Witam. Przysiadłem trochę i mam coś do zaproponowania plus parę słów komentarza.
1. Wersja pierwsza.
PHS = Przedsiębiorstwo Handlu Spożywczego, czyli magazyn przeładunkowy.
OPHWiO = Okręgowe Przedsiębiorstwo Handlu Węglem i Opałem.
Centrostal, nazwa mówi sama za siebie.
Założenia: niewielki zespół bocznic na przedmieściach "powiatowego" miasteczka w pewnym oddaleniu od stacji kolejowej. Obsługa bocznic lokomotywą obsługującą manewry na stacji lub lokomotywą od pociągu zdawczego na linii. Sortowanie wagonów na stacji w "mieście".
W zaproponowanym przez ciebie schemacie będą problemy z podstawianiem wagonów na bocznicę PHS. Przy kilku wagonach zachodzi konieczność wjazdu na bocznicę składu stali. Żeby tego uniknąć i wykorzystać pełną długość toru do czynności manerwowych wstawiłem rozjazd krzyżowy podwójny i dodatkowy tor (nr 103). Pozwala to na pozostawienie składu stali na pierwszym segmencie.
Sam skład z uwagi na swoją wielkość wyposażyłbym tylko w nieduży budynek administracyjny i stróżówkę na wjeździe.Produkty składowane na placu pod chmurką. Rozładunek wagonów za pomocą żurawia na podwoziu samochodowym. Ewentualnie można pokusić się o niewielką suwnicę.
Na terenie PHS nieduży parterowy magazyn, zaspokajający całkowicie potrzeby niedużego miasta, do tego stróżówka przy wjeździe, reszta rzeczy nas nie interesuje, bo jest poza segmentem.
Bocznica do składu opału - przy wjeździe budynek łączący funkcje administracyjne i stróżówki. Z boku placu waga wozowa. Tor nr 104 przy placu można śmiało wydłużyć w stronę zachodnią aż pod rozjazd 103 i można go dosunąć w stronę toru nr 102, będzie więcej miejsca na plac składowy.
Układ dróg to tylko luźna propozycja bez wnikania w ich geometrię itp.
Ponadto na północnych skrajach segmentów 2, 3 i 6 przydałoby się zaimitować fragmentu lasu czy rzeki lub drogę, które determinują rozkład torów bocznicy po jednej tylko stronie.
Układ torowy jest dość szczupły, więc tory nr 101 i 102 pełnią jednocześnie rolę torów przyjazdowych, odjazdowych i komunikacyjnych w zależności od zajętości. Bocznica Centrostalu usytuowana dość niefortunnie co skomplikuje manewry - obsługa "z włosem", a PHS i OPHWiO "pod włos". Ale jak się trochę pokombinuje to spokojnie da sie podstawić i zabrać z niej wagony. Dużo zabawy będzie przy tym.
Dlatego też proponuję małą modyfikację, czyli...
2. Wersja druga.
Przeniosłem bocznicę do Centrostalu na segment 2 i 3. Znika rozjazd krzyżowy ale dochodzi dodatkowy rozjazd zwyczajny. Obsługa wszystkich trzech bocznic odbywa się w ten sam sposób. Minusem jest częściowe ucięcie terenu dostępnego na zaaranżowanie zakładu. Wolne pole na segmencie 1 można wykorzystać pod zakład nie posiadający bocznicy kolejowej, albo na jakąś bazę transportową.
3. Wersja trzecia, czyli lecimy po całości.
Założenia: obsługa zespołu bocznic własnym środkiem trakcyjnym (lokomotywa). Podstawianie wagonów na tory zdawczo odbiorcze lokomotywą PKP.
W rybce przyjazdowo-odjazdowej doszedł dodatkowy tor.
Tor 103 - tor odbiorczy, tor 101 - tor zdawczy, tor 102 - tor komunikacyjny.
Dodałem drugi tor i powiększyłem magazyn na bocznicy PHS. Na segmencie 1 dodatkowy tor do lokogarażu, którego właścicielem jest posiadacz największej bocznicy czyli PHS. Obsługa bocznic Centrostalu i składu węgla przez lokomotywkę na podstawie stosownych umów
.
W przypadku gdyby na bocznicy PHS nadawano duże ilości przesyłek wagonowych, można się pokusić o wykonanie dodatkowego toru z wagą wagonową.
Do wykorzystania wolne pole na sagmencie 1.
Wszystko to co powyżej to tylko "propozycja podania", można to śmiało modyfikować w granicach rozsądku tak aby było zbliżone do tego, co można było ujrzeć w rzeczywistości.