• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mała stacyjka

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#4
Bardzo fajny plan, ale to żeberko pod zielonym magazynem chyba trochę za blisko toru głównego dodatkowego. Ja odsunąłbym to żeberko tak, było miejsce na wydłużenie peronu przed stacją. W rzeczywistości często jest tak, jak na tym planie, ale trzeba pamiętać, że na prawdziwej kolei tory stacyjne są zwykle znacznie dłuższe niż perony. Pociągi towarowe miewają do 700-750 m długości, a perony na dużych stacjach do 400, a na takiej małej stacyjce 150-200 to już dużo. Na makiecie kolegi Marka, na tor przed budynkiem można przyjąć pociąg osobowy z lokomotywą i co najwyżej dwoma krótkimi wagonami. Ale zdaje się, że na to już za późno...
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#7
Witam miło :) Peron pierwszy jest dość krótki. Czy pozwoli na mijanie się składów pasażerskich? Czy też pasażerowie wagonów, które będą stać poza peronami będą międlić w ustach niepochlebne słowa pod adresem projektanta stacji :);)
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#10
Tak jak mówi Daniel. Wcześniejsza wersja była bardziej użytkowa. Mogłeś wjechać na tor za anglikiem z 2 torów. Teraz tylko z jedno toru i to tylko pod warunkiem że będzie pusty, a i skład na haku musi być krótki ;)
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#11
Witam miło :) Peron pierwszy jest dość krótki. Czy pozwoli na mijanie się składów pasażerskich? Czy też pasażerowie wagonów, które będą stać poza peronami będą międlić w ustach niepochlebne słowa pod adresem projektanta stacji :);)
Oj tam od razu krótki peron i niepochlebne słowa,zawsze można zrobić perony na wzór tych które są np. w Tymbarku,Mszanie albo Zagórzu .Tam problem
długości ,szerokości i wysokości peronów praktycznie nie istnieje;).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#12
Obie wersje mają zalety i wady i obie występują w rzeczywistości. Zalety tego pierwszego przedstawił Daniel, wadą jest bardziej skomplikowane zabezpieczenie przebiegów. Potrzebne będą dwie wykolejnice, na obu żeberkach. Oczywiście na makiecie można rzeczywistość "uprościć" i wykolejnice sobie darować. Zwracam też uwagę, że na tym prawym żeberku ledwo jeden wagon się zmieści (ukres!). Na prawdziwej kolei czasem stosowano także podwójne połączenie toru bocznego z głównym, jak na drugim rysunku. A skoro Kolega rozważa zmiany, to może jeszcze da się to lewe żeberko trochę odsunąć od toru głównego?

stacja 1.JPG
stacja 2.JPG
 
OP
OP
marekh0

marekh0

Aktywny użytkownik
#13
Bardzo fajny plan, ale to żeberko pod zielonym magazynem chyba trochę za blisko toru głównego dodatkowego. Ja odsunąłbym to żeberko tak, było miejsce na wydłużenie peronu przed stacją. W rzeczywistości często jest tak, jak na tym planie, ale trzeba pamiętać, że na prawdziwej kolei tory stacyjne są zwykle znacznie dłuższe niż perony. Pociągi towarowe miewają do 700-750 m długości, a perony na dużych stacjach do 400, a na takiej małej stacyjce 150-200 to już dużo. Na makiecie kolegi Marka, na tor przed budynkiem można przyjąć pociąg osobowy z lokomotywą i co najwyżej dwoma krótkimi wagonami. Ale zdaje się, że na to już za późno...
Mogę tylko zmienić łuk na tor prosty to tory trochę się rozejdą.
DSC_0064.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#14
Myślę, że warto spróbować. Ale rozumiem, że cała dyskusja o przeniesieniu tego żeberka na przedłużenie toru ładunkowego jest już bezprzedmiotowa? Ponownie zwracam uwagę, że na tym żeberku praktycznie można odstawić jeden wagon lub lokomotywę. Na fotce niżej naniosłem mniej więcej miejsce ukresu i wykolejnicy, więc za dużo długości już nie zostaje. Może warto to żeberko wydłużyć i zrobić tam też tor ładunkowy? Ale wymagałoby to przesunięcia przejazdu.

stacja 3.JPG
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#17
Na takiej maleńkiej stacyjce to chyba nikt by nie budował stacji paliw dla lokomotyw,wydaje mi się że dużo bardziej prawdopodobne jest zbudowanie rampy,
nawet takiej na jeden wagon.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#20
No mnie nie bardzo to tu pasuje. Szersza część rampy (za końcem toru) jest za długa, na tej makiecie nie bardzo jest na to miejsce, za kozłem miał być jeszcze przejazd. A jeżeli przejazdu ma nie być, to lepiej przedłużyć to żeberko.
 

Podobne wątki