• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
#21
DB H0 napisał(a):
Piotr Sekuła napisał(a):
Jeszcze Ci te "cycki" nie odpadły? Mi w dwóch...
Co masz na myśli? Tą zapadkę do rozczepiania? Jeśli tak to Ci powiem w tajemnicy że mi też dwa razy odpadły, ale bez problemów (dzięki prostej budowie sprzęgu) włożyłem je z powrotem
No, to cudo na kiju... Zgubiłem je, najprędzej są już odkurzone wieki temu i rozpadają się na wysypisku.
 

KuKu

Aktywny użytkownik
#22
Piotr Sekuła napisał(a):
Brudnego też nie lubię. Wolę czyste. Tak odczuwam wtedy zadbanie przewoźnika...
Ja jak lokomotywy to lubie lekko przybrudzone wózki jak mają, a jeśli wagony osobowe to czyste lub z brudnymi wózkami, a towarowe to chce mieć troche brudnych i czystych
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#23
W moim odczuciu..modele taboru prosto z pudelka wygladaja zbyt cukierkowo :D Plastik...material z jakiego sa wykonane nawet jako modele gablotkowe jest zbyt swiecacy i nienaturalny :( Natomiast te uzywane na makietach czy tortach zdecydowanie powinny juz byc patynowane ...przeciez chodzi o jak najwierniejsze oddanie klimatu prawdziwej kolei !!
 

KPEV1884

Aktywny użytkownik
#26
Bipa1966 napisał(a):
W moim odczuciu..modele taboru prosto z pudelka wygladaja zbyt cukierkowo :D Plastik...material z jakiego sa wykonane nawet jako modele gablotkowe jest zbyt swiecacy i nienaturalny :( Natomiast te uzywane na makietach czy tortach zdecydowanie powinny juz byc patynowane ...przeciez chodzi o jak najwierniejsze oddanie klimatu prawdziwej kolei !!
A PKP patynuje czy poprostu nie dba? :oops:
 

KPEV1884

Aktywny użytkownik
#27
Bipa1966 zgodze sie z tobą,ale trzeba przyznać że PKP poprostu nie dba o czystośc taboru,a tym bardziej o wygląd dworców na co mam przykład w Łodzi.To co tu jest to jakaś masakra.Zarządce tych PKP-owskich terenów powiesił bym za ''kierownika''. :devil: Sorka że odbiegłem od tematu ale jak na to patrze to krew w żylach mi sie gotuje.
 

KPEV1884

Aktywny użytkownik
#29
Ta banda za biurkami rozebrała piękny dworzec Łódź Kaliska i zbudowała coś co straszy nawet gołębie.Teraz biorą się za Łódź Fabryczną zobaczymy co zrobią.Dwudziestu panów dyrektorów którzy o koleji wiedzą tyle że gdzies tam jest :devil:
 
#30
Witam
Na początek jeden model z mojej kolekcji: EZT EW-90 przerobiony z Limy. Jeszcze bez niektórych oznaczeń.
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
#31
Jeśli się nie mylę, to te czerwone elementy odstające od wózków, to imitacje odbieraków prądu z trzeciej szyny. Bo tak odbierały prąd te wagony w oryginale. W Polsce to zmieniono, montując na dachu pantografy, więc i zdemontowano te odbieraki z wózków. Pantografy zaś powinny być dwa, na jednym z wagonów zespołu dwuwagonowego.
To tyle jeśli chodzi o proste przeróbki. Inne rzeczy jakie widzę, to już głębsza sprawa. Ale popraw to i już będzie lepiej.
Poza tym, oczywiście Twoja inincjatywa bardzo ciekawa. Szkoda tylko, że model bazowy nie odpowiada wagonom eksploatowanym w naszym kraju.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
#34
JulekCęcelewski napisał(a):
Witam
Na początek jeden model z mojej kolekcji: EZT EW-90 przerobiony z Limy. Jeszcze bez niektórych oznaczeń.
EZT byłby ciekawy. Ale powinien mieć drugi człon z kabiną, inne czoło z miejscem na tablice i duże lampy. I byłby suoer.
 
#35
EW-90 jest tylko przemalowany z dołożonymi pantografami, kupionymi za parę groszy na Allegro (już ma zamontowany drugi, jak radził kolega CoCu). Nie wiem czy przeróbka czoła, i z tym związane powtórne malowanie jest w miarę moich możliwości. Przeróbka tego modelu (moja pierwsza) była raczej jako próba i ćwiczenia. Dzisiaj zrobiłbym to zupełnie inaczej: kupił dwa ezt i zrobił z tego jeden z kabinami w dwóch członach, malowanie byłoby granatowo-kremowe a nie takie V-to epokowe niebiesko-żółte, kupił bym lepsze pantografy, bardziej odpowiadające rzeczywistości. Skasowałbym te czerwone "lampki" i dołożyłbym pekapowskie wiadra (miałem myśl zrobić to w tym egzemplarzu ale bałem się kombinacji ze światłowodami, nie wiedział bym wogóle jak się za to zabrać).
 
#38
Blaszki kleję cyjanoakrylem. Jest to moje pierwsze zetknięcie z tym materiałem (blaszką, żeby nie wyszło że z klejem), tym bardziej lutowanie takich elementów byłoby ponad moje możliwości.
 
#39
Kolejny skład: ST-44 Roco (wkrótce :D zastąpi go EU-07 od Tololoko) pocztowy rarytasik Pdn Tilliga, Bdn stacja Chojnice, Bdnu-x W-wa Grochów, Adnu Szczecin i Wars z pierwszej wyprodukowanej serii.
 

Załączniki

rocketman

Aktywny użytkownik
#40
JulekCęcelewski napisał(a):
Kolejny skład: ST-44 Roco (wkrótce :D zastąpi go EU-07 od Tololoko) pocztowy rarytasik Pdn Tilliga, Bdn stacja Chojnice, Bdnu-x W-wa Grochów, Adnu Szczecin i Wars z pierwszej wyprodukowanej serii.
Podziwiam w szczególności modele spolszczone i te budowane samemu bo to jest prawdziwe modelarstwo. Twierdzenie natomiast że taki wypierd mamuta jakim jest wagon pocztowy Tilliga jest rarytasem jest niesmaczne i wprowadza innych uzytkowników w błąd! Bo niby czemu ma być ratytasem? Tylko dlatego że udalo się zebrać pieniązki i go kupić w sklepie? Temu że go juz nie ma i nie produkują a może dlatego że wogóle jest? Przecież z PKP ma wspólnego niewiele. Nazwę i kolor.
ST44 Roco do wymiany lub na przeróbkę tylko się nadaje bo na pewno nie do tego składu. Dobre posunięcie.
Co do EW90 sprawdź model Marklina. Nie jest tak ładnie wykonany ale może będzie pasował lepiej.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki