• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
W Matrixie nie było podobnie do Roco, bo w Märklinie (3-szynowym) szyny są innej wysokości, a w Trixie (2-szynowym) są inne. I nie jest to związane z segmentem "hobby" i "professional". Ale nie wiem, dlaczego w systemie 3-szynowym Märklina przyjęto większą wysokość szyn i wyższe obrzeża kół.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Tak rozumiem informacje podane wyżej.
Google C-Gleis 2,3 mm kojarzy z Marklinem. natomiast C-Gleis 2,1 mm z TRIX.
Jest ogólnie znane, że modele Märklina mają wyższe obrzeża, niż modele do systemu 2-szynowego. Ja sam kilka lat temu kupiłem model lokomotywy LS Models w wersji 3-szynowej z zamiarem przebudowy na system 2-szynowy DC (co nie było trudne, bo zestawy kołowe były izolowane i wystarczyło przelutować przewody zasilające i zdjąć płozę). Okazało się jednak, że musiałem wymienić zestawy kołowe, bo stukały o podkłady (ściśle mówiąc o imitacje przytwierdzeń szyn) na torach Roco 2,1 mm. Informacje Googla na temat wysokości szyn są więc spójne z moimi doświadczeniami o wysokości obrzeży kół.
 
hehe. Czyli nawet dystrybutorzy nie wiedzą co sprzedają dokładnie. Przynajmniej niektórzy
A tak na serio to w torach ze Start Up oraz pozostałych tzw. prof nie ma zatem różnicy?
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Widać, że tory „My World” posiadają swoje numery, czyli muszą się czymś różnić od regularnych cgleise
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Widać, że tory „My World” posiadają swoje numery, czyli muszą się czymś różnić od regularnych cgleise
One są całe z tworzywa, ale geometrię mają dokładnie taką samą jak C-Gleis Marklina i dają się łączyć.
Lokomotywy tylko zasilane z akumulatorków na nich pojadą. Moje zdalnie sterowane pojadą.
Stukotu kół na łączeniach się jednak nie usłyszy (chyba, że z głośniczka).
Dlatego, pomimo atrakcyjnej ceny, nie są przedmiotem mojego zainteresowania.
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Sieć trakcyjna Bartusia C.D2.
Ponieważ Bartuś jednoznacznie dał do zrozumienia, że Husarz musi jechać z podniesionym pantografem, rozpoczęliśmy próby łączenia słupów trakcyjnych z szynami C-Gleis.
20190214_224553 s.JPG

Ponieważ mocowanie słupa we fundamencie za pomocą kleju na gorąco nie jest zbyt stabilne i estetyczne, zmienione zostało na połączenie gwintowane. Dodatkowo dzięki gwintowi jest możliwość regulacji wysokości.
20190215_180958 s.JPG
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Przymocuj do wozka na sztywno idealnie centralnie na srodku. Sprawdz, czy ploza będzie miała swobodna możliwość pracy pod wozkiem.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Raczej bym nie oczekiwał że Piko ma wersję wózka wagonu przygotowanego pod montaż narty do odbioru prądu z trzeciej szyny. Niedawno kupiłem trzy wagony Silberling z zestawu na 3AC z wagonem sterowniczym. Wagon ten ma oświetlenie czoła zmienne białe i czerwone. Jednak odbiór prądu jest dostosowany do 2DC. Wagon miał osie do 3AC i w tej konfiguracji oświetlenie nie działa. Ja po wymianie osi na 2DC jestem zadowolony bo wlaśnie w tym systemie się bawię. Ale nie rozumiem dlaczego sprzedają modele na system 3AC bez pełnej funkcjonalności dla tego systemu.
 

Podobne wątki