Lyd2 to bardzo wdzięczny obiekt modelarski. Od tej lokomotywy zacząłem swoją przygodę z wąskotorówką w skali H0e. Ispiracją były lokomotywy z kolejki witaszyckiej. W Witaszycach byłem już po zamknięciu tej kolejki i postanowiłem wtedy wykonać duży kartonowy model lokomotywy Lyd2 we własnej skali. Projekt ten nie doczekał się realizacji, a po latach postanowiłem wrócić do tego modelarskiego tematu, tym razem już w skali H0e.
Posiłkowałem się prostymi rysunkami z czeskiego czaspisma "DRAHA". Pierwszy model wykonałem całkowicie z kartonu i trochę "na oko" (rok budowy: 1999). To ten z żółtymi pasami na czołownicy. Następny jest trochę bardziej zaawansowany (ten z lewej strony, rok budowy: 2005). Jako budulca użyłem kart telefonicznych. Model jest wyposażony w silnik od lokomotywki typu feldbahn (ROCO).
Modele te przedstawiają lokomotywy z pierwszych serii produkcyjnych, bez turbosprężarki.
Wkrótce do tej pary dołączył kolejny model, z dłuższą ramą i w wersji "turbo" (rok bud. 2006). Wzorowałem się na nakielskiej lokomotywie Lyd2-66. Model wykonany jest w technologii mieszanej: karton/karty telefoniczne/blaszki stalowe. Niestety jak to czasem bywa, pogubiłem się w numeracji tych trzech lokomotyw.
Posiłkowałem się prostymi rysunkami z czeskiego czaspisma "DRAHA". Pierwszy model wykonałem całkowicie z kartonu i trochę "na oko" (rok budowy: 1999). To ten z żółtymi pasami na czołownicy. Następny jest trochę bardziej zaawansowany (ten z lewej strony, rok budowy: 2005). Jako budulca użyłem kart telefonicznych. Model jest wyposażony w silnik od lokomotywki typu feldbahn (ROCO).
Modele te przedstawiają lokomotywy z pierwszych serii produkcyjnych, bez turbosprężarki.
Wkrótce do tej pary dołączył kolejny model, z dłuższą ramą i w wersji "turbo" (rok bud. 2006). Wzorowałem się na nakielskiej lokomotywie Lyd2-66. Model wykonany jest w technologii mieszanej: karton/karty telefoniczne/blaszki stalowe. Niestety jak to czasem bywa, pogubiłem się w numeracji tych trzech lokomotyw.
Załączniki
-
103 KB Wyświetleń: 521
-
194 KB Wyświetleń: 519
-
159,2 KB Wyświetleń: 517
Ostatnio edytowane: