• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój pierwszy tabor H0

Domino

Nowy użytkownik
#1
Witam,

Zacząłem jakiś czas temu w sekcji Planuję, a teraz kolej na temat o taborze. Kupiłem ostatnio na Allegro lokomotywę, może nawet od któregoś z Was ;) Jest analogowa, ale po prostu zakochałem się w tym elektrowozie (chociaż moja żona twierdzi, że to wagon :)).

Do lokomotywy dokupiłem ostatnio na eBay-u, od jednego Irlandczyka, zestaw wagonów towarowych także Roco. Z przesyłką wyszło połowę ceny sklepowej, a składzik jest zacny, z drobnymi uszczerbkami w dwóch wagonach, ale do naprawienia, więc w mojej ocenie zakup udany.

Jak wagony dotarły to okazało się, że sprzęgi są inne w loko i w wagonach, i tu pojawia się moje pytanie. Odnośnie loko, na zdjęciu widać jaki ma sprzęg, czy da się go wymienić na taki, aby pasował do tych z wagonów?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#2
To baaardzo stare modele, mają na oko ze 30 lat, jak nie więcej. Wagony mają sprzęgi standardowe, choć ze starym mocowniem. Będą bez problemów się sprzęgać ze współczesnymi. W lokomotywie jest stary sprzęg typu Fleischmanna. Da się go wymienić, ze zdjęć widać, że mocowanie ma takie samo, jak w wagonach. Trzeba tylko kupić sprzęgi takie, jak są w wagonach (mocowane na wkręt), a to może być problem. Na stronie Roco nie znalazłem sprzęgów mocowanych na wkręt.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
#3
Ale dalej te sprzęgi chyba ze sobą będą w stanie współpracować. Fakt że pomimo wieku to bardzo fajny zestaw na początek. Zestaw pociągu III/IV epoki DB.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#4
Tak, jak już pisałem, stare sprzęgi w wagonach będą współpracować z nowymi. Co do sprzęgów typu Fleischmanna w lokomotywie, nie jestem pewien. Mogą sie rozłączać. Można spróbować, ale najlepiej byłoby je wymienić na typowe, takie, jakie są w wagonach. Problemem może być jednak zdobycie sprzęgów, mocowanych na wkręt, a nie mających tzw. jaskółczy ogon, pasujący do standardowego gniazda NEM, jak w obecnie stosowanych sprzęgach.
 

escobar

Znany użytkownik
#5
możesz spróbować dokupić tzw. "adapter" czyli cały mechanizm (tu masz przykładowe linki do allegro - to nie jest reklama, to nie ja to sprzedaje!!!) musisz sobie dopasować do wagonów ewent. lokomotywy? tylko czy warto bo zapłacisz kilka złociszy??? Ja sam kiedyś jak byłem "zielony" jeśli chodzi o modele Roco też kupiłem sobie stary wypust roco z lat 80-tych i zmontowałem taki adapter...
http://allegro.pl/kulisy-krotkich-sprzegow-do-wagonow-roco-nr4-i2231276482.html
http://allegro.pl/kulisy-krotkich-sprzegow-do-wagonow-roco-nr3-i2231276483.html
http://allegro.pl/kulisy-krotkich-sprzegow-do-wagonow-roco-nr5-i2231276481.html
http://allegro.pl/kulisy-krotkich-sprzegow-do-wagonow-roco-nr2-i2231276484.html
http://allegro.pl/kulisy-krotkich-sprzegow-do-wagonow-roco-nr6-i2231276480.html
http://allegro.pl/kulisy-krotkich-sprzegow-do-wagonow-roco-nr1-i2231276485.html
te wagony są dość tanie ok 25pln/sztukę więc przemyśl sobie czy warto je zachować i przerabiać? Do tej lokomotywy można także kupić pojedynczy sprzęg starego typu (wymienić hakowe fleischmanna na zwykły roco-wski)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#6
możesz spróbować dokupić tzw. "adapter" czyli cały mechanizm (tu masz przykładowe linki do allegro - to nie jest reklama, to nie ja to sprzedaje!!!) musisz sobie dopasować do wagonów ewent. lokomotywy?
Można, tylko po co? Adapter jest potrzebny tylko wtedy, jeżeli chce się mieć działający mechanizm krótkiego sprzęgu i takie sprzęgi (np. tzw. "śedzie" Roco) zastosować. W innym wypadku z wagonami nic nie trzeba robić. Powtarzam trzeci raz, sprzęgi w tych wagonach bez problemu będą się łączyły ze standardowymi współczesnymi sprzęgami uszkowymi (ale nie z krótkimi sprzęgami typu wspomnianych wyżej "śledzi" Roco).

Do tej lokomotywy można także kupić pojedynczy sprzęg starego typu (wymienić hakowe fleischmanna na zwykły roco-wski)
O wymianie sprzęgu w lokomotywie też pisałem i jeszcze raz powiem, że takie sprzęgi można chyba kupić tylko z drugiej ręki, bo nowe nie są już produkowane (przynajmniej w ofercie Roco ich nie znalazłem).
 
OP
OP
Domino

Domino

Nowy użytkownik
#7
Hej,

Dzięki za linki i podpowiedzi. Jedno jest pewne, sprzęgi będę zmieniał w lokomotywie, bo ten Fleischmann nie domaga. Sprawdzone empirycznie :) Tak nawiasem mówiąc, już zrobiłem przymiarkę do przerobienia jednego takiego starego sprzęgu z wagonika na pasujący do lokomotywy. Jak zrobię to pokażę jak wyszło.
 
OP
OP
Domino

Domino

Nowy użytkownik
#8
Udało mi się połączyć dwa sprzęgi. Kółko mocujące ze starego Fleischmanna i reszta z Roco. Sklejone kropelką, a później potraktowane lutownicą. Powierzchnia nie jest super gładka po tym zabiegu, ale sprzęg pasuje idealnie :) Moja pierwsza kolejkowa konwersja ;)
 

Załączniki

Podobne wątki