• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Kolego Szymonie
Po pierwsze wystarczyło uprzątnąć pudełka i postawić model/modele, które mamy oglądać.
Po drugie - jakieś jednolite tło, albo diorama
Po trzecie oświetlenie - lampka biurkowa jedna lub dwie a najlepiej światło dzienne
Po czwarte aparacik, telefon opieramy na stole żeby zdjęcia nie były ruszone.

Możesz mi wierzyć że nawet przysłowiową "kiełbasą" zrobisz super foty. Wystarczy chcieć.
A tak to Twój super trix wygląda po prostu beznadziejnie. Nie widać detali nie mówiąc o rozmazanych fotach, na których nic nie widać.
I znanie się na fotografii nie ma tu nic do rzeczy...

Dla przykładu, zdjęcie zrobione telefonem lumia640, na szybkości żeby zobaczyć gdzie trzeba poprawić szlifowanie i szpachlowanie.
Podkładka do zdjęcia to zwykły papier ścierny 1500


Zrób porządne foty w ładnym oświetleniu to reszta będzie cmokać i gwizdać z zachwytu.
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
Lepiej? Też lumia 640. Brak dobrego oświetlenia.

Dodam, że jeździ super ale do tyłu super cicho, do przodu lekko słychać takie brzęczenie, raczej z zębatek nie z silnika. OLiwa albo smar coś tu da?

WP_20160127_19_24_26_Rich.jpg
WP_20160127_19_24_10_Rich.jpg
WP_20160127_19_23_57_Rich.jpg
WP_20160127_19_23_34_Rich.jpg
 
B

bobby74

Gość
Silniczek ma wyśmienity - jeżeli nie popsuty ;)
To się zdarza w lokach MäTrixa, że inaczej brzmią zależnie od tego, czy jadą do przodu czy do tyłu. Ale napęd w tym loku to napewno nie jakiś szmelc.
 

Filonxxxl

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Dodam, że jeździ super ale do tyłu super cicho, do przodu lekko słychać takie brzęczenie, raczej z zębatek nie z silnika. OLiwa albo smar coś tu da?
Nie wiem czy coś da, odpowiedni olej w niewielkiej ilości na przekładnię na 102% nie zaszkodzi. Mój Br52 Trixa też tak ma. Swoją drogą wolałbym, żeby było odwrotnie, czyli do tyłu z tym dziwnym dźwiękiem, no ale jest jak jest.
Tylko mój ma to dopiero przy prędkości, której nigdy nie osiągał (zaczyna brzęczeć przy skalowych 130km/h przestaje w okolicach 150km/h). Jak wiadomo ten parowóz osiągał 80km/h, tak go wyskalowałem i co do tego dziwnego dźwięku to, cytując klasyka, "lata mi to bardzo niskim kalafiorem" ;)
Aha, gdyby ktoś się pytał to prędkość mierzona Accutrack II Speedometer - swoją drogą fajny gadżet, polecam:

 
B

bobby74

Gość
To jak już jesteśmy przy ciężkich metalowych MäTrixach pozwólcie, że zaprezentuję lokomotywę, od której moje zainteresowanie modelarstwem kolejowym się zaczęło :)
BR 01.10 na olej od Märklina z zestawu startowego 29010 zakupiony chyba w 2005 roku. Jeździła przez pierwsze kilka lat po podłodze, po dywanie, pies biegał wkoło i gubił sierść, wszystko to wkręcało się w osie/koła/napędy, nikt mi nie wytłumaczył, że napęd trzeba smarować, instrukcji oczywiście nie czytałem. Jak dzisiaj pomyślę... Najbardziej podobało mi się podświetlanie zestawów kołowych.
Stoi do dzisiaj i nie mam serca jej sprzedać, mimo że napęd ma tak niemiłosiernie głośny, że dźwięku z dekodera już przy średnich prędkościach nie słychać!
Czy z takiego loka da się zrobić konwersję na jakiś realny polski parowóz?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Reakcje
421 3 0
To jak już jesteśmy przy ciężkich metalowych MäTrixach pozwólcie, że zaprezentuję lokomotywę, od której moje zainteresowanie modelarstwem kolejowym się zaczęło :)
BR 01.10 na olej od Märklina z zestawu startowego 29010 zakupiony chyba w 2005 roku. Jeździła przez pierwsze kilka lat po podłodze, po dywanie, pies biegał wkoło i gubił sierść, wszystko to wkręcało się w osie/koła/napędy, nikt mi nie wytłumaczył, że napęd trzeba smarować, instrukcji oczywiście nie czytałem. Jak dzisiaj pomyślę... Najbardziej podobało mi się podświetlanie zestawów kołowych.
Stoi do dzisiaj i nie mam serca jej sprzedać, mimo że napęd ma tak niemiłosiernie głośny, że dźwięku z dekodera już przy średnich prędkościach nie słychać!
Czy z takiego loka da się zrobić konwersję na jakiś realny polski parowóz?

Zobacz załącznik 358228

Zobacz załącznik 358229

Zobacz załącznik 358230

Zobacz załącznik 358231
Obawiam się, że z tego modelu na model polskiego parowozu to można tylko wykorzystać zestawy kołowe np na Pm;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Jeżeli już, to austriaki...
Czy z takiego loka da się zrobić konwersję na jakiś realny polski parowóz?
Praktycznie nie da się. Teoretycznie:
z tego modelu na model polskiego parowozu to można tylko wykorzystać zestawy kołowe np na Pm
Można od biedy wykorzystać całe podwozie, ale tylko na Pm3, który podobnie do 01.10 był parowozem 3-cylindrowym. A i tak trzeba byłoby przesunąć tylny półwózek do przodu (w 01 odległość od ostatniej osi wiązanej do tylnej osi tocznej wynosi 3800 mm, w 03.10 (czyli Pm3) - 3500 mm. Cała reszta, w tym cały tender, do zrobienia od nowa. Jeśli chodzi o podwozie, to trzeba byłoby sprawdzić wymiary, bo na tych fotkach wygląda to jakoś dziwnie. Nie znam tego modelu, ale koła wiązane robią wrażenie za małych, a i położenie tylnej osi tocznej pod budką wydaje się nieprawidłowe.
 

Filonxxxl

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Ale tanie to cacko nie jest. Za tą kasę wolę sobie dokupić kolejny wagon ;)
I masz całkowitą rację (y) Tylko w moim przypadku to:
1. mam ograniczoną ilość miejsca na torach
2. tub jeszcze nie mam (nie bardzo mam gdzie toto powiesić)
3. lubię "techniczną dłubaninkę" - na tą chwilę mam we wszystkich ucyfrowionych lokomotywach tak ustawione krzywe prędkości, że jeśli na z21 mam pokazane, że obie jadą np. 50km/h (choćby jedna miała max. 80 a druga 130) to jadą równo i tak przy każdej ustawionej prędkości będącej "w zakresie" obu modeli
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
I masz całkowitą rację (y) Tylko w moim przypadku to:
1. mam ograniczoną ilość miejsca na torach
2. tub jeszcze nie mam (nie bardzo mam gdzie toto powiesić)
3. lubię "techniczną dłubaninkę" - na tą chwilę mam we wszystkich ucyfrowionych lokomotywach tak ustawione krzywe prędkości, że jeśli na z21 mam pokazane, że obie jadą np. 50km/h (choćby jedna miała max. 80 a druga 130) to jadą równo i tak przy każdej ustawionej prędkości będącej "w zakresie" obu modeli
Nie piszę, że komuś zabraniam kupować czy posiadać ;)
A odpowiadając, to:
1. też mam ograniczoną ilość miejsca na torach - jak chcę czymś konkretnym pojeździć, to wstawiam na tory w zamian za coś innego.
2. tub też nie mam, nawet nie eksponuję taboru na półkach - jak nie stoi na makiecie, to jest pochowany w pudełkach
3. ja się bawię na razie analogiem więc ciężko się bawić ucyfrowionymi lokomotywami - ale może kiedyś ;)
 

PIKOL

Ostrzeżony
Reakcje
0 0 0
Lok powinien ważyć w przypadku eketrowozu czy spalinowozu minimim 500g. Parowóz więcej.
Wtedy jeździ płynnie i ma ogomny uciąg.
Nie koniecznie w całości bym się zgodził . Dodałbym że silnik (dobrej jakości i dużej mocy) jest ważny , także samo przeniesienie napędu. Co do BR 50 z nowej produkcji to problem może być z tym (ku mojej rozpaczy we wszystkich nowych to wstawiają a lubi to wylatać).
378352.jpg
Jakbyś zdejmował kocioł to sprawdź co jest napisane na silniku (kraj pochodzenia , powinno być Swiss Made).
 
Ostatnio edytowane:
B

bobby74

Gość
Nie koniecznie w całości bym się zgodził . Dodałbym że silnik (dobrej jakości i dużej mocy) jest ważny , także samo przeniesienie napędu. Co do BR 50 z nowej produkcji to problem może być z tym (ku mojej rozpaczy we wszystkich nowych to wstawiają a lubi to wylatać). Zobacz załącznik 358340
Też nie w całości się zgodzę, bo były też takie modele parowozów, które mimo dużej wagi miały błędnie skonstruowane połączenie tendra z lokiem - po podpięciu obciążenia, czyli wagonów tender ciągnął tył lokomotywy w dół powodując siłę odwrotną do docisku kół do toru i uciąg spadał diametralnie. Pomagało wydłużenie połączenia między lokomotywą, a tendrem, ale ze stratą dla efektu wizualnego...
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
Chciałem zaprezentować model elektrowozu ČD serii 151 firmy ACME. Uważam, że to jeden z najładniejszych współczesnych elektrowozów. Dodatkowo ciąga składy polskich pociągów katergorii EIC. Czekam na dekoder dźwiękowy ESU Lok Sound 4.0 z wgranymi odgłosami tej lokomotywy, więc jeszcze nie wiem jak jeździ, ale jeśli chodzi o wygląd, to szczególnie detale biją na głowę Roco, a także nowe PIKO. Model jest bardzo ciężki, ma pięciobiegunowy silnik, napęd przenoszony przez kardany na wszystkie osie oraz złącze dekodera MTC21. Oświetlenie LED.

Poniżej zdjęcia bez zamontowanych multum części dodatkowych:

WP_20160128_19_20_14_Rich.jpg
WP_20160128_19_21_01_Rich.jpg
WP_20160128_19_21_20_Rich.jpg
WP_20160128_19_21_41_Rich.jpg
WP_20160128_19_22_48_Rich.jpg

Polecam.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 15
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki