• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

Panowie a czy robił ktoś z Was moze przejazd kolejowy ? tj rogatki - chciałbym wersje z szlabanami opuszczanymi z przycisku ewentualnie jakiś automat. czy lepiej wychodzi kupić gotowca ?
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Mój aktualny pulpit sterowniczy w oparciu o SerialComInstruments.
Umożliwia:
- regulację prędkości,
- zmianę kierunku jazdy,
- włączenie świateł,
- włączenie zapowiedzi i gwizdu parowozu,
- wyzerowanie licznika kilometrów,
- podgląd napięcia akumulatorków,
- wykreślenie wykresu prędkości,
- zmianę ustawienia zwrotnic,

SerialComInstruments Lan UDP do ESP8266 26.png
 

Ropu

Aktywny użytkownik
No to lipa - z mfx na MS2 chyba nie da rady.
Potrzebne CS2 albo CS3 - wtedy jest prosta funkcja do wybrania w menu i trakcja wielokrotna gotowa.
Na MS2 zrobiłbyś trakcję wielokrotną mając lokomotywy z dekoderami bez mfx - wtedy ustawiasz dla obudwu ten sam adres w DCC, zakładam że lokomotywy mają podobne ustawienia prędkości/przyspieszania/hamowania i gotowe
 
Dzieki za odpowiedź ;)

Chciałbym się jeszcze zapytać o system DC 2szynowy. Od kilku dni chodzi mi po głowie przejście na DC. Ale nie wiem jakie są tego korzyści ? Dla mnie korzyścią na pewno będzie to że nie bedę musiał się meczyć nieraz z glosnymi odbierakami prądu, ale czy w DC faktycznie lokomotywa jedzie ciszej ? Druga sprawa mam 70 wagonów Märklina, musialbym zapewne zmieniać wszedzie koła ?
Co myślicie o przejściu na DC Roco z tym czerwonym pilotem ? Dodam jeszcze ze z torów Cgleis też już mam wszystko co chciałem z rozjadów (łącznie z 700€) w samych torach.
Powiedzcie mi warto ?
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Dzieki za odpowiedź ;)

Chciałbym się jeszcze zapytać o system DC 2szynowy. Od kilku dni chodzi mi po głowie przejście na DC. Ale nie wiem jakie są tego korzyści ? Dla mnie korzyścią na pewno będzie to że nie bedę musiał się meczyć nieraz z glosnymi odbierakami prądu, ale czy w DC faktycznie lokomotywa jedzie ciszej ? Druga sprawa mam 70 wagonów Märklina, musialbym zapewne zmieniać wszedzie koła ?
Co myślicie o przejściu na DC Roco z tym czerwonym pilotem ? Dodam jeszcze ze z torów Cgleis też już mam wszystko co chciałem z rozjadów (łącznie z 700€) w samych torach.
Powiedzcie mi warto ?
Mam ten sam problem od wielu lat :) i ... w międzyczasie skończyłem makietę właśnie na c-gleisach.
Rzeczywiście czasami dźwięk „buta” jest wkurzający, ale zależy to od modelu. Przy lokomotywach z dźwiękiem nie jest to słyszalne. Mój najcichszy model ... to nie Maerklin, a parowóz Fleichmana, którego wcale nie słychać. Ostatnio zacząłem dodawać do mojej kolekcji lokomotywy Piko, które dobrze trzymają się torów i są ciche po dodaniu „buta” Brawy.
Mi prywatnie brakuje tylko prostej możliwości oświetlenia wagonów tzn. bez dodania „buta”.
U nas większość używa DC , dlatego musisz sam odpowiedzieć sobie na pytanie czy wolisz DC czy AC, które w naszym kraju nie jest popularne i ciężko jest czasami uzyskać pomoc.
 

jezyzie

Aktywny użytkownik
Nasze tegoroczne sukcesy:
- Bartuś w 19-tym miesiącu życia bezbłędnie stawia swoją ulubioną lokomotywkę na szynach.
Języczek wyjaśnia niezorientowanym zasadę działania pojazdów szynowych.
- Bartuś w 23-cim miesiącu życia bezbłędnie zestawia skład 9-cio wagonowy (w tym wagony czteroosiowe) z lokomotywą i uruchamia.
Zaczyna przekładać zwrotnice za pomocą zewnętrznej klawiatury.
- Pełne sterowanie lokomotywy przez WiFi z graficznej aplikacji PC.
- Pełne informacje zwrotne z lokomotywy.
- Synchronizacja dźwięku i dymu z położeniem kół lokomotywy.
- Pełna mechanizacja i automatyzacja sterowania zwrotnic z PC lub zewnętrznych przycisków.
- Pierwsze jazdy i ustawianie zwrotnic wg. harmonogramu.
- Wszystkie płytki Arduino i ESP zaprogramowane za pomocą aplikacji Visuino.
- Zasilanie akumulatorowe pociągu wystarcza na ponad 2 godziny zabawy.
Akumulatorki 4x1,2V 2500 mAh eneloop pro panasonica. Absolutnie, przy dziecku, nie Li-Po - niebezpieczeństwo eksplozji !!!
Nie ma zagrożenia porażenia dziecka prądem impulsowym z DCC lub MM.

Bartus U1.jpg
20181231_191456 b.jpg

 

Podobne wątki