• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Märklin - wszystko o kolejkach z "trzecią szyną"

Podaje przykladowo.
Jesli jest to BR101 z Marklina z zestawu np. 88674 to znajdujesz taki w spisie I juz. Jesli nie znasz numeru katalogowego to szukasz w spisie BR101 I juz. Wszystko pod warunkiem ze twoja 101 pracuje na domyslnym kanale dla 101 tzn ze ktos jej nie zmienil dla swojego uzytku I nie powiedzial Ci na ktorym kanale teraz pracuje. Masz 2 wyjscia z tym ze to drugie to jest moja wyobraznia co bym zrobil.
1. Szukac kanalu jeden po drugim - czasochlonne. Wlasciwie to mozesz wybrac jakakolwiek loko ze spisu I zmieniac kanaly od 1 do konca I szukac.
2. Jakos zrestartowac loko do ustawien fabrycznych z poziomu decodera jesli tak sie da, bo ze sterownika jej nie widzisz. Moze trzeba cos zewrzec? To juz jest moja mysl. Poszukal bym na forach czy da sie decoder zrestartowac jakos.
 
Poszukalem wlasnie I wydaje mi sie ze nie ma zadnej innej mozliwosci na restart loco poza uzyciem CS. Tak wiec jesli nie wiesz na jakim kanale jest loko ustawiona to chyba musisz szukac jeden po drugim. Ja bym zaczal of domyslnego dla 101 I poszukal najpierw +-10.
 

luki10

Nowy użytkownik
drugą lokomotywe jaką mam to orginał z Marklina - i tu nie mam problemu - tak jak piszesz wpisuje numer z opakowania i ma wszystkie funkcje. a tu mam produkt PIKO. orginalną wersje AC 16V. i nie potrafie jej uruchomić. na analogu działa. jednakże chce aby trybiła na cyfrze...
 
drugą lokomotywe jaką mam to orginał z Marklina - i tu nie mam problemu - tak jak piszesz wpisuje numer z opakowania i ma wszystkie funkcje. a tu mam produkt PIKO. orginalną wersje AC 16V. i nie potrafie jej uruchomić. na analogu działa. jednakże chce aby trybiła na cyfrze...
no to szukaj jej adresu. moze gdzies jest na pudelku, w instrukcji, na jakiejs naklejce pod loko. a jak nie to adres po adresie. gdybys mial cs to bylo by latwiej ale o ile pamietam masz ms? obejrzyj decoder. moze ma jakas zworke. podobno piko tak maja.
 
Trzeba okreslić co to za dekoder siedzi w środku. Jeśli cyfrowy to stawiamy loko na tory (samą ) uruchamiamy MS1 . Wybieramy nowa loko i programujemy. Adresy są dwu lub trzy cyfrowe. Gdybyś miał MS3 to tam jest funkcja poszukiwania kodu. Zobacz kod 03 .
 
Ostatnio edytowane:

luki10

Nowy użytkownik
adres loko to ja mam na kartoniku. tylko w mojej bazie MS1 nie mam tego adresu.

bo jesli dobrze ogarniam kontroler to - na początku wybieram NOWA LOKO i dalej albo z BAZY albo po ADRESIE. w bazie jej nie ma wiec moge poszukać po adresie - mam do wpisania 2 cyfry od 1 do 80.
jeszcze wszystkich nie sprawdziłem ale narazie lipa...
chyba ze cos robie źle.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
A
adres loko to ja mam na kartoniku. tylko w mojej bazie MS1 nie mam tego adresu.

bo jesli dobrze ogarniam kontroler to - na początku wybieram NOWA LOKO i dalej albo z BAZY albo po ADRESIE. w bazie jej nie ma wiec moge poszukać po adresie - mam do wpisania 2 cyfry od 1 do 80.
jeszcze wszystkich nie sprawdziłem ale narazie lipa...
chyba ze cos robie źle.
A jaki adres jest na kartoniku?
 

Ropu

Aktywny użytkownik
59254 tu numer artykulu PIKO - to nie adres.
MS1 obsulugje tylko mfx albo Motorole. A pod adresem 3 nie znajdujesz tej lokomotywy??
 

luki10

Nowy użytkownik
edytować nie moge. POTWIERDZAM - DZIALA - 03 kod.
dziękuję bardzo za pomoc. a teraz mam dodatkowe pytania :
1) chciałbym dołożyć do niej dzwięk - jaki dekoder do niej dobrać ? loko BR 101
2) co sie stanie jak w wyborze typu lokomotywy wybrałbym coś innego niż elektryk - np parowóz :)
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Jeżeli zaznaczysz parowóz zamiast elektryk to pojawi sie ikonka parowozu zamiast elektrowozu ;) Nic się nie stanie, po prostu będzie inaczej.
 

jedrzej

Użytkownik
Dekoder to mSD3 nr 60977. Do tego jest programator 60971 za pomocą którego można wgrać z bazy danych Marklina dźwięki do BR101
 

luki10

Nowy użytkownik
Myślałem że to troszkę tańsze. A tu 700 zł trzeba dać i samemu zrobić. Chyba bardziej opłaca się kupić w komplecie tj gotowca w mfx
 

Hics

Użytkownik
Myślałem że to troszkę tańsze. A tu 700 zł trzeba dać i samemu zrobić. Chyba bardziej opłaca się kupić w komplecie tj gotowca w mfx
w mfx nie oznacza jeszcze ze ma dzwiek.
programator Ci zostanie na przyszlość albo mozesz kogos poprosic o wgranie dzwieku. ale faktem jest ze kupowanie loko w obecnych czasach i dozbrajanie jej w dzwieki wychodzi drozsze niz kupno gotowej loko. tylko ze na raty kupujesz ;). to moja opinia oczywiscie ale oparta na wlasnych doswiadczeniach. chyba ze trafi Ci sie jakas super okazja na loko albo decoder.
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Czy da się zmienić adres w lokomotywie Marklina za pomocą Multimausa lub Piko SmartControl?? Mam dwie takie same i potrzebuję w jednej z nich adres zmienić, a nie chcę kupować dedykowanej centrali Marklina.
 

Franc

Nowy użytkownik
Też kupiłem ta z Lidla i powiem Wam, że 199 zł opłacało się wydać. Zestaw kompletnie nie pasuje do tego, co używałem dotychczas czyli Piko, ale jeździ bardzo przyjemnie :) A co najważniejsze, jest nowy. Moje stare Piko wymaga już trochę pracy przy "zabawie" . Mam BR118, BR130, kilka wagonów, tory modelowe i FZ1. Jednak w Marklinie, mimo iż to inny prąd i system zasilania, podoba mi się, że wszystko się składa szybko i pewnie i szyny nie wysuwają się jedna z drugiej podczas jazdy jak u tego Piko. Mam dylemat, bo nie wiem czy nie przejśc na Marklina kosztem Piko.
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Też kupiłem ta z Lidla i powiem Wam, że 199 zł opłacało się wydać. Zestaw kompletnie nie pasuje do tego, co używałem dotychczas czyli Piko, ale jeździ bardzo przyjemnie :) A co najważniejsze, jest nowy. Moje stare Piko wymaga już trochę pracy przy "zabawie" . Mam BR118, BR130, kilka wagonów, tory modelowe i FZ1. Jednak w Marklinie, mimo iż to inny prąd i system zasilania, podoba mi się, że wszystko się składa szybko i pewnie i szyny nie wysuwają się jedna z drugiej podczas jazdy jak u tego Piko. Mam dylemat, bo nie wiem czy nie przejśc na Marklina kosztem Piko.
Trix ma dokładnie te same tory tylko pod system dwuszynowy, ostatecznie tory Marklina przerywając obwód elektryczny dostosujesz do Trixa.
 

Podobne wątki