Pytania zadane przez Kolegę dotykają istoty problemu nad która już myślałem ze 2 tygodnie ale wciąż jestem chwiejny.
No to po kolei. Zaczęło się bardzo niewinnie od tego zdjęcia
W sumie to nic specjalnego tu nie ma, tyle ze pustynia i bramka sygnałowa, a w sumie dwie. Jednak tak mi się to zdjęcie
spodobało że postanowiłem zrobić taką dioramę. Wiedziałem ze takiego układu to nie zrobie bo nie mam miejsca na drugą makietę. Postanowiłem więc że będą dwa tory. I teraz problem bo w jakiej konfiguracji.
Tor głowny i żeberko czy może dwutorowa linia. Ja nie jestem specjalistą od kolei, staram się czytać o tym ale niezabardzo to
ogarniam. W końcu zdecydowałem się na linie dwutorową ale myślałem czy na takiej linii może być przejazd z jednego kierunku na drugi, sumie
to wydaje się bez sensu i potencjalnie niebezpieczne. No ale na tej pierwszej fotce są dwie głowice na bramie czyli tak jakby był rozjazd
a i z naszego podwórka znalazłem coś takiego
Ze względu na makietę też dobrze byłoby żeby tory były połączone, bo więcej możliwości przejazdu.
W końcu zdecydowałem się na dwa tory główne połączone zwrotnicą, zabezpieczone bramką syganałową (jedną bo na dwie mnie nie stać
).
Z boku plac, ale ponieważ to nie jest bocznica to może jakiś magazyn na kontenery np.
Z budką dróznika to tak sobie mysle że ma byc jakas kańciapa do tego magazynu a nie budka dróznika.
Dlatego napisałem o sugestiach bo nie byłem do końca przekonany. Teraz to już trudno zmienić bo jedyny element który bedzie tu amerykański
to ta bramka właśnie, już ją zamówiłem za oceanem (
http://www.customsignalsystems.com/) i będzie wyglądała tak, tylko że dolny sygnał z prawej też będzie trzykolorowy :
Cytat z maila od tego gościa
"The bridge shows 2 signal heads on the right side. This means that you have 2 routes up ahead on that track. As there is only one route available on the left, there is only one signal head there. If you are simulating just a passing siding, then a yellow/red signal on the bottom would be appropriate for the right set of signals. If the secondary track on the left is considered a main line track, you could use a 3-light signal for the bottom, creating a 3-over-3. If you notice in one of your photos a bridge with 2 3-over-3 signals, that means there are 2 crossovers up ahead where each track approaching the bridge can cross over to the other..."
Czyli jak rozumiem to pasuje na żeberko i na dwa główne tory też pasuje. Tylko czegoś tu nie rozumiem bo jak żeberko to przed nim nie dwa tory tylko jeden i by wystarczył zwykły sygnał na słupie. Ale się rozpisałem