• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Popyt na modele w systemie trójszynowym prądu zmiennego jest w Polsce zbyt mały aby Märklin zaczął poważnie myśleć o naszym rynku.
Märklin praktycznie nie istnieje nawet na terenie byłej NRD a o Europie Wschodniej z perspektywy Göppingen lepiej nie wspominać.
 
Ostatnio edytowane:
B

bobby74

Gość
Ale CTL'a ES64F4 zaryzykowali - przemalowanka oklepanej budy z legendą - zresztą prawdziwą - że jeździ w DE. Może podobna legenda np. z Vectronem wypali :) - na typowego polskiego loka rzeczywiście nie ma co liczyć.
Piko zrobiło kiedyś Husarza, a Roco ES64cośtam czyli BR189 jako PKP Cargo w AC - choć nie wiem jak na tym wyszli, bo już nie robią :D
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 24 8
Rozmawiałem kiedyś z nimi na ten temat, ale specjalnego entuzjazmu nie było mimo tego, ze chcieliby tu sprzedawać.
Z rozmowy wynikało, ze bardziej wejdą w segment zabawkowy i zestawy startowe, co chyba się stało bo kilka razy widziałem w roznych miejscach. Moze jednak ......?;)
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 24 8
PIKO (H0, AC)
Lokomotywa elektryczna serii 193 "Vectron" PKP Cargo, Epoka VI
Nr artykułu: 59884

Sklep Lippe ma właśnie promocje na wspomniany wczesniej model 161€ I musimy nic przerabiać :)
 
B

bobby74

Gość
Piko do loków w AC, ale bez dźwięku, wkładało dotychczas jakieś "drewniane" Uhlenbrocki. Skutkowało to zazwyczaj tym, że lokomotywy szarpały podczas jazdy i regulacją na niewiele się zdawała.
Na szczęście jest szansa, że w polskim Vectronie będzie już inaczej. W lokomotywach V200.1 DB, które właśnie wyszły na rynek wkładają również Uhlenbrock, ale mocno poprawiony przez producenta i właściwości jezdne są rzekomo wyśmienite. Mam nadzieję, że Piko będzie konsekwentnie wkładać już te nowe dekodery.
 
B

bobby74

Gość
Ja to bym chciał ...... jakiś parowóz :rolleyes::ROFL::D
Ja robię tak - kupuję lokomotywę w DC, szukam odpowiednika takiego samego konstrukcyjnie, ale w AC - np. Roco BR 52 a'la Ty2, dokupuję płozę i dekielek wózka z takiego AC. Z tym idę do fachowca modelarza z lutownicą i mam pewność, że będzie ślicznie jeździć po przeróbce.
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Wagony 112A od ROBO na torach Marklina.
Za EU07-457 na tory Marklina zawitały wspaniałe wagony 112A od ROBO. Polska lokomotywa musi ciągnąć polskie wagony na autentycznych wózkach.
Wagony gładko przejeżdżają z łuku R1 (360 mm) 24130 przez zygzak zwrotnic 24611 i 24612 zarówno ciągnięte jak i pchane. Warunek: prądnica na wózku musi być wewnątrz łuku. W odwrotnym ustawieniu prądnica haczy o wspornik pudła.
Dzięki uprzejmości kolegi @karol_mar przed zakupem zrobiony został test na powyższym układzie. A i cena zbliżyła się do oczekiwanej na forum.
2016-07-21 11.11.37.jpg
 
B

bobby74

Gość
Na jakich sprzęgach testowałeś?
Ja już kiedyś w wątku o Robo pisałem o swoich wrażeniach w temacie j.w. - przejeżdżają gładko w R1 i ciasnych rozjazdach C-Gleis - zarówno ciągnięte, jak i pchane - na sprzęgach uniwersalnych Roco. Ale prądnice mi nie wadziły.
Za to pogubiłem kilka imitacji sprzęgów powietrznych - trzeba je wzmocnić odrobinką kleju.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Na jakich sprzęgach testowałeś?
Ja już kiedyś w wątku o Robo pisałem o swoich wrażeniach w temacie j.w. - przejeżdżają gładko w R1 i ciasnych rozjazdach C-Gleis - zarówno ciągnięte, jak i pchane - na sprzęgach uniwersalnych Roco. Ale prądnice mi nie wadziły.
Za to pogubiłem kilka imitacji sprzęgów powietrznych - trzeba je wzmocnić odrobinką kleju.
Tak wygląda to u mnie:
2016-07-21 19.13.33.jpg
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 24 8
Super! To ja jeszcze trochę o wagonach :)
Ja testowałem kiedyś ryflaki od Robo i wydaje mi się, ze ta firma z powodzeniem nadaje się na nasze c-gleise. Wszystkie wagony Maerklina niezaleznie od ich długości i wagi jeżdżą oczywiście bardzo ładnie, ale często na rozjazdach miewam problemy z dłuższymi wagonami Roco. Piętrusy Rivarossi tez są ok, co do Piko nie mam zdania, bo muszę sobie wreszcie kupic jakiś wagon ;) lokomotywy Piko jeżdżą bardzo ładnie i przekonalem się do tej firmy, od której w końcu wielu z nas kiedyś zaczynało.
Wracając do Robo, to czy podobnie zachowują się na pełnym okręgu 24130?
Korzystając z okazji i obserwując prace "elektroniczne" kolegi @jezyzie, zapytam czy mozna tam prosto zamontować oświetlenie ?
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Super! To ja jeszcze trochę o wagonach :)
Ja testowałem kiedyś ryflaki od Robo i wydaje mi się, ze ta firma z powodzeniem nadaje się na nasze c-gleise. Wszystkie wagony Maerklina niezaleznie od ich długości i wagi jeżdżą oczywiście bardzo ładnie, ale często na rozjazdach miewam problemy z dłuższymi wagonami Roco. Piętrusy Rivarossi tez są ok, co do Piko nie mam zdania, bo muszę sobie wreszcie kupic jakiś wagon ;) lokomotywy Piko jeżdżą bardzo ładnie i przekonalem się do tej firmy, od której w końcu wielu z nas kiedyś zaczynało.
Wracając do Robo, to czy podobnie zachowują się na pełnym okręgu 24130?
Korzystając z okazji i obserwując prace "elektroniczne" kolegi @jezyzie, zapytam czy mozna tam prosto zamontować oświetlenie ?
Na pełnym okręgu R1 i R2 wózki z prądnicą od zewnętrznej strony łuku uniemożliwiają jazdę. Musiałbym skrócić lub usunąć haczący wspornik pudła lub (czego nie próbowałem) podwyższyć pudło względem wózka za pomocą podkładki na czopie skrętu.
Tu widać dokładnie element pudła o który haczy prądnica:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/11046346_516171038531896_868335385624309383_o-jpg.294600/
11046346_516171038531896_868335385624309383_o.jpg

Odnośnie oswietlenia:
http://forum.modelarstwo.info/threads/zntk-p-ń-północ.7855/page-39
 
Ostatnio edytowane:
B

bobby74

Gość
Tylko tutaj jest mowa o oświetleniu w DC. W AC trzeba by popróbować z płozą - po Twoich fotkach już widzę jak, tylko pytanie czy dość głęboko da się osadzić pod wózkiem - i sprzęgami przewodzącymi prąd.
Jeszcze odnośnie sprzęgów - zdobądź krótsze sprzęgi - Märklina mogą być za krótkie, ale Roco universal będą ok i wagony będą się ładnie prawie dotykać na czołach. Ze sprzęgami Fleischmanna nie próbowałem, gdyż nie stosuję.
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 24 8
Tylko tutaj jest mowa o oświetleniu w DC. W AC trzeba by popróbować z płozą - po Twoich fotkach już widzę jak, tylko pytanie czy dość głęboko da się osadzić pod wózkiem - i sprzęgami przewodzącymi prąd.
Jeszcze odnośnie sprzęgów - zdobądź krótsze sprzęgi - Märklina mogą być za krótkie, ale Roco universal będą ok i wagony będą się ładnie prawie dotykać na czołach. Ze sprzęgami Fleischmanna nie próbowałem, gdyż nie stosuję.
Właśnie to miałem na myśli, bo zawsze jest problem gdzie zaczepić płoze ? Przyglądałem się moim ryflakom i .... to nie jest takie proste (przynajmniej dla osoby bez zdolności elektronika)
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
...Jeszcze odnośnie sprzęgów - zdobądź krótsze sprzęgi - Märklina mogą być za krótkie, ale Roco universal będą ok i wagony będą się ładnie prawie dotykać na czołach. Ze sprzęgami Fleischmanna nie próbowałem, gdyż nie stosuję.
Teraz z Roco to zupełnie inaczej wygląda.
I te wózki, co chwilę sprawdzam czy się sprężyny nie uginają, bo wyglądają jak prawdziwe.
2016-07-25 12.10.20.jpg
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 24 8
Czołem Maerklińisci :)
Dzis otrzymałem info, ze na jesieni ma się ukazać limitowana seria (1999szt) Orient Expres
Full wyposażenie, certyfikaty itp ... wyglada ładnie , gdyby tylko nie ta cena :(
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Podobne wątki