• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

Porsche Design

Znany użytkownik
Reakcje
117 0 3
Wagony Roco już na miejscu. Pieknie sie prezentują z C77 :) Ludmilla również dostała prawidłowe wagony :)
Wszystko razem prezetuje się znakomicie :)
20180329_140626.jpg
20180329_182513.jpg
20180329_182528.jpg
20180329_185112.jpg
20180329_140642.jpg
20180329_185215.jpg

Jak coś Ludmilla z wagonami na sprzedaż ;)
 

jedrzej

Użytkownik
Reakcje
10 0 0
W podłączeniu do toru MSI jest zwykły prostownik. W tajemnej skrzyneczce MS II jest już układ z elektroniką . Pudełko od MS I mozna odłaczyć od szyn i w miejsce niego podłaczyć MS II
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
Tylko kup ją w wersji AC to nie będzie wymagała żadnych przeróbek. Z tego co pamiętam, ten model występuje w wersji AC u Roco i Piko.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Tylko, że ten zestaw to bardziej zabawka niż model. O ile jeszcze elektrowóz można uznać za bardzo uproszczony model husarza (np. ma 2 pantografy zamiast czterech), to wagony to już kompletna fikcja, zwłaszcza ta kuszetka. One nie są nawet w skali 1:100, wbrew informacji sprzedającego.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Tylko, że ten zestaw to bardziej zabawka niż model. O ile jeszcze elektrowóz można uznać za bardzo uproszczony model husarza (np. ma 2 pantografy zamiast czterech), to wagony to już kompletna fikcja, zwłaszcza ta kuszetka. One nie są nawet w skali 1:100, wbrew informacji sprzedającego.
Andrzeju ,to prawda ,ale nie zrażaj, na tym etapie startu do hobby to nie zły zakup, może przynieść wiele fanu , wiesz o czym piszę.
U mnie na makiecie jeździ mój ulubiony parowóz , który nota bene nigdy nie jeździł masowo, - BR53.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Kolega luki10 nie jest dzieckiem, więc powinien mieć świadomość swoich decyzji. Napisałem to w tym celu, jeżeli świadomie podejmie decyzję kupna tego zestawu, to OK. A o którym BR53 mówimy, tym wielkim Märklina, czy małym Fleischmanna? Bo ten duży istniał tylko na papierze, ale tych małych to trochę było w 1:1.
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0
Te przemalowane Eurofimy nie mają długości 1:100? Prawdziwy wagon ma 26,4m długości, a te wagony 268mm wg strony PIKO. A tak pozatym racja, elektrowóz to przemalowanka niewłaściwego modelu Eurosprintera (ES64U2, podczas gdy prawdziwy husarz to ES64U4). A wagony wszystkie jak jeden mąż, mają wnętrze bezprzedziałowej 2-klasy.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
pisałem o tym malecie z papieru, który nota bene nigdy nie jeżdzil ,
przynajmniej taka wiedza nasza na dzień dzisiejszy , może kiedyś wyjdą na światło ,,papiery inne''..............

Tym nie mniej , nie zniechęcajmy ludzisków
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Te przemalowane Eurofimy nie mają długości 1:100? Prawdziwy wagon ma 26,4m długości, a te wagony 268mm wg strony PIKO.
Przyznam, że nie sprawdzałem danych w katalogu ani nie mierzyłem modeli, ale one sprawiają wrażenie jeszcze krótszych. Może jednak się mylę. A co do kuszetki, to chyba w ogóle nie było wagonu kuszetki tej konstrukcji, chodzi nie tylko o wnętrze. Poza tym, to raczej nie są Eurofimy.
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
Z tego co widzę, to wersja DC, czyli będziesz musiał dołożyc płozę i wg mnie ta loko jest w analogu z opcją ew dodania dekodera? Co do wagonów i reszty nie będę się wypowiadał, bo zrobili to już koledzy we wpisach powyżej. Wolałbym kupić samą lokomotywę w barwach PKP, oddać w ręce Elvisa lub Karola i mieć porządnie przerobiony na AC z dźwiękiem lub bez. A potem powoli uzupełnić sobie pozostały tabor.
Pełna zgoda, że "FUN" jest tu istotny, ale jest on tym większy nim dłużej trwa.;) Najgorzej jest sie napalić na tzw okazję i potem żałować:ostrozny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Z tego co widzę, to wersja DC, czyli będziesz musiał dołożyc płozę i wg mnie ta loko jest w analogu z opcją ew dodania dekodera?
To chyba kolega Pd5 źle widzi. W ogłoszeniu na e-bay jest wyraźnie napisane:

Piko PKP-Set bestehend aus
Taurus und drei Personenwagen
in der Ausführung als iCC PKP Intercity
Die Elok ist in Wechselstromausführung,
mit Decoder, d.h. analog oder digital fahrbar

mit 3 Personenwagen in 1:100 -
das Set ist neu und unbenutzt

Teks pogrubiony po polsku: Elektrowóz jest w wersji na prąd zmienny, z dekoderem, tzn. może jeździć w systemie analogowym lub cyfrowym. W dodatku na zdjęciach widać płozę.
 

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
Dzisiaj BR01 081 Primex z silnikiem trójfazowym bezszczotkowym.
Ale cisza, słychać tylko szum przekładni zębatych.

Zobacz załącznik 383172
Dzisiaj BR01 081 Primex ponownie wyruszył w trasę do Wałbrzycha.
Silnik bezszczotkowy, zasilanie bateryjne, sterowanie wi-fi, zsynchronizowany dźwięk i dym.
Informacja zwrotna - przejechany dystans, napięcie baterii, położenie wiązarów.
 

Podobne wątki