• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój PRL -lokfan

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Tego typu naczepy (jednoosiowe ) tyle ,że nie pod plandeką a zabudowa blaszana z tylnymi drzwiami w moich okolicach jeździły dość regularnie w latach 80-tych. Taki park samochodowy posiadał jarociński oddział "Trans Mebli".
 

Dozamet

Użytkownik
Reakcje
80 2 0

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Kolejna świetna wersja modelu. Naczepa bez plandeki wygląda bardzo fajnie. (y) Podoba mi się ta wersja.
 
OP
OP
lokfan

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.249 9 0
Dwa poczciwe i pracowite "osiołki", czy też "kipry" jak mówili inni. Niewielkie i pracowite wywrotki widywane były praktycznie na każdej państwowej budowie czasu PRL. Jakoś mimo, że tak niepozorne, szczególnie zapadły mi w pamięci.
IMG_2135.jpg
IMG_2136.jpg
IMG_2137.jpg
IMG_2182.jpg
IMG_2183.jpg
IMG_2185.jpg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Kapitalne te wywrotki. Waloryzacja, podmalowania i oznaczenia dają niesamowity efekt. Model wygląda naprawdę świetnie. (y)
 
OP
OP
lokfan

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.249 9 0
To może przerwiemy "starowisko" i pokażemy coś z tej samej czasowo PRL-owskie "bajki" ale tym razem nie z fabryki w Starachowicach. Teraz coś z "demoludów" a były to owym czasie całkiem niegłupie i trwałe konstrukcje, dostosowane do siermiężnych możliwości ówczesnych baz technicznych RWPG. oczywiście inne byłe pojazdy Czech i NRD a inne "potwory " rodem" z ZSRR. Pierwsze miewały odrobinę technicznej finezji i technicznej staranności zaś te drugie swoje legendarne właściwości i trwałość zawdzięczały właściwie mechanizmom projektowanych z olbrzymim zapasem tolerancji, maksymalnym uproszczeniom konstrukcyjnym i nadmiernym "zapasem" użytych materiałów co przyczyniało się do łatwych napraw, i długiej eksploatacji zupełnie nie zauważając koszmarnego zużycia materiałów eksploatacyjnych jak paliwo i olej. Nie bez znaczenia oczywiście, a może przede wszystkim, jednym z głównych założeń konstruktorów taboru ciężarowego była możliwość szybkiego przekształcenia i dostosowania ówczesnego taboru do warunków wojskowych, zgodnie z doktryną "miłośników pokoju". Teraz zajmiemy się pojazdami z "krajów ościennych". na pierwszy rzut świetny samochód dużej ładowności Tatra 111 w wersji skrzyniowej. Ta ciekawa konstrukcja , pierwowzór późniejszych świetnych modeli Tatry pamiętał jeszcze czasy kiedy woził na swojej pace żołnierzy Wehrmachtu. To trwale i mocne auto używane było do późnych lat 70 .

IMG_2333.jpg
IMG_2336.jpg
IMG_2337.jpg
IMG_2338.jpg
IMG_2339.jpg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Kapitalnie zrobiona jest ta Tatra. Podoba mi się. Gratuluję posiadania takiego pięknego modelu. (y)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
W artykule o Tatrze na Syberii, zapomnieli dopisać, że był to region szczególnie ulubiony przez NKWD. Także te Tatry "budowały" też, zapewne, łagry.
 

Podobne wątki