• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

Ropu

Aktywny użytkownik
Roco nie obsłuży mfx, ale aktualne lokomotywy Märklina obsługują DCC, więc Roco da radę. Niestety kilkuletnie lokomotywy Märklin nie wspierają DCC.
Najbardziej uniwersalną centralką wydaje się być ESU ECoS - oraz Märklin Central Station 3 :cool:
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Wszystko dla rozwijania wyobraźni Bartusia. Cięgno z bezpiecznikiem, bo u Bartusia jest wszystko możliwe. Nawet helikopter
czekający w kolejce na przejeździe kolejowym.
Opornik z kompletu i tak nie wykorzystany.
Typ silnika: 2-fazy 4-wire
Napięcie zasilania: 5 V
Opór fazowy: 40Ω
Długość śruby: 10mm
Efektywny skok: 10mm
Koszt poniżej 2 zł
HTB1aBsKaOnrK1RjSsziq6xptpXa8.jpg

Wzmacniacz poniżej 1zł
HTB1FnoFfnZmx1VjSZFGq6yx2XXa8.jpg

Zwrotnicę Marklina też się wysteruje.
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Bartuś nocnym pociągiem jedzie na wakacje.
Konduktor sprawdza bilety w kolejnych przedziałach.
Przedział w którym jedzie Bartuś, łatwo poznać, ponieważ Bartuś bawi się kolorową latarką.
Sterowanie indywidualne każdego światła przez wifi UDP ESP32 z SerialComInstruments lub wg. programu.
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Dzisiaj nastąpiła modernizacja sprzęgów oczkowych w zestawie Husarz plus trzy wagony IC zestawu Piko, na torach Marklina.
Ponieważ Bartuś rządzi na makiecie, pociągi muszą podlegać modyfikacjom pod jego potrzeby. Bartusia rączka jest napędem dla pociągu i najchętniej popycha ostatni wagon. Dlatego w lokomotywie zdemontowane zostały koła zębate napędzające oś. Ponieważ łożyskowanie zestawów kołowych lokomotywy jest skandaliczne, nadal pozostały spore opory toczenia. Dochodziło do uporczywego rozprzęgania się składu i wykolejania. Aby temu przeciwdziałać zastosowałem magnesiki neodymowe fi 5x2 mm umieszczone po jednym na oczku sprzęgu.
Teraz pociąg napędzany Bartusia rączką pokonuje bez problemu zygzaki na zwrotnicach w obydwie strony.
20190706_212342c.JPG

20190706_212643c.JPG
 

Podobne wątki