Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Budując model wagonu do przewozu transformatora niestety popsułem jeden element który miał być dzwigarem. Postanowiłem wykorzystać ten element do budowy małej obrotnicy. Jest to pole doświadczalne przed przystąpieniem do budowy dużej obrotnicy.
Dotarły zamówione odcinki rur z plexi o średnicach 150,180,200,250mm.Po dokładnym przymierzeniu wybrałem rurę o średnicy 180mm na tą obrotnicę. Zdecydowałem też że będzie to obrotnica na tor wąski 1000mm. Z arkusza plexi o gr 4 oraz 5 mm wyciąłem dno oraz górę obrotnicy. Materiały te są już u tokarza i czekam na odebranie wytoczonych już elementów na gotowo.
zostały obrobione odcinki plexi oraz wytoczony nowy czop środka obrotnicy. Ten czop plastikowy który jest na 1 i 2 zdjęciu niestety się nie sprawdził i został wymieniony na aluminiowy. Zdjęcia robione na masce samochodu, dlatego takie ciemne tło.
Na razie zmieniłem koncepcję i postanowiłem że ta obrotnica będzie na tor normalny, jak mi zostanie materiał czyli kawałek rury to wtedy wykonam obrotnicę na tor 1000mm. Tak to wygląda po złożeniu i przymiarce.
Odebrałem tę rurę po przycięciu i wygląda to tak. Czekając na przycięcie tej rury wykonywałem prace przygotowawcze do budowy obrotnic z rur o średnicy 250 i 300 mm, są pokazane na zdjęciu. Jakieś sugestie odnośnie dalszych
Ponieważ obrotnica do wagonów jest gotowa, teraz pracuję nad obrotnicą o średnicy 250mm. Zakupiłem małe łożyska, i zamontowałem je na próbę. Do dna obrotnicy brakuje 7mm, będę musiał podłożyć podkładki. Łożyska kręcą się bardzo lekko. Ponieważ ta obrotnica będzie miała zasilanie szyn, to pytanie do kolegów elektryków, jak takie zasilanie zainstalować?.
Odebrałem tę rurę po przycięciu i wygląda to tak. Czekając na przycięcie tej rury wykonywałem prace przygotowawcze do budowy obrotnic z rur o średnicy 250 i 300 mm, są pokazane na zdjęciu. Jakieś sugestie odnośnie dalszych prac oraz pomalowania tej obrotnicy.
Imitacje przytwierdzenia szyn, oraz blokady na koncach torow zapobiegajace obracaniu sie podczas przetaczania taboru.
[DOUBLEPOST=1483813808,1483813124][/DOUBLEPOST]
Ponieważ obrotnica do wagonów jest gotowa, teraz pracuję nad obrotnicą o średnicy 250mm. Zakupiłem małe łożyska, i zamontowałem je na próbę. Do dna obrotnicy brakuje 7mm, będę musiał podłożyć podkładki. Łożyska kręcą się bardzo lekko. Ponieważ ta obrotnica będzie miała zasilanie szyn, to pytanie do kolegów elektryków, jak takie zasilanie zainstalować?.
Zobacz załącznik 442666Zobacz załącznik 442667Zobacz załącznik 442668
Ja swojej nie skonczylem, ale do pretu obracania uzylem mosiadz w mosieznej rurze. Do tego mialem przylutowac drut, ktory byl by przylutowany do jednej szyny na obrotnicy. Od dolu pod obrotnica myslalem przytwierdzic szyne, tak jak w realu. Na koncach obrotnicy sa zwykle kola na ktorych obrotnica opiera sie od strony zewnetrznej. To wlasnie te kola myslalem uzyc jako przewod do drugiej szyny na obrotnicy.
Ta obrotnica do wagonów będzie jeszcze docelowo przykryta deskami, tak że imitacje przytwierdzeń szyn nie będą widoczne nawet gdybym je zamontował. W pozostałych obrotnicach będzie tak samo. Obrotnica do wagonu będzie bez zasilania. Co do podłączenia zasilania do pozostałych obrotnic to skłaniam się ku metodzie przylutowania kabelków do spodu szyny i zrobienie zasilania z blaszek umiejscowionych na dnie obrotnicy. Co do blokady zapobiegającej przesunięciu obrotnicy przy przetaczaniu wagonu to muszę jeszcze nad tym tematem pomyśleć.
Filmik z obrotnicą w Szwajcarii, na której się wzoruję. od 4min. 45 sek.