• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

jezyzie

Aktywny użytkownik
Dzisiaj Dzień Dziadka.
Bartuś zrobił mi dzisiaj największą radość. Podczas zabawy zaskoczył mnie jak zwykle swoją pomysłowością. Wszedłem do pokoju z makietą i widzę: Bartuś realizuje praktycznie hasło "TIR-y na tory".
Jutro Bartuś kończy 2 latka. Husarz z trzema wagonami już czeka na Bartusia.
Pozostałe wnuki również pamiętały o dziadku i narysowały laurki z ciuchciami.
20190122_144102 b.JPG
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Oświetlenie wagonu osobowego Piko na torach C-Gleis Marklina.
Zastosowane zostało zasilanie akumulatorowe załączane kontaktronem. Czas ciągłego świecenia ok. 28 godzin. Czas ładowania ok. 2 godz. Bez przeróbki wózków i dodawania płozy.

Wczoraj dotarł z dalekiego kraju taki przekaźnik:
Relay-G6KU-2F-Y-3VDC-SMD-8-pin-4-5VDC-5VDC-12VDC.jpg_640x640.jpg

Zgodnie z oczekiwaniem działa on również bez prądu.
G6KU-2F-Y 3VDC SMD bistabilny .PNG

A taki kontaktron zastosowany został w wagoniku na filmie:
20190116_070124.jpg
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Po Uhlenbrock również ZIMO zapowiedziało nową generację dekoderów, które wspierają funkcjonalność mfx. O ile Uhlenbrock potrafi tylko wczytać lokomotywę i jej funkcje do biblioteki MS2 czy CS2/CS3, to ZIMO ma pozwalać na zmianę parametrów dekodera na torze, wczytywanie dedykowanych ikonek danych funkcji itd - czyli pełna funcjonalność podobnie jak w dekoderach Märklina i ESU.
Märklin aktywuje już DCC w swoich dekoderach, więc możemy powoli mówić o pełnej uniwersalności wśród dekoderów.
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Sieć trakcyjna Bartusia.
Przedwczoraj Bartuś znalazł na półce takie coś:
20190209_153923 b.JPG
Ku mojemu zaskoczeniu pobiegł do makiety i zaczął ustawiać między torami.
Dziadek pomógł jak umiał i tak wyglądała trakcja na koniec dnia:
20190209_151406 b.JPG
Dzisiaj Bartuś z dziadkiem usprawnili konstrukcję i w tej postaci do testów, jest to już rozwiązanie w pełni funkcjonalne.
Bartuś bezlitośnie wyłapywał wszystkie słabe strony rozwiązania.
Teraz lokomotywa z podniesionym pantografem, bez zająknięcia, przejeżdża przez łączenia na wolnostojących słupach trakcyjnych.
EU-07 457 Schlesienmodelle przy zasileniu prądem już by pojechała.
Materiał - drut stalowy fi = 0,8 mm pokryty miedzią.
Magnesy neodymowe fi = 3,0 mm wysokość 2 mm.
Haki podwójne do ogrzewania podłogowego.
Sieć daje się błyskawicznie ustawiać i regulować. Słupy będą miały podstawy magnetyczne.
20190209_123620 b.JPG

20190209_151658 b.JPG

20190209_151559 b.JPG
 
Mam pytanie o szyny w torach C Marklina. Jaka jest ich wysokość? Otóż ktoś próbuje mnie przekonać że w zestawach dla dorosłych są tory o wysokości 2,1 mm natomiast w zestawach typu Start Up mają 2,3 mm. Czy tak jest faktycznie?
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Mam pytanie o szyny w torach C Marklina. Jaka jest ich wysokość? Otóż ktoś próbuje mnie przekonać że w zestawach dla dorosłych są tory o wysokości 2,1 mm natomiast w zestawach typu Start Up mają 2,3 mm. Czy tak jest faktycznie?
Google C-Gleis 2,3 mm kojarzy z Marklinem. natomiast C-Gleis 2,1 mm z TRIX.
Stary tabor Marklina może mieć kłopoty na 2,1 mm z uwagi na wyższe obrzeża obręczy
20190213_220054 b.jpg
.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
W Matrixie nie było podobnie do Roco, bo w Märklinie (3-szynowym) szyny są innej wysokości, a w Trixie (2-szynowym) są inne. I nie jest to związane z segmentem "hobby" i "professional". Ale nie wiem, dlaczego w systemie 3-szynowym Märklina przyjęto większą wysokość szyn i wyższe obrzeża kół.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Tak rozumiem informacje podane wyżej.
Google C-Gleis 2,3 mm kojarzy z Marklinem. natomiast C-Gleis 2,1 mm z TRIX.
Jest ogólnie znane, że modele Märklina mają wyższe obrzeża, niż modele do systemu 2-szynowego. Ja sam kilka lat temu kupiłem model lokomotywy LS Models w wersji 3-szynowej z zamiarem przebudowy na system 2-szynowy DC (co nie było trudne, bo zestawy kołowe były izolowane i wystarczyło przelutować przewody zasilające i zdjąć płozę). Okazało się jednak, że musiałem wymienić zestawy kołowe, bo stukały o podkłady (ściśle mówiąc o imitacje przytwierdzeń szyn) na torach Roco 2,1 mm. Informacje Googla na temat wysokości szyn są więc spójne z moimi doświadczeniami o wysokości obrzeży kół.
 

Podobne wątki