Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pragnę na pocztątek zbudować małego torta 2,80 x 1,20 bo nic innego nie wejdzie mi w bloku. Max. szerokość to 1,50m.
Przewiduję 4 składy, max 3 na raz z czego jeden szybki ICE, IC i jeden wolny cargo/regio.
Tory zielone trochę niepraktyczne, ciężko na nie wepchnac cokolwiek, szczególnie na tory magazynowe. Trzeba by po jednym wagoniku wpychac i wyciągać. Więc trzeba by przenieść trochę rozjazdy dla tych torów, albo je obrócić.
Rozjazd na wysokości peronu jest mocno niepraktyczny. Jak staniesz składem przy peronie to nie wyjedziesz z parowozowni. Poza tym wyjazd z torów magazynowych odbywać się będzie przez lokomotywownie. Poza tym całkiem spoko układzik Te tory magazynowe i lokomotywownie wpasowałbym w środek makiety, żeby tam nie było takiej puchy. Zerknij sobie na http://forum.modelarstwo.info/threads/tort-bizona.15561/ jak tam jest parowozownia i magazyny. Na tor odstawczy też będziesz musiał przetaczać wagony pojedynczo, co wynika z użytych rozjazdów..parę poprawek jest do zrobienia.
Ja chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz. W miejscach przeze mnie zaznaczonych powinieneś chyba umieścić inne tory.
Zgodnie z poradnikami powinny to być łuki R9. Zwróć uwagę, że odległość między torami białym i brązowym, różowymi i żółtymi jest mniejsza niż np. białym i niebieskim czy niebieskim i żółtym. Dodatkowo na dolnej części jest mała odległość między torem białym i niebieskim. Wciśniesz tam peron?
Jeśli chodzi o te tory na górze to proponowałbym Ci coś takiego jak w załączniku "góra" - oczywiście to tylko poglądowy rysunek. Musisz sobie to dopasować do swojego planu.
A jak chodzi o dół to najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze patrz załącznik "parowozownia" I tak jak Ci Hajo napisał. W zaznaczonych miejscach wstaw łuki R9 i przeczytaj ten poradnik.
Ilość rozjazdów ograniczona jest do niezbędnego minimum. Tory odstawcze na stacji towarowej maksymalnie wydłużone, zamiast w linii poziomej można dać je po skosie, wówczas da się (chyba) jeszcze je wydłużyć. Ten zabieg jest już kosztem przestrzeni wewnątrz. Wówczas mało tam zrobi się miejsca. Tory wyciągarkowe po jednym na każdą bocznicę. Te na górze można jeszcze przekombinować aby go wydłużyć. Tutaj zapomniałem dać jedną modyfikację. Między DKW a WL na dole należy wsadzić np. G107. Wówczas peron tam umieszczony będzie miał sensowną szerokość a nie jak na Twoim i moim schemacie ok. 40mm. Układ ma zachowane proporcje w porównaniu z Twoim i zostały zawarte ilościowo wszystkie tory dla bocznic i lokomotywowni
Ale kolego paziu1000000 na Twoim układzie nie mam szlaku dwu torowego, za pozostałe uwagi dziękuję.
Popracuję jeszcze nad układem torowiska, aby w praniu nie wyszło...
Z tymi zielonymi torami to faktycznie przekombinowałeś. Tak jak Kris napisał..nie zawsze dużo torów na makiecie daje ładny i przejrzysty efekt. Z tego ślepego toru Stacyjnego, na Twoim miejscu bym zrezygnował. A to z prostego powodu..oparty jest na łukach R1 dłuższe wagony będą na nim wyglądać komicznie.
semafory ustawia się na samym końcu. Ja się przyczepię jeszcze do tych żółtych torów..ten jeden wolny który nie wchodzi do parowozowni zrób równolegle do budynku i będzie git.