• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój projekt Pn12 i Ol49

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#1
Witam wszystkich w moim wątku o konwersji 16-tki Roco na Pn12
Lokomotywa zostanie zrobiona w stylu popowe a więc nie będzie się nic świecić.
bo świecić to się mogą psu ..... :p
Na pierwszy ogień koła oraz ostoja.
Biel dojdzie jutro...
 

Załączniki

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#2
popowe napisał(a):
Lokomotywa zostanie zrobiona w stylu popowe a więc nie będzie się nic świecić.
bo świecić to się mogą psu ..... :p
Chciałbym jednak zaznaczyć, że w II RP lokomotywy były zadbane bo dla drużyny parowozowej mieć brudną lokomotywę to był wstyd największy. Zresztą wystarczy popatrzeć na te nieliczne zdjęcia z II RP. Ponadto była to lokomotywa prowadząca najczęściej pociągi pospieszne (chociaż gdy pod koniec lat 30-tych zastąpiły je Pt31 zdarzały się i pociągi osobowe ale to już inne linie; głównie na trasie Wilno-Lwów) a to była niejako wizytówka PKP i taki pociąg musiał się prezentować elegancko.

Tak więc nie myl kolei II RP z tym do czego doprowadziła komuna w PRL-u i nie zrób brudasa. Myślę, że kolega Fenix który jest wielkim miłośnikiem II RP zgodzi się ze mną bo posiada trochę zdjęć z tego okresu.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#6
piotr66 napisał(a):
Lokomotywa na tym zdjęciu jest trochę retuszowana, ale faktycznie czysta.
Ta Ok22 to jest wypucowana:



A tutaj Pn11-8 w wersji zima, a mimo to nie zasyfiona jakoś strasznie:



I inne ujęcia





Jakie czyste koła ...



a OKz32 błyszczy się jak psu...




i odpacykowany Ty37
 
A

Adam-H0

Gość
#8
Nie bede umieszczal zdjec z niemieckich ksiazek - ale to byly czasy, gdzie miejsce pracy bylo SWIETE. ;)
W takim parowozie mozna bylo jesc z podlogi. :roll:
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#11
Opierając się na tekście i źródłach Pawła Terczyńskiego ŚK 1/2003 można ustalić przydziały serii 310 na rok 1938.
Pn12-10, 11 – DOKP Lwów
Pn12-1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12 – DOKP Radom
Radom nie znaczy, że jeździły w centralnej Polsce. Dyrekcja radomska sięgała terytorialnie do wschodniej granicy z ZSRR. Pn-y stacjonowały m.in. w parowozowniach Kowel i Sarny. Obsługiwały pociągi osobowe ale i pośpieszne 801/802 Wilno-Lwów-Wilno
 

Załączniki

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#13
A tak wyglądają koła po drugim podejściu.
Obawiam, się, że będzie trzecie ( malowanie białych obręczy)
Nad ostoja jeszcze pracuję :p
 

Załączniki

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#14
Potrzebuję zdjęcia na których widać jak zamontowana jest sprężarka na pomoście.
Mogę to być foty modeli Mikrofinemechanika lub Mikrometakid a najlepiej oryginalnej PN12
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#18
zasadą znamionowania parowozów w II Rzeczypospolitej było:
typ ,seria i numer inwentarzowy z lewej
ale uwaga -w dwóch wierszach ! ,
a przydział z prawej strony haka.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#19
Czy mocowanie sprężarki powinno w Pn12 wyglądać jak w Pn11? Na takiej jakby płycie?
Tak jak jest zrobione w mikro?
 

Załączniki

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#20
popowe napisał(a):
Czy mocowanie sprężarki powinno w Pn12 wyglądać jak w Pn11? Na takiej jakby płycie?
Tak jak jest zrobione w mikro?
Trudno moim zdaniem to jednoznacznie ustalić. Można tylko sobie tłumaczyć w jakiś logiczny sposób. Jeśli zbiorniki były na lewym pomoście, to sprężarka na dymnicy. Natomiast przy zbiornikach pod pomostem sprężarka na pomoście. Tak wynika z materiałów zdjęciowych
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 318
Tabor 7
Tabor 14
Tabor 30
Tabor 5

Podobne wątki