• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
Ponieważ wyprawa do Wolsztyna okazała się totalną porażką (odpust wiejski z trzema parowozami w tle) jedyna dobra sprawa z wyjazdu to kupno modelu Liliputa BR56.
Parowóz dokładnie to BR56 376 DRG. A numer katalogowy to L131560
Model ten idealnie nadaje się na konwersję Tr5-65 PKP, która pomimo odbudowy i faktu ze jest to jedyny zachowany egzemplarz w Europie stoi odstawiony w szopie z wieloma innymi i gnije a wszystko dzieje się właśnie w Wolsztynie.
Model posiada metalową ramę i kocioł .Koła z niskim profilem .Silnik bardzo mały z kołem zamachowym wciśnięty w kocioł .Na dwóch z czterech kół parowozu nałożone gumki anty poślizgowe .Cała elektronika siedzi w tendrze ,który według mnie jest trochę za lekki. Gniazdo dekodera 21pin.Oświetlenie na białych ledach.
Konwersję zacząłem od usunięcia niemieckiej armatury z kotła co nie było wielkim problemem ,ponieważ elementy te są plastikowe i wciskane w otwory. Po usunięciu i zamaskowaniu dziur położyłem armaturę tak jak na parowozie PKP .Drzwi dymnicy tak jak kocioł zeszlifowałem, zamaskowałem otwory po osprzęcie DRG i zamontowałem uchwyt tak jak to ma miejsce na Tr5.Stare niemieckie lampy wraz ze światłowodem usunięte i zamontowane Polskie wiaderka w których będą żarówki. Model pomalowany podkładem
Reszta trochę później.
 

Załączniki

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
Trochę praca nad Tr5 poszła do przodu .Niestety zatrzymała mnie bardzo rozbudowana elektronika ,dodatkowo okazało się ze niektóre elementy w srodku parowozu jak i tendrze są klejone .
 

Załączniki

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0


No i prace dobiegły końca :).

Z elektroniką sobie poradziłem w bardzo prosty sposób ,po prostu usunąłem całe to dziadostwo i teraz lokomotywa jest na zwykły dekoder 8 pin.

Oświetlenie na mikro -żarówkach ,reflektory, uchwyty kulowe, ruchomy sprzęg od Zbyszka Kluby. Sprężarka Weinert. Prasa smarna, zawory APM .Farby Gunze


Oznaczenia ,kalkomanie Andrzej- Alegratka .Model został dociążony ponieważ fabrycznie był według mnie za lekki .Prasa smarna ruchoma.






 

Załączniki

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
udalo się Tobie zamontować dekoder z dzwiękiem?
:) Do OKi2 poszedł ESU LokSound Micro, a do TKi3 zmiścił się ZIMO MX648R. W drugim przypadku głośnik poszedł do dymnicy co wymagało odpowiedniego odcięcia obciążnika.

Jeszcze kiedyś schowam kable :) choć jak się je pomaże na czarno i wklei maszynistów to wystarczy.


image.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
:) Do OKi2 poszedł ESU LokSound Micro, a do TKi3 zmiścił się ZIMO MX648R. W drugim przypadku głośnik poszedł do dymnicy co wymagało odpowiedniego odcięcia obciążnika.

Jeszcze kiedyś schowam kable :) choć jak się je pomaże na czarno i wklei maszynistów to wystarczy.


Zobacz załącznik 293267
Niezaciekawie wyglądają kable w kabinie maszynisty
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
Dlatego zostaną pomalowane na czarno, podklejone żeby tak nie wystawały i zasłonięte sylwetkami maszynisty i pomocnika. Miejsca jest w tym parowozie jak na lekarstwo...
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Taki dzisiejszy nabytek... :D

20150512_211537.jpg



i nie tylko...
SU klasa sama w sobie, chociaż mogła by mieć kinematykę krótkiego sprzęgu, bonanza trochę ma pofalowane burty, ale prawdę powiedziawszy podoba mi się z nimi jeszcze bardziej, bo w zasadzie większość bonanz w jakich jeździłem też była strasznie pokrzywiona, więc taka dodatkowa nutka realizmu :p
 

Załączniki

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Hmmm...ktoś widzę licytował? Fakt że jak znalazłem na allegro to nie mogłem odpuścić, SU kamieniecka, a marzy mi się żeby z Kamieńca kilka lokomotyw zebrać dostępnych...
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
Ja nie licytowałem :) Jakoś SU46 mnie nie kręci. W okolicy było trochę SP/SU45 (SP45-095 MD Zbąszynek i SU45-225 Czerwieńsk). Gdzieś kiedyś ktoś wystawiał SU46 z Żagania i nawet się zastanawiałem ale jakoś nie... Niemniej gratuluję!
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
A ja uwielbiam te wszystkie kanciaste twory socrealizmu, teraz by się jeszcze tylko przydało w oryginalnym malowaniu Kamienieckim zdobyć jakąś, aczkolwiek chyba najpierw będą fiaty od EFC... tylko będzie trzeba spooooro dyżurów nabrać...
 

MarGe

Aktywny użytkownik
Reakcje
10 1 0
SU46 bez kinematyki krótkiego sprzęgu!? To chyba jakaś stara wersja czy obecnie oferowane przez K&W już posiadają KK?
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 15
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki