Wszystkim polecam artykuł o wagonach grzewczych stosowanych na PKP po II WS. Był kilka lat temu w jednym z numerów SK. Z lektury będzie można się dowiedzieć kiedy te wagony stosowano, w którym miejscu składu się znajdowały, ile ich było na PKP, do których pociągów je w pierwszej kolejności podłączano. W mojej opinii podłączenie takiego wagonu do lokalnego i bardzo krótkiego pociągu lokalnego znaczenia miejscowego (relacji Chodzież - Gołańcz) raczej nie występował. Raz, że parowóz osobowy (tendrzak) zupełnie radził sobie z ogrzewaniem takiego składu, a dwa - z uwagi na ich niewielką ilość - raczej włączano je do innych, ważniejszych składów.
Są co prawda zdjęcia w których wagony grzewcze podłączane są nawet do dwu wagonegowego składu osobowego, ale dotyczyło to przypadków gdy lokomotywa nie dysponowała własnym źródłem ogrzewania (np. SM42) albo dysponowała innym ogrzewania niż wagony.