Witam,
Chciałbym zabrać się do złożenia mojego pierwszego modelu, którym jest plastikowa Toyota Celica GT-four od Tamiya w skali 1:24
Jako, że nigdy wcześniej nie było mi dane obcować z modelami, gdyż jest to zupełnie nowe zainteresowanie, to rodzą się pewne pytania, które większość z was pewnie uważa za banalne i śmieszne
Pierwsze pytanie dotyczy procesu malowania nadwozia
W tym celu zaopatrzyłem się w biały podkład "Tamiya Surface Primer", następnie zamierzam pomalować całość sprayem "tamiya pure white"
Wcześniej wyczytałem, że kolejno trzeba pogrubić linie podziału, później model wyszlifować i chciałbym dodatkowo usunąć z 2 stron pogrubione linie na tylnym zderzaku, gdyż auto nie ma ich w rzeczywistości.
Do szlifowania posiadam papier wodny 1200 - czy jest to dobra ziarnistość i czy przed nałożeniem podkładu dokładnie cały model należy nim przejechać pomimo, że wydaje się być gładki ?
Czy szlifować trzeba według jakiejś techniki np wykonywać tylko koliste ruchy ?
Jak usunąć te cieniutkie linie (zgrubienie plastiku, które idzie od tylnych świateł aż do końca zderzaka. Czy papier ścierny 1200 powinien sobie z tym poradzić ?
Jeszcze przed szlifowaniem będę pogłębiał linie podziału zwykłą grubszą igłą (wyczytałem taką technikę na forum), czy to dobry wybór ?
Na razie takie moje wstępne pytania, po nałożeniu podkładu jeśli nie zamęczam to pojawią się kolejne
...Z góry dziękuje za cierpliwość i wyrozumiałość co do moich pytań
Chciałbym zabrać się do złożenia mojego pierwszego modelu, którym jest plastikowa Toyota Celica GT-four od Tamiya w skali 1:24
Jako, że nigdy wcześniej nie było mi dane obcować z modelami, gdyż jest to zupełnie nowe zainteresowanie, to rodzą się pewne pytania, które większość z was pewnie uważa za banalne i śmieszne
Pierwsze pytanie dotyczy procesu malowania nadwozia
W tym celu zaopatrzyłem się w biały podkład "Tamiya Surface Primer", następnie zamierzam pomalować całość sprayem "tamiya pure white"
Wcześniej wyczytałem, że kolejno trzeba pogrubić linie podziału, później model wyszlifować i chciałbym dodatkowo usunąć z 2 stron pogrubione linie na tylnym zderzaku, gdyż auto nie ma ich w rzeczywistości.
Do szlifowania posiadam papier wodny 1200 - czy jest to dobra ziarnistość i czy przed nałożeniem podkładu dokładnie cały model należy nim przejechać pomimo, że wydaje się być gładki ?
Czy szlifować trzeba według jakiejś techniki np wykonywać tylko koliste ruchy ?
Jak usunąć te cieniutkie linie (zgrubienie plastiku, które idzie od tylnych świateł aż do końca zderzaka. Czy papier ścierny 1200 powinien sobie z tym poradzić ?
Jeszcze przed szlifowaniem będę pogłębiał linie podziału zwykłą grubszą igłą (wyczytałem taką technikę na forum), czy to dobry wybór ?
Na razie takie moje wstępne pytania, po nałożeniu podkładu jeśli nie zamęczam to pojawią się kolejne
...Z góry dziękuje za cierpliwość i wyrozumiałość co do moich pytań