• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mała stacyjka.

Tryl

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Chciałbym przedstawić projekt mojej pierwszej stacyjki. Nie mam za dużo miejsca, więc będzie to stacja końcowa. Całkowita długość 3000mm, szerokość 500mm zakończona albo LL500mm, albo jedną skrzynką i dopiero profil. Proszę o wszelkie uwagi i sugestie. Rozjazd angielski będzie pojedyńczy. Przepraszam za taki nieudolny szkic.
 

Załączniki

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
#2
Witamy na forum :D
Jeśli ma to być stacja końcowa, to układ nie jest za dobry, ponieważ zmiana lokomotywy z przodu na tył może się odbywać w jednym małym miejscu. Później obowiązkowy wjazd na peron pociągów osobowych i towarowych i wreszcie odjazd. tak więc zmiana kierunku pociągu będzie bardzo długa szczególnie jak na dwutorową linię. tory przy mijance i przy peronie mają zaledwie ok1m, gdzie przy spotkaniach potrzeba 3m. ;) Poza tym taka ilość bocznic nie ma zabardzo sensu tak jak plac ładunkowy przez taką długość. Na początek proponowałbym Ci raczej stację końcową na lini jednotorowej, lub zwykłą stację, bo prawdopodobne jest że i tak zajmą tą samą powierzchnię :)

Ewentualna zmiana projektu:
 

Załączniki

OP
OP
T

Tryl

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
To nie jest stacja na linii dwutorowej, górny tor biegnie do samej krawędzi skrzynki, by kiedyś przedłużyć go jako bocznicę przemysłową. Peron jest za krótki?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#4
Stacja generalnie nie jest zła, ale :?:
Po pierwsze: rozjazd krzyżowy powinien być podwójny.
Po drugie: popatrz na plan i wyjaśnij jak chcesz wstawiać wagony pod rampę, bo z rysunku wynika, że chyba dźwigiem albo balonem :D . Za ostatnim rozjazdem zmieści się tylko lokomotywa - no chyba, że rysunek jest tylko poglądowy i nieodzwierciedla faktycznych wymiarów.
 
OP
OP
T

Tryl

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Tomek K napisał(a):
Stacja generalnie nie jest zła, ale :?:
Po pierwsze: rozjazd krzyżowy powinien być podwójny.
Po drugie: popatrz na plan i wyjaśnij jak chcesz wstawiać wagony pod rampę, bo z rysunku wynika, że chyba dźwigiem albo balonem :D . Za ostatnim rozjazdem zmieści się tylko lokomotywa - no chyba, że rysunek jest tylko poglądowy i nieodzwierciedla faktycznych wymiarów.
Dlaczego rozjazd krzyżowy powinien być podwójny?
Poprawiłem plan, lepiej widać.
 

Załączniki

OP
OP
T

Tryl

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Ja jednak pozostanę przy tym projekcie. Jedynym problemem pozostaje jakiej firmy zastosować rozjazdy, by były jak najbardziej realistyczne?
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
#9
Tillig Elite, rozjazdy różne do wyboru. Polecam te do samodzielnego składania bo są tańsze a w sumie niewiele roboty. Im większy kąt, tym bardziej realistyczne. Na tak małej powierzchni może być trudno, ale pamiętaj kąt poniżej 12stopni . Ściągnij sobie program AnyRail 4 i będziesz mógł projektować i oglądać. :)

Ja bym Ci polecał pomys "Gały" pasujący jak ulał, ale Twój wybór. I powtarzam ci jeszcze raz tor na mijance i przy peronie musi być powyżej 2,5m bo Cie nie wezmą na imprezę :? , bo ci się pociągi nie zmieszczą. To będzie ze 2,5 wagonu dużego pasażerskiego + lok, a na imprezach jest ok 10 wagonów... :roll: nie mówiąc już o towarowych... :shock:
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#10
Krzyżowy oczywiście musi być podwójny bo będą problemy z manewrami pod magazyn i na dwa tory od góry :!: Naprawdę tego nie widzisz :?: :!: Nadal za ostatnim rozjazdem po lewej stronie nic po za lokomotywą się nie zmieści, jak podstwić coś pod rampę na dole :?:
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.075 140 0
#11
Tryl napisał(a):
Ja jednak pozostanę przy tym projekcie.
To zrozumiałe, że chcesz dociągnąć swój projekt do końca, ale nie zdziwię się, jak za jakiś czas stwierdzisz: "Ech, koledzy z forum mieli rację"

Paparazzi 97 napisał(a):
Ja bym Ci polecał pomys "Gały" pasujący jak ulał
Ładna stacja, można ją bardzo klimatycznie urządzić.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#12
Co do długości peronu, to na takiej końcowej stacyjce na linii lokalnej może być krótki.
Dyskusja o długościach użytecznych tyczyła się stacji przelotowych - najkrótsza determinuje cały szlak.

Z tym że jak rozjazdy mają być realistyczne, to ja nie widzę tego na 3 metrach...
 
OP
OP
T

Tryl

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Postanowiłem, że pozostanę przy swoim projekcie, rozjazdy jak najbardziej zbliżone do rzeczywistych. Jakie polecacie napędy? Czy Tortoise mają polaryzację krzyżownicy?
 
OP
OP
T

Tryl

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
Potrzebuję pomocy. Czym różnią się rozjazdy Tillig Elite EW5 od EW6?
EW6 mają kąt 6.34* i długość 389mm, a EW5 kąt 7* i długość 398mm. Na czym polegają różnice, skoro EW5 ma większy kąt, to dlaczego jest dłuższa? Dlaczego obie posiadają taki sam promień 2200mm?
Potrzebuję także numeru katalogowego zestawu podwójnych podkładów do ww. rozjazdów.:)
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
#16
O ile się nie mylę EW5 jest rozjazdem łukowym (chyba ma łukową krzyżownicę) a EW6 jest prosta.
Poza tym EW5 to totalna fikcja a EW6 w miarę dobrze naśladuje typowo polski rozjazd, (oczywiście poza tymi podwójnymi podkładami) Warto też zastonowić się nad Weinertem :D cena prawie ta sama, a jakość o niebo lepsza, podwujne podkłady itd.
O tiunningu znajdziesz nieco informacji: :) http://forum.modelarstwo.info/threads/wajchy-ew6-od-tilliga-tak-na-luzie.10437/
 

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#17
Nie obraź się kolego ale wg mnie Ew6 to przerost formy nad treścią biorąc pod uwagę geometrie i rozłożenie rozjazdów długość całkowita na poziomie 3m wychodzi tak....
jedna EW6 to w przybliżeniu 40 cm.. idąc dalej w szeregu masz 3 zwrotnice co przy konieczności zachowania odstępu miedzy nimi daje już ok 130 cm..., jeżeli weźmiesz pod uwagę rozmieszczenie ukresów przy EW6 to wychodzi mi tak na oko ze peron ma jakieś 50-60 cm.....a tory manewrowe w środku tez jakies 20 cm...

Zastanów sie nad tym czy warto dawać takie zwrotnice?
Ja uważam iż w takim projekcie i przy nierealnej długości nie warto dać zwrotek PIKO czy EW2 ewentualnie w ostateczności jak już aż tak ci zależy na realizmie może dać EW3 tylko po co....
 

statom

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Witam, znalazłem jeszcze jeden mały "kruczek". Zakładam że pociągi będą wjeżdżały na peron z lewej strony stacji. I teraz lokomotywa wjedzie z wagonami na peron i ....utknie między kozłem a wagonami. Jak już tak bardzo się upierasz przy tym co narysowałeś to na końcu peronu dołóż jeszcze jeden rozjazd, żeby lok po odczepieniu mógł spokojnie objechać skład tym torem poniżej i doczepić się z drugiej strony...będzie ciut praktyczniej.A poza tym to słuchaj podpowiedzi, bardziej doświadczonych kolegów i poczytaj ich wątki. To nic nie boli a oszczędzi Ci w przyszłości rozbierania makiety. Pozdrawiam.
 

statom

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
Może i działa, ale jeśli nie buduje stacji Kudowa Zdrój to ja bym dołożył ten jeden rozjazd i tyle, no chyba że ma dwa loki, to sprawa jest rozwiązana.
 

Podobne wątki