• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

kovalsky

Aktywny użytkownik
Reakcje
341 20 1
Mała dłubaninka relaksacyjna:)
Okulary na lampy i lusterka to trawionki od Ostbahna. Malowanie i montaż już mojej roboty.
Jak wyszło? Moim zdaniem akceptowalnie:)
Zobacz załącznik 470892
Zobacz załącznik 470893
Zobacz załącznik 470894
Zobacz załącznik 470899

Kabiny... oj długo wałkowałem zdjęcia w sieci, oczywiscie zdjęć SP45 204 jest jak na lekarstwo, wiec byłem zmuszony trochę improwizować(n)

Zobacz załącznik 470900
Bajerancko Kolego Ci to wyszło.
Pozdrawiam(y)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Żółte mordy, na razie tylko tyle, ale kolejne w planach. Jedna ET41 jeszcze przed wymianą oczu i patyną.
Piękne! Wspaniała kolekcja żółtych czół. Brakuje tylko ET41-152, EU07-408, EU07-429, EU07-443, EU07-457 oraz EU07-541 i to byłyby wszystkie dotąd wydane modele w malowaniu z żółtym czołem. Proszę zdradzić jaki będzie następny model? Rodzynek EU07-039 piękność! Oprócz niej w oryginale całe żółte czoło miały jeszcze EU07-055, EU07-080:

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36845
- autor: J. Remisiewicz - Remik
- opis: "Lipiec 1997 | Poznań Główny, peron 4b | EU07-080 oczekuje na służbę. W środkowym oknie dumnie wisi poznański herb wskazujący jednoznacznie na przydział elektrowozu."

1997.07. - Poznań Gł. - EU07-080 oczekuje na służbę.jpg

EU07-092 nazywana "Batory":

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,1207,0,PaFaWag_4E_EU07_092.html
- autor: Rysiek Boduszek
- opis: "22 grudnia 1991 - Lokomotywownia Wrocław Główny"

1991.12.22. - lokomotywownia Wrocław Gł. - EU07-092.jpg

EU07-186, EU07-197 zwana "Papugą", EP07-223 i jedna z nielicznych, jeśli nie jedyna EU07 typu 303E, czyli EU07-434:

- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu074245.htm
- autor: Jarosław D. Stawarz
- opis: "EU07-434 w Gdyni Głównej Osobowej z poc. pospiesznym 329/58303 'Mare Balticum' z Olsztyna do Berlina (01.06.1998)."

EU07-434.jpg

Niektóre EU07 typu 303E miały niestandardowe żółte czoła np. w kształcie trapezu (EU07-444, EU07-485, EU07-509):

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=19684
- autor: Paweł Winnicki
- opis: "16.10.1997r. | Boguszów Gorce Wschód | EU07-509 z pociągiem rel. Wrocław - Jelenia Góra. / Pociąg o numerze 217 (na zdjęciu) wyjechał z Wrocławia z doczepioną standardowo Bipą, która z powodu rozerwania pociągu na szlaku Świebodzice - Wałbrzych Szczawienko została wyłączona z dalszej jazdy. Takie "plotki" usłyszałem od pasażerów opóźnionego 2 godziny pociągu do którego wsiadałem."

1997.10.16. - Boguszów Gorce Wsch. - EU07-509 z poc. os. nr 217 rel. Wrocław Gł. - Jelenia Góra.jpg

Lub z wyciętym w żółtym czole trapezem:

- źródło: https://andrzej81.flog.pl/wpis/8814749/eu07444#w
- autor: andrzej81
- opis: "Sławno około 1997 rok"

EU07-444.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,9775,0,HCP_303E_EU07_485.html
- autor: Rysiek Boduszek
- opis: "21 października 1989 - lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska. Maszyna z MD Jelenia Góra odpoczywa po przyprowadzeniu nocnych "Karkonoszy"."

1989.10.21. - lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska - EU07-485.jpg

Ta sama maszyna później dostała odwrotne żółte czoło - w kształcie trapezu:

- źródło: http://kolej.eu07.pl/galeria/www.pkp.com.pl/htmls/eu07.htm
- autor: Jarosław D. Stawarz
- opis: "EU07-485 w charakterystycznym malowaniu wałbrzyskich 'siódemek' odjeżdża z pociągiem ze stacji Jaworzyna Śląska. 1997.09.15."

EU07-485.jpg

Nie wiem ile maszyn mogło mieć takie malowanie, ale na dobrą sprawę EU07 typu 303E fabrycznie nie miały zielonego dachu tak jak EU07 typu 4E czy EP08, a jednak ktoś kiedyś postanowił tak pomalować dach w EU07-331 i EU07-408. Uważam, że są piękne, a przede wszystkim to kolejne wersje malowań z żółtym czołem, a w tym wypadku przez ciemnozielony dach:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,5656,0,HCP_303E_EU07_331.html
- autor: Krzysztof Sutryka
- opis: "3 lipca 1997 - Chełm Miasto. EU07-331, jeszcze w okresie planowej obsługi, oczekuje na sygnał do odjazdu w drodze do Warszawy."

1997.07.03. - Chełm Miasto - EU07-331 z poc. os. do Warszawy.jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=19763&mode=search
- autor: Roman Szczeciński
- opis: "2.09.2001 | EU07-408 na torze postojowym Warszawy Wschodniej."

2001.09.02. - Warszawa Wsch. - EU07-408 na torze postojowym.jpg

- źródło: http://woziarze.cal.pl/displayimage.php?album=6&pos=177
- autor: andrzej81
- opis: "EU07-408 - Białostocki wóz jeszcze za czasów planowej obsługi, wtedy do były wozy."

EU07-408.jpg

- źródło: http://www.bbajko.friko.pl/EU07.html
- autor: Bogusław Bajko
- opis: "EU07-408 (CM Białystok) na stacji w Białymstoku z pociągiem 15843 do Olsztyna (31.05.2003)"

Z ciekawszych malowań to jeszcze należy wspomnieć EU07-042:

- źródło: http://andrzej81.flog.pl/wpis/8805032/eu07042#w
- autor: andrzej81
- opis: "Warszawa Olszynka Grochowska, 1996 rok."

EU07-042.jpg

Oprócz nietypowe żółtego czoła jako jedna z kilku (chyba trzech lub czterech) miała takie śmieszne osłony nad reflektorami.

Jeśli rozmawiamy o malowaniach lokomotyw serii EU07, to nie można nie wspomnieć o maszynach typu 4E w malowaniu z żółtym czołem nie posiadających ozdobnych listew - można powiedzieć, że to odpowiednik malowania tzw. "oleśnickiego", które wprowadził ZNTK Oleśnica na lokomotywach typu 303E.

- źródło: http://andrzej81.flog.pl/wpis/8809196/eu07013#w
- autor: andrzej81
- opis: "Warszawa Olszynka Grochowska, 1997 rok."

EU07-013.jpg

W momencie jak zrezygnowano z żółtego czoła wspomniany ZNTK malował lokomotywy w taki sposób:

- źródło: http://naszlaku.cal.pl/eu07-084_s1.html
- autor: Mirosław Robakowski
- opis: "Lokomotywa EU07-084 w służbie ówczesnego PKP Cargo, CM Poznań pozuje do zdjęć na terenie lokomotywowni w Katowicach. Maszyna ta wówczas pachniała jeszcze farbą po naprawie rewizyjnej wykonanej w maju 2002 roku w ZNTK Oleśnica. Lato 2002 r."

EU07-084.jpg

- źródło: https://andrzej81.flog.pl/wpis/8894976/eu07486#w
- autor: andrzej81
- opis: "2002 rok"

EU07-486.jpg
Ostatnio nabyta Lxd2 też czeka na delikatną patynkę, tak jak niektóre SM/SP42.
Czy wszystkie prezentowane "Stonki" i "Kociołki" to mole fabryczne czy, któryś z nich to konwersja?
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.408 47 0
Wszystkie Stonki i Kociołki to PIKO. Co do dalszych planów z żółtymi mordami to kolega @popowe opracował mi kalki do tego egzemplarza, muszę tylko znaleźć kogoś kto mi to wydrukuje i można działać. Model dawca już czeka na odbarwienie i przemalowanie.
 

Załączniki

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 0
Mój drugi kompletny skład: SP42-071PIKO, "Bonanza" TMF i "Bonanza" PIKO. Ma obrazować pociąg Lubań Śl. - Zgorzelec oraz wiele innych pociągów lokalnych z przełomu tysiącleci, np. Marciszów - Złotoryja. Rewizje obu wagonów: 2005 rok. Przydziały: Zagórz i Leszno (!). Wolałbym wagony ciut wcześniejsze - bez trumienki, a jedynie z napisem 'PKP', ale chciałem mieć wagony różnych producentów, a tylko taką "Bonanzę" od TMF schwyciłem i według tego dopasowałem drugi wagon.

sklad.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Niby te same wagony, a jakby inne.
Wydaje mi się że wagon TMF jest ciut za wysoko :)
Fajny składzik.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 15
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki