Zabawa koleją na podłodze zawsze dawała mi dużo radości i możliwości ułożenia rozległego układu torowego. Jednak w skali H0 ten styl zabawy zarzuciłem już ponad 30 lat temu, ponieważ jak urosłem to zabawa stawała sie mniej wygodna a ponadto oglądanie pociągów z perspektywy ptaka już nie dawało tej satysfakcji. Bardziej polubiłem obserwowanie kolei z naturalnej perspektywy, co udało mi się zrealizować dzięki 3 metrowemu rozkładanemu stołowi z ponad 100 letnią historią.
O zabawie na podłodze pewnie bym zapomniał gdyby nie to że wszedłem w temat dużej skali. Zacząłem jeszcze w latach 80-tych z plastikową kolejką na baterie, która tez bawiłem się w plenerze.
Później kilka(naście) lat temu z dziećmi ujeżdżaliśmy plastikową chińską kolejkę w skali G. Do tego tematu jeszcze wrócę w tym wątku za jakiś czas.
Poważniejsza zabawa zaczęła się kiedy zacząłem prawdziwą przygodę ze skalą 0. Pierwsze przymiarki w latach 80-tych nie wypaliły. Zabawę ze skalą 0 zacząłem kilka lat temu i była ona skutkiem rozrastającej się kolekcji samochodów w skali 1:43 i jest to pierwszy przypadek kiedy zacząłem zbierać kolej do samochodów. O wielkości tej skali i ile ona potrzebuje miejsca przekonałem się dopiero gdy po raz pierwszy ułożyłem tory w obiegu zamkniętym. O zabawie na stole w ogóle nie było mowy a w dużym pokoju, gdzie kiedyś w H0 układałem tory z mnóstwem rozjazdów i bocznic mogę teraz rozłożyć mniej niż skromny układ.
Poniżej kilka zdjęć z wczorajszej i dzisiejszej zabawy.
Pociąg prowadzony lokomotywa 216 011 zbliża się do miejscowości Kanapa Wielka.
Widoczny na zdjęciu Mercedes stał się czynnikiem decydującym o inwestycji w modele kolei w skali 0
Lokomotywa 80 038 manewruje przy posterunku bocznicowym Kredens.
Pociąg prowadzony francuską lokomotywą BB67001 mija miejscowość Fotelique, z prawej widoczny masyw gór Stołowych
Pociąg prowadzony lokomotywą 216 011 mija posterunek bocznicowy Kredens.
Pociąg zdawczy prowadzony lokomotywą 80 038 mija po prawej miejscowość Kanapa Wielka i zbliża się do p.b. Kredens.
O zabawie na podłodze pewnie bym zapomniał gdyby nie to że wszedłem w temat dużej skali. Zacząłem jeszcze w latach 80-tych z plastikową kolejką na baterie, która tez bawiłem się w plenerze.
Później kilka(naście) lat temu z dziećmi ujeżdżaliśmy plastikową chińską kolejkę w skali G. Do tego tematu jeszcze wrócę w tym wątku za jakiś czas.
Poważniejsza zabawa zaczęła się kiedy zacząłem prawdziwą przygodę ze skalą 0. Pierwsze przymiarki w latach 80-tych nie wypaliły. Zabawę ze skalą 0 zacząłem kilka lat temu i była ona skutkiem rozrastającej się kolekcji samochodów w skali 1:43 i jest to pierwszy przypadek kiedy zacząłem zbierać kolej do samochodów. O wielkości tej skali i ile ona potrzebuje miejsca przekonałem się dopiero gdy po raz pierwszy ułożyłem tory w obiegu zamkniętym. O zabawie na stole w ogóle nie było mowy a w dużym pokoju, gdzie kiedyś w H0 układałem tory z mnóstwem rozjazdów i bocznic mogę teraz rozłożyć mniej niż skromny układ.
Poniżej kilka zdjęć z wczorajszej i dzisiejszej zabawy.
Pociąg prowadzony lokomotywa 216 011 zbliża się do miejscowości Kanapa Wielka.
Widoczny na zdjęciu Mercedes stał się czynnikiem decydującym o inwestycji w modele kolei w skali 0
Lokomotywa 80 038 manewruje przy posterunku bocznicowym Kredens.
Pociąg prowadzony lokomotywą 216 011 mija posterunek bocznicowy Kredens.
Pociąg zdawczy prowadzony lokomotywą 80 038 mija po prawej miejscowość Kanapa Wielka i zbliża się do p.b. Kredens.