• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój TTabor w skali TT

J1974H0

Znany użytkownik
#42
No generalnie jest. Wagony towarowe tańsze. Osobowe ceny podobne, lokomotywy też ceny podobne.
Wagonów nie sprawdzałem, ale jak weźmiesz pod uwagę modele parowozów na przykład... TILLIG (TT) w porównaniu do cen modeli np. PIKO (H0) to owszem, podobne.... np BR01 - cena podobna do Tilliga, dajmy na to, np Tillig TT nr kat. 02137 <nowość 2017> kosztuje na dzisiaj (cena w PLN) 931, zaś PIKO nr kat. 50104 kosztuje 930 zł. Modele PIKO i Tillig są na podobnym poziomie uproszczenia i wykonania. Ale jak weźmiesz już w H0 bardziej dokładny (z większą ilością detali) model BR01 np. firmy Roco, to już mamy cenę 1243 zł, a BR01 Trixa też droższe o kilka ładnych stówek.
BR56 Tillig TT nr kat. 02166 koszt 914 zł, zaś dostępne w H0 BR56 (od Liliput) nr kat. 131562 kosztuje 1622zł.... Nie widziałem BR56 w H0 od PIKO. Jak ktoś chce ten model H0, to nie ma do wyboru tańszego z PIKO..... Ktoś może powiedzieć, że to nie najlepszy przykład..... to może inaczej:

Ceny w przykładowym polskim sklepie internetowym:
Ten sam model Roco /aktualnie w ofercie/:
BR44 Roco H0 nr kat 72236: 1246zł
BR44 Roco TT nr kat 36019: 985zł
Oba bez dźwięku w pełnej wersji (nie Hobby)
Różnica: 261 zł.

Ceny (z dzisiaj) na stronie Roco:
BR44 Roco H0 nr kat 72236: 289 EURO
BR44 Roco TT nr kat 36021: 229 EURO
Różnica: 60 EURO

Wg mnie więc generalnie TT jest tańsze.
Owszem, zdarzają się może i przykłady, że można kupić coś z TT drożej - dajmy na to spalinowozy- na dzisiaj spalinowóz BR232 DB Roco TT z dźwiękiem nr kat 36282 ma cenę /w EURO/ 199, zaś podobny model z dźwiękiem BR232 DB Roco nr kat 58501 ma cenę /w EURO/ 189. Czyli 10 EURO taniej w H0.... ale nie wiem czy modele od Roco z numerem kat. zaczynającym się na 5xxxx, to nie jest seria Hobby (uproszczenia). Może dlatego taniej...

Generalnie myślę, że taniej jest w TT z jednej strony dlatego, że w H0 są modele, których nie ma od tańszych firm jak PIKO H0 i chcąc je mieć skazanym się jest np. na drogą filigranową firmę BRAWA, albo Liliput.
Ale myślę, że z drugiej strony przykład z BR44 Roco idealnie pokazuje różnicę --- bo porównujemy dokładnie to samo (nie wersję pełną z wersją podobną, czy Hobby) --- mamy tu dokładnie ten sam model z tej samej firmy i cenę w TT niższą o niemal (w zaokrągleniu) 300zł... z czegoś to wynika.

Także - gdyby bliżej się temu przyjrzeć, to nie jest wcale takie pewne, że TT jest droższe od H0.
 
Ostatnio edytowane:

piottrw

Aktywny użytkownik
#43
Ta czy owa lokomotywa nie jest wszystkim, wagony towarowe tańsze generalnie np, produkty piko, roco ich odpowiedniki w tt droższe, akcesoria jak pojazdy figurki budynki itp, pomijając mniejszy asortyment. W TT jest w zasadzie jeden segment, czyli jest model albo go nie ma, nowsze konstrukcje mogą pomieścić obok dekodera głośnik i tylko to je odróżnia. Sa tez firmy w tt klasy esu, weinert ale to jest poza moim zasięgiem, wole 4-5,6,7 lokomotyw w analogu niż jedną za 2-3 kpln. Jedynie tillig produkuje segment start, ale to kilka modeli dla dzieci i zestawy startowe z uproszczonymi i fikcyjnymi modelami, ale osobno w sprzedaży nie dostępne jak np traxx st49 pkp cargo
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 76
Tabor TT/TTm/TTe 13

Podobne wątki