• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Czyli 01 z nowym kotłem i nowym oznaczeniem wg zasad stosowanych w IV epoce przez DB.

Ściśle mówiąc, to jest dawna 01.10, ale ponieważ w numeracji wg zasad UIC są możliwe tylko 3-cyfrowe numery inwentarzowe, więc numery od 1001 w górę nie były stosowane. Dawne 01.10 dostały więc serię 011 - węglowe i 012 - olejowe, a potem 3-cyfrowy numer kolejny wg starego oznaczenia, z pominięciem pierwszej cyfry "1".
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
W wypadku modeli 012 i 041 trudno byłoby mówić o konwersji, a raczej o budowie nowego modelu z wykorzystaniem podwozia i ew. innych elementów. Jeśli chodzi o 012, to oryginał (BR01) nigdy nie był eksploatowany na PKP, nawet w klasycznej wersji. Poza tym oba te parowozy miały zuoełnie nowe kotły, zbudowane na DB po wojnie, więc konieczne byłoby wykonanie kotłów od nowa (lub wykorzystanie kotłów z innego modelu, czy innej wersji danego modelu w wypadku 041). Tak, że na konwersję na PKP te modele nie bardzo się nadają.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 15
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki