.JPG
IMG_8498.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#14
I jeszcze kilka fotek z muzeum. Niestety, nie było czasu na dokładniejsze zwiedzanie, musiał wystarczyć krótki spacer podczas przerwy obiadowej.

IMG_8433.JPG
IMG_8437.JPG
IMG_8446.JPG
IMG_8448.JPG
IMG_8451.JPG
IMG_8452.JPG
IMG_8459.JPG
IMG_8460.JPG
IMG_8461.JPG
IMG_8506.JPG
IMG_8525.JPG
IMG_8537.JPG