• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój tabor

Mój "Pt" w różnych etapach konwersji. Aparat cyfrowy wyostrza wszystkie niedociągnięcia, stąd ta "artystyczna" fotografia. Konwersja ta powstała po domowej projekcji "Człowieka na torze", a po "Drodze na Zachód", poprawiłem konwersję BR58 na Ty1, tak aby koledzy maszynistów Orzechowskiego i Walczaka nie wstydzili się za swoje maszyny.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Mój "Pt" w różnych etapach konwersji. Aparat cyfrowy wyostrza wszystkie niedociągnięcia, stąd ta "artystyczna" fotografia. Konwersja ta powstała po domowej projekcji "Człowieka na torze", a po "Drodze na Zachód", poprawiłem konwersję BR58 na Ty1, tak aby koledzy maszynistów Orzechowskiego i Walczaka nie wstydzili się za swoje maszyny.
Gdybyś trzasnął zdjecie na zewnątrz, to fajnie by wyglądał. Blachy pomostu powyginane niczym na prawdziwej maszynie. Szkoda że te przednie koła maja takie grube obręcze. Ja w swoim Teigreku dałem bardziej skalowe, całkiem inaczej to wygląda.
 
Zmiana obręczy, to chyba byłoby zbyt dużo jak na taką umowną konwersję 39tki na "Pt31". Musiałbym poprawić jeszcze wiatrownice. Na żywo, model wygląda naprawdę dobrze. A z ryflakami i bonanzami, z pewnej odległości oczywiście, prawie jak Pt31. Co do Ty1, to racja. I ten dyszel od wozu z przodu! Ale trzymam go do jazdy kominem do tyłu.
 
Zmiana obręczy, to chyba byłoby zbyt dużo jak na taką umowną konwersję 39tki na "Pt31". Musiałbym poprawić jeszcze wiatrownice. Na żywo, model wygląda naprawdę dobrze. A z ryflakami i bonanzami, z pewnej odległości oczywiście, prawie jak Pt31. Co do Ty1, to racja. I ten dyszel od wozu z przodu! Ale trzymam go do jazdy kominem do tyłu.
Sam myślałem załatwić sobie BR39 i przerobić na Pt47, ale nawet stare Rivarossi u mnie drogo kosztuje.
 

luc1979

Znany użytkownik
Pruska P10 (czyli Baureiche 39) nie nadaje się do konwersji na Pt31 czy Pt47). Podobieństwo ogranicza się wyłącznie do układu 2-8-2. P10 była parowozem 3 cylindrowym, a nasze petuchy 2 cylindrowymi co przekłada się na zupełnie inny układ korbowodów, mechanizmu
paroworozdzielczego czy przeciwwagna kołach.
 
Tak, wiem, wiem Kolego. Faktycznie mogłem zrobić Pt1 ale to nie moja epoka i po prostu chciałem wykonać taką uproszczoną konwersję. Może kiedyś przerobię ten parowóz na Pt1, jak uzbieram odpowiednią dokumentację.
 
Ostatnio edytowane:

luc1979

Znany użytkownik
no z dokumentacją krucho. choć niedawno widziałem Pt1 w IV epoce (osprzęt z IV epoki). Autor przyznał, że bardzo chciał mieć Pt1 w IV epoce i fikcyknie przyjął, że PKP nie zwróciła tych czajników do NRD w 1956 tylko użytkowała do końca lat 70...
 

Piotr M.

Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej
Zespół forum
Pogoda jakaś taka nijaka już i te słońce też już takie nie-letnie. Ale coś tam jeszcze pstryknąłem 1028 wrócił niedawno z ZNTK Rybnik.
I tak jak to bywa przy fotografii cyfrowej, zrobiłem w sumie ponad 25 zdjęć, po obróbce i selekcji zostało 17 dobrych, ale nie koniecznie fajnych, poza tym nie ma sensu wrzucać niemalże identycznych ujęć, zastanawiam się czy 7 to i tak nie za dużo.
Zobacz załącznik 520281
DSCN0373.JPG
DSCN0363.JPG
Zobacz załącznik 520287
DSCN0359.JPG
Zobacz załącznik 520289
DSCN0361.JPG
 

sebo81ku

Znany użytkownik
Pm2-10 konwersja wykonana na modelu Trixa 22137-2, BR 003
W modelu wykonano zmianę geometrii kotła oraz budki ( właz przesuwny ), wymieniono wiatrownice a także reflektory na K50 - światła białe, czerwone oraz manewrowe.
Zamontowano prądnice z przewodami, inżektor MatCalfa, Nathana, prasy smarne oraz tablice na modelu ( orzełki, oznaczenia parowozu, tendra i Uwaga Wysokie Napięcie )
20150212_193949.jpg
DSC09698.JPG
DSC09700.JPG
DSC09701.JPG
DSC09702.JPG
DSC09703.JPG
DSC09706.JPG
DSC09712.JPG
DSC09715.JPG
DSC09717.JPG
 
Pm2-10 konwersja wykonana na modelu Trixa 22137-2, BR 003
W modelu wykonano zmianę geometrii kotła oraz budki ( właz przesuwny ), wymieniono wiatrownice a także reflektory na K50 - światła białe, czerwone oraz manewrowe.
Zamontowano prądnice z przewodami, inżektor MatCalfa, Nathana, prasy smarne oraz tablice na modelu ( orzełki, oznaczenia parowozu, tendra i Uwaga Wysokie Napięcie )]
Bardzo ładna czysta robota(y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ładny model. Jeśli miałbym drobne uwagi, to nie jako zarzut, a raczej informacja: inżektor Nathana powinien być na wysokości środka koła, a nie tak z przodu (ten drugi nazywa się Metcalf, nie MatCalf). Poza tym w IV epoce (a na taki wygląda model) nie było już zwykle hamulców osi tocznych (przedniego wózka i osi tylnej). I w Pm2 zostawiłbym czerwone wózki tendra. Ale nie wiem, jak dokładnie wyglądał akurat Pm2-10, może wyjątkowo jeszcze miał. A co zmieniono w geometrii kotła, bo ja nie widzę różnic? Usunięcie podgrzewacza Knorra trudno nazwać zmianą geometrii.
 

sebo81ku

Znany użytkownik
Ładny model. Jeśli miałbym drobne uwagi, to nie jako zarzut, a raczej informacja: inżektor Nathana powinien być na wysokości środka koła, a nie tak z przodu (ten drugi nazywa się Metcalf, nie MatCalf). Poza tym w IV epoce (a na taki wygląda model) nie było już zwykle hamulców osi tocznych (przedniego wózka i osi tylnej). I w Pm2 zostawiłbym czerwone wózki tendra. Ale nie wiem, jak dokładnie wyglądał akurat Pm2-10, może wyjątkowo jeszcze miał. A co zmieniono w geometrii kotła, bo ja nie widzę różnic? Usunięcie podgrzewacza Knorra trudno nazwać zmianą geometrii.
Z góry dziekuje za wskazanie drobnych uchybień. Co prawda konwersji osobiście nie wykonałem, robił je dla mnie kolega. Z tego co wiem wzorował się na posiadanych zdjeciach Pm2-10.
Oczywiście chodziło o inżektor Metcalfa - literówka z mojej strony.
Natomiast co do geometri kotła to faktycznie nic oprócz usunięcia przegrzewacza pary nie było wykonane.
A i oczywiście nie wspomniałem wcześniej cały model był malowany.
 

sebo81ku

Znany użytkownik
Dla mnie i tak wyglada cudownie (y) Brawo Ty! Ja osobiście chcę wykorzystać do takiej przeróbki BR01 Roco, która "leżakuje" u mnie od lat, ale w końcu się doczeka.
Dziękuje i życzę powodzenia. Ja jako budowlaniec nie mam jeszcze takich zdolności żeby dokonać konwersji, może kiedyś spróbuje.
Narazie po mału przymierzam się do wykonania jakiejś dioramy do prezentacji posiadanego taboru.