To i ja "opowiem" swoją przygodę z tą firmą jak już powstał ten wątek ,choć nie miałem ,aż tyle wspólnego co koledzy z postu powyżej ,ale miałem i podzielę się opinią i spostrzeżeniami.Z kolejką firmy Maerklin
spotkałem się zupełnie przypadkowo ,w 2002 roku ,jak kupowałem akcesoria do elektronarzędzi ,zobaczyłem na półce zestawy startowe kolejek ,trochę się zdziwiłem ,bo co robią kolejki w takim miejscu ,okazało się ,że firma nagradza swoich klientów za zakupy powyżej jakiś tam kwoty ,a ,że sklep był w likwidacji odkupiłem te zestawy po okazyjnej cenie.Wtedy nawet nie wiedziałem ,że jest system trzy szynowy i AC dopóki nie obmierzyłem torowiska multimetrem,Modele chociaż ,że z zestawu startowego zrobiły na mnie duże wrażenie. Parowóz był wykonany cały z metalu dość bogaty w detale co od razu mi się spodobało ,porównując plastikowe modele konkurencji i tory typu U -rurki ,model był sterowany cyfrowo, co też było dla mnie nowością i wielką nie wiadomą .Zacząłem myśleć nad dokupieniem taboru , szybko się zorientowałem ,że u nas w kraju ten system nie jest zbyt popularny i ciężko będzie coś dokupić tym bardziej w cyfrze , zraziły mnie bardzo wysokie ceny lokomotyw np .wtedy za BR 218 DB trzeba było zapłacić 1200-1400 zł , cena ,brak sklepów z modelami, spowodowało ,że nie kolekcjonuje modeli tej firmy. Ogólnie z minusów jakie mi osobiście przeszkadzały to ta płoza pod modelem trochę hałasuję ,ale to jest pikuś nie wiem ile w tym prawdy ,ale podobno system cyfrowy zainicjował właśnie Maerklin ponad 25 lat temu lub wcześniej . i oni jakby zawsze są pierwsi w nowościach technicznych ,przynajmniej tak było do nie dawna .Na filmiku z targów widziałem ostatnio wagon jak by z wyświetlaczem LCD zamiast drzwi wagonu , po dojechaniu na peron można wyświetlić animacje wsiadających i wysiadających pasażerów z pociągu .