• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
Pruska P10 (czyli Baureiche 39) nie nadaje się do konwersji na Pt31 czy Pt47). Podobieństwo ogranicza się wyłącznie do układu 2-8-2. P10 była parowozem 3 cylindrowym, a nasze petuchy 2 cylindrowymi co przekłada się na zupełnie inny układ korbowodów, mechanizmu
paroworozdzielczego czy przeciwwagna kołach.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Tak, wiem, wiem Kolego. Faktycznie mogłem zrobić Pt1 ale to nie moja epoka i po prostu chciałem wykonać taką uproszczoną konwersję. Może kiedyś przerobię ten parowóz na Pt1, jak uzbieram odpowiednią dokumentację.
 
Ostatnio edytowane:

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
no z dokumentacją krucho. choć niedawno widziałem Pt1 w IV epoce (osprzęt z IV epoki). Autor przyznał, że bardzo chciał mieć Pt1 w IV epoce i fikcyknie przyjął, że PKP nie zwróciła tych czajników do NRD w 1956 tylko użytkowała do końca lat 70...
 

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
Pm2-10 konwersja wykonana na modelu Trixa 22137-2, BR 003
W modelu wykonano zmianę geometrii kotła oraz budki ( właz przesuwny ), wymieniono wiatrownice a także reflektory na K50 - światła białe, czerwone oraz manewrowe.
Zamontowano prądnice z przewodami, inżektor MatCalfa, Nathana, prasy smarne oraz tablice na modelu ( orzełki, oznaczenia parowozu, tendra i Uwaga Wysokie Napięcie )
20150212_193949.jpg
DSC09698.JPG
DSC09700.JPG
DSC09701.JPG
DSC09702.JPG
DSC09703.JPG
DSC09706.JPG
DSC09712.JPG
DSC09715.JPG
DSC09717.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Pm2-10 konwersja wykonana na modelu Trixa 22137-2, BR 003
W modelu wykonano zmianę geometrii kotła oraz budki ( właz przesuwny ), wymieniono wiatrownice a także reflektory na K50 - światła białe, czerwone oraz manewrowe.
Zamontowano prądnice z przewodami, inżektor MatCalfa, Nathana, prasy smarne oraz tablice na modelu ( orzełki, oznaczenia parowozu, tendra i Uwaga Wysokie Napięcie )]
Bardzo ładna czysta robota(y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Ładny model. Jeśli miałbym drobne uwagi, to nie jako zarzut, a raczej informacja: inżektor Nathana powinien być na wysokości środka koła, a nie tak z przodu (ten drugi nazywa się Metcalf, nie MatCalf). Poza tym w IV epoce (a na taki wygląda model) nie było już zwykle hamulców osi tocznych (przedniego wózka i osi tylnej). I w Pm2 zostawiłbym czerwone wózki tendra. Ale nie wiem, jak dokładnie wyglądał akurat Pm2-10, może wyjątkowo jeszcze miał. A co zmieniono w geometrii kotła, bo ja nie widzę różnic? Usunięcie podgrzewacza Knorra trudno nazwać zmianą geometrii.
 

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
Ładny model. Jeśli miałbym drobne uwagi, to nie jako zarzut, a raczej informacja: inżektor Nathana powinien być na wysokości środka koła, a nie tak z przodu (ten drugi nazywa się Metcalf, nie MatCalf). Poza tym w IV epoce (a na taki wygląda model) nie było już zwykle hamulców osi tocznych (przedniego wózka i osi tylnej). I w Pm2 zostawiłbym czerwone wózki tendra. Ale nie wiem, jak dokładnie wyglądał akurat Pm2-10, może wyjątkowo jeszcze miał. A co zmieniono w geometrii kotła, bo ja nie widzę różnic? Usunięcie podgrzewacza Knorra trudno nazwać zmianą geometrii.
Z góry dziekuje za wskazanie drobnych uchybień. Co prawda konwersji osobiście nie wykonałem, robił je dla mnie kolega. Z tego co wiem wzorował się na posiadanych zdjeciach Pm2-10.
Oczywiście chodziło o inżektor Metcalfa - literówka z mojej strony.
Natomiast co do geometri kotła to faktycznie nic oprócz usunięcia przegrzewacza pary nie było wykonane.
A i oczywiście nie wspomniałem wcześniej cały model był malowany.
 

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
Dla mnie i tak wyglada cudownie (y) Brawo Ty! Ja osobiście chcę wykorzystać do takiej przeróbki BR01 Roco, która "leżakuje" u mnie od lat, ale w końcu się doczeka.
Dziękuje i życzę powodzenia. Ja jako budowlaniec nie mam jeszcze takich zdolności żeby dokonać konwersji, może kiedyś spróbuje.
Narazie po mału przymierzam się do wykonania jakiejś dioramy do prezentacji posiadanego taboru.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Dziękuje i życzę powodzenia. Ja jako budowlaniec nie mam jeszcze takich zdolności żeby dokonać konwersji, może kiedyś spróbuje.
Narazie po mału przymierzam się do wykonania jakiejś dioramy do prezentacji posiadanego taboru.
Ja niestety urodziłem się za późno i nie w tym rejonie kraju, aby zobaczyć Peemki. Ale ten filmik ukazuje ich piękno, akcja na samym poczatku:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Ja osobiście chcę wykorzystać do takiej przeróbki BR01 Roco
Ale Kolega Maverick wie, że to będzie trochę fikcja, bo BR01 to inny parowóz. Nie wiem, czy już o tym nie dyskutowaliśmy na forum... ;)

A ja znam tylko dwa zdjęcia Pm2-10, oba z 1974 roku i oba z lewej strony. Chętnie bym zobaczył więcej.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 15
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki