• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Mały dylemat... - realizacja

OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#21
Dziekuję za uwagi dotyczące kwestii układu torów przy samym budynku stacyjnym i wybrałem wariant z rozjazdami i przychylam się do wypowiedzi Danego.
Kolejną kwestią, o ktorą chciałbym spytać Kolegów to jest wybór warintów układu torowego w prawej części stacji.

wariant I
pl.z lok w.I.jpg pl.z lok w.I 3d.jpg pl.z lok. wI fot..JPG

wariant II
plan z lok2.jpg plan z lok2d.jpg plan z lok23d.jpg DSCN2425.JPG

wariant III
DSCN2427.JPG 3d.jpg plan z lok..jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#22
Troche nie za bardzo z ta parowozownia. Ja bym dal rozjazd do parowozowni (mozliwie) zaraz za rozjazdem na bocznice. Od razu (tez mozliwie) bym rozdwoil tory do szopy tak ze byly by rownolegle a pomiedzy nimi dal bym punkt naweglania. Co jest teraz, jest bardzo skomplikowane poniewaz parowozy musza wykonywac duzo manewrow po naweglanie i w zasadzie cale torowisko parowozowni bedzie uzywane przez tylko jeden parowoz w danym czasie. od zewnetrznego toru do naweglania Mozesz jeszcze dac jeden rozjazd i bocznice kolo szopy na dodatkowy tabor techniczny.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#23
Szczerze....każdy z wariantów ma coś w sobie. A znając życie, jak wybierzesz jeden z nich, to będziesz sobie pluł w brodę, że nie wybrałeś innego.
Wobec tego proponuję inne wyjście: Wykombinuj jeszcze jeden, zupełnie inny wariant (mający w sobie coś z każdego z powyższych) i przy nim pozostań :)
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#24
Troche nie za bardzo z ta parowozownia. Ja bym dal rozjazd do parowozowni (mozliwie) zaraz za rozjazdem na bocznice. Od razu (tez mozliwie) bym rozdwoil tory do szopy tak ze byly by rownolegle a pomiedzy nimi dal bym punkt naweglania. Co jest teraz, jest bardzo skomplikowane poniewaz parowozy musza wykonywac duzo manewrow po naweglanie i w zasadzie cale torowisko parowozowni bedzie uzywane przez tylko jeden parowoz w danym czasie. od zewnetrznego toru do naweglania Mozesz jeszcze dac jeden rozjazd i bocznice kolo szopy na dodatkowy tabor techniczny.
Wiem,że chodziło Ci o troszkę inne rozwiązanie :) wykąbinowałem coś takiego :
 

Załączniki

OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#26
Poniżej zamieszczam ostateczny plan mojego torcika :) poniekąd oparty na koncepcji Krisa i sugestiach Miśka ;) wiem, że trochę jest tu upchane ale niech tam :) Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą czy przejścia na perony umieścić bezpośrednio przez tory czy zrobić imitację przejść podziemnych?
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#30
Tak. Personalnie ja mysle o tych jakie sa w Gryfowie na moja stacje. Te we Lwowku sa piekne ale w ence Bedziesz mial sporo zabawy.
koniecznie będe musiał wybrać się na przejażdżkę do Lwówka a po drodze Grfów odwiedzić ;) tylko czy zrobić zadaszenie peronu czy raczej odkryte a przynajmniej ten drugi?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#31
Jesli Bedziesz robil przejscie podziemne to nawet jak nie Zrobisz budy/budek to bedzie trzeba zrobic zadaszenie, tak w zasadzie robiono. Ja po prostu chcem zrobic takowe poniewaz stacja ma reprezentowac dosc ruchliwa oraz wedlug mnie dodaje to zludzenie ze stacja jest wieksza niz w zeczywistosci.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#32
W N są dostępne gotowce takich przejść.
Może niekoniecznie japońskie, ale anglosaskie widziałem.
A może mi się nawet jakiś ładny niemiecki rzucił w oczy, swego czasu rozważałem taka opcję.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#34
Tak na szybko, coś w ten dekiel
Peco N Gauge NB7 Subway Stairway Kit.
Kibri N 47759 Bahnsteig
Kibri N 7751 Bahnsteig "Friedrichsdorf"
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#36
Jak się oglada taką relacje to odzyskuję wiarę w sens zabawy. Szczerze gratuluje pomyslu i dotychczasowego wykonania.
Absolutny nr 1 w rankingu na najciekawszą prace.
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#37
Jak się oglada taką relacje to odzyskuję wiarę w sens zabawy. Szczerze gratuluje pomyslu i dotychczasowego wykonania.
Absolutny nr 1 w rankingu na najciekawszą prace.
Ale Żeś mnie połechtał :):):) nie mniej jednak na tym forum były prezentowane jak nie kilkanaście to przynajmniej kilka naprawdę bardzo dobrych prac wykonanych przez kolegów z forum:) na przykładzie, których można się wzorować :) Do końca pozostało jeszcze dużo, ale to dużo pracy więc na pochwały mam nadzieję :) przyjdzie czas ale mimo wszystko dziękuję za docenienie :)
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#38
W tzw. międzyczasie spróbowałem tochę powalczyć z wiaduktem ;) może nie jest to to samo co prezentuje Mattia :) w każdym razie jeszcze muszę nad tym popracować, a na pewno muszę coś zrobić z barierkami bo wyglądają strasznie topornie i raczej są przeskalowane. Nie wiem czy wogóle ich nie usunąć i zrobić całkiem nowe z drutu.
1.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 4 0
#39
Nie wiem jak rozumieć totalny brak komentarzy? :) jednym słowem chyba do d..y , brak słów :) tak to muszę rozumieć.
Tak czy siak zabrałem się za barierki, wyglądają troszkę lepiej od orginalnych :) trzeba je jeszcze pomalować. Cały wiadukt w rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciach :) Być może marny ze mnie fotograf :) aha.. i oceniając proszę pamiętać, że to eNka :)
1 (2).JPG
DSC1.jpg
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#40
Witam Kociol !A czy to zrobiles Sam ,czy gotowiec tylko zwaloryzowany przez Ciebie .Jak napisales to skala "N" , to dodatkowy szacun za SKALE(y)