• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Luzy - stacyjka w małym pokoju.

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#41
Wioska, jakieś drogi, magazyn... Żeby było gdzie pobawić się manewrami...
W teorii dopasowuje się bocznicę do zakładu, nie odwrotnie, na makiecie to nie zawsze działa. Poniżej lista budynków i "zależności":

Bocznica kopalni:
-Załadunek węgla - wiele sortów, na wagony oraz ciężarówki: wagonik kopalniany / skip >> płuczka >> sortownia >> załadunek węgla
-załadunek skały płonnej, wywóz na zwałowisko: płuczka >> załadunek >> wywóz na zwałowisko
-rozładunek na placu materiałowym i drzewnym: wagon >> rozładunek na placu >> transport wagonikami do szybu materiałowego
-rozładunek piasku podsadzkowego: wagon >> most podsadzkowy >> zbiornik piasku >> podsadzka hydrauliczna >> wyrobisko
-"Szopa" na lokomotywę manewrową: parowóz: stanowisko do obrządzania + wieża wodna; lok. spalinowa: zbiorniki paliwa, olejów, smarów itd.
Do tego dochodzą: Biurowiec, Łaźnia, cechownia, różne warsztaty, może własna elektrownia i/lub podstacja oraz szyby wraz z budynkami maszyn wyciągowych

Skład paliw:
-załadunek i rozładunek cystern kolejowych: stanowisko <> instalacja <> jeden ze zbiorników
-załadunek i rozładunek cystern (ciężarówki): stanowisko <> instalacja <> jeden ze zbiorników

Nie zapomnij o zakładowej straży pożarnej

Elektrociepłownia:
-rozładunek węgla (wywrotnica / żuraw / ręcznie) >> skład węgla (hałda) >> kotłownia
-załadunek popiołu (silosy, załadunek ciśnieniowy?) kotłownia >> silos >> wagon
Zabudowania: Kotłownia, hala turbin, wymiennik ciepła, podstacja elektryczna, transformatory, biura i pomieszczenia socjalne

Wszystko się raczej nie zmieści (patrzymy na przemysł od strony transportu kolejowego). To jest makieta, więc kopalnia węgla kamiennego nie musi mieć wszystkich możliwych zabudowań, tylko ma wyglądać jak kopalnia itd.
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#42
W teorii dopasowuje się bocznicę do zakładu, nie odwrotnie, na makiecie to nie zawsze działa. Poniżej lista budynków i "zależności":

Bocznica kopalni:
-Załadunek węgla - wiele sortów, na wagony oraz ciężarówki: wagonik kopalniany / skip >> płuczka >> sortownia >> załadunek węgla
-załadunek skały płonnej, wywóz na zwałowisko: płuczka >> załadunek >> wywóz na zwałowisko
-rozładunek na placu materiałowym i drzewnym: wagon >> rozładunek na placu >> transport wagonikami do szybu materiałowego
-rozładunek piasku podsadzkowego: wagon >> most podsadzkowy >> zbiornik piasku >> podsadzka hydrauliczna >> wyrobisko
-"Szopa" na lokomotywę manewrową: parowóz: stanowisko do obrządzania + wieża wodna; lok. spalinowa: zbiorniki paliwa, olejów, smarów itd.
Do tego dochodzą: Biurowiec, Łaźnia, cechownia, różne warsztaty, może własna elektrownia i/lub podstacja oraz szyby wraz z budynkami maszyn wyciągowych

Skład paliw:
-załadunek i rozładunek cystern kolejowych: stanowisko <> instalacja <> jeden ze zbiorników
-załadunek i rozładunek cystern (ciężarówki): stanowisko <> instalacja <> jeden ze zbiorników

Nie zapomnij o zakładowej straży pożarnej

Elektrociepłownia:
-rozładunek węgla (wywrotnica / żuraw / ręcznie) >> skład węgla (hałda) >> kotłownia
-załadunek popiołu (silosy, załadunek ciśnieniowy?) kotłownia >> silos >> wagon
Zabudowania: Kotłownia, hala turbin, wymiennik ciepła, podstacja elektryczna, transformatory, biura i pomieszczenia socjalne

Wszystko się raczej nie zmieści (patrzymy na przemysł od strony transportu kolejowego). To jest makieta, więc kopalnia węgla kamiennego nie musi mieć wszystkich możliwych zabudowań, tylko ma wyglądać jak kopalnia itd.
Dziękuję. Muszę to przemyśleć. Akurat zaczynam urlop. Będzie czas :)
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#43
@JohnyTRS - zostawiłem Twoje założenia, ale zmniejszyłem, w sumie niewiele, ilość torów. I zrezygnowałem z dużej lokomotywowni. Mam dwie długie stacje i można teraz o wiele więcej pobudować. Zjazd na stację techniczną będzie ślimakami na końcach makiety (technicznej nie rysowałem, bo to teraz nieistotne).
 

Załączniki

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#44
Plan jest w porządku, ale proponuję:
-na głównej stacji wydłużyć lewy tor, nie widzę sensu żeby był tai krótki
-na drugiej stacji dodać przejście rozjazdowe na te dodatkowe tory
-na głównej stacji skrócić tor do magazynu, magazyn umieścić bliżej - łatwiej będzie manewrować, jak przyjdzie do sprzęgania / rozsprzęgania.

Pytania:
-do czego miały służyć te krótkie tory na drugiej stacji? NA planie czerwony "?"
-do czego będą służyć tory na poszczególnych bocznicach?

luzy5.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#45
na drugiej stacji dodać przejście rozjazdowe na te dodatkowe tory
Ja do tego dodałbym, że warto przesunąć połączenie torów (obecnie prawie pod wiaduktem) maksymalnie w lewo, żeby także i na tej stacji wydłużyć tory. Na głównej stacji dodałbym również połączenie toru bocznego z głównymi w dolnej głowicy. Zyskamy wtedy tor do oblotu składów, stojących na torach głównych. Nie bardzo podoba mi się rozjazd tuż przy tunelu na mniejszej stacji - przesunąłbym go do środka stacji.

A krótkie żeberka (oba), o które pytał kolega @JohnyTRS, mogą służyć do odstawiania lokomotyw.
luzy5.jpg
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#46
@JohnyTRS i @Andrzej Harassek - odpowiem hurtem.

Mniejsza stacja, czyli Pcim pójdzie do przeróbki, nawet kosztem długości peronu. Chyba nie musi być tak długi jak na głównej stacji.
Krótkie żeberka - garaż na małą lokomotywkę do obsługi Pcimia i Ciepłowni oraz zaplecze.
Najpierw jednak dokończmy sprawę głównej stacji.
Johny_15a.jpg
Johny_15b.jpg


Czytając o ilości ewentualnych budynków w kopalni oraz po przejrzeniu materiałów związanych z kopalniami na makietach, postanowiłem wywalić stamtąd szopę i zrobić ją w pierwotnym miejscu. Odbyło się to kosztem tego krótkiego toru.
Co do magazynu, pomyślałem o długim torze wyciągowym a przy okazji na końcu wstawiłem magazyn ze sporym miejscem dla samochodów i nawet dojazd się zmieścił. Ale jeśli to bez sensu, to się przesunie.

Czytając w myślach @Andrzej Harassek połączyłem tor przy budynku stacji na południu.
Mniejsza strata po usunięciu krótkiego tory od strony zachodniej.
Powstało sporo miejsca na zabudowę kopalni.
Czy kopalnia musi mieć swoją szopę, skoro jest w sumie częścią stacji Luzy?
Taka luźna propozycja tej okolicy. Z dwiema wersjami torów - bo ten tor pod dźwig nie musi być chyba tak długi?

Johny_15c.jpg
Johny_15d.jpg
Johny_15e.jpg
Johny_15f.jpg


Generalnie mniej torów, więcej okoliczności :) Po zamknięciu układu torów, będzie czas pomyśleć nad drogami i jakimś ciekiem wodnym.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#47
Mniejsza stacja, czyli Pcim pójdzie do przeróbki, nawet kosztem długości peronu. Chyba nie musi być tak długi jak na głównej stacji.
Jeżeli zakładamy, że to mała stacja, na której będą zatrzymywały się tylko lokalne pociągi, to peron może być krótszy (ale nie za bardzo, bo w modelu i tak wszystko jest mocno skrócone). Jeżeli mają tam stawać wszystkie pociągi, także dalekobieżne, to peron powinien być taki sam, jak na głównej stacji.
Co do magazynu, pomyślałem o długim torze wyciągowym a przy okazji na końcu wstawiłem magazyn ze sporym miejscem dla samochodów i nawet dojazd się zmieścił. Ale jeśli to bez sensu, to się przesunie.
To nie jest bez sensu, ale mogą być trudności z sięganiem ręką przy łączeniu i rozłączaniu wagonów.
Z dwiema wersjami torów - bo ten tor pod dźwig nie musi być chyba tak długi?
Obie wersje są OK, wybór zależy od aranżacji otoczenia. Druga wersja o tyle lepsza, że jest mniej odwrotnych łuków przy wjeździe na skrajny prawy tor.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#48
Co do tego toru i magazynu: Nadal optuję za przesunięciem magazynu, łatwiej będzie sprzęgać i rozprzęgać wagony. Natomiast tor to tylko tor - może byc tej długości, dalej będzie po prostu plac ładunkowy. Natomiast:

Powstało sporo miejsca na zabudowę kopalni.
Czy kopalnia musi mieć swoją szopę, skoro jest w sumie częścią stacji Luzy?
Taka luźna propozycja tej okolicy. Z dwiema wersjami torów - bo ten tor pod dźwig nie musi być chyba tak długi?
Stacja (w domysle PKP) to stacja, a kopalnia to osobny byt z własną bocznicą. Czyli lokomotywownia nie będzie współdzielona. w lokomotywowni na terenie kopalni stacjonuje lokomotywa manewrowa (albo więcej) i służy do manewrów na terenie kopalni, formowania składów, podstawiania wagonów pod załadunek, na plac drzewny / materiałowy oraz do wywozu skały płonnej na zwałowisko. Żeby było realistyczniej to lepiej niech szopa będzie na terenie kopalni, a stacja luzy będzie stacją typowo przelotową + bocznica. Lokomotywownię Kolei Państwowych umieścisz wtedy w Pcimiu, która nie będzie wtedy aż tak małą stacyjką.

Co do samego kompleksu kopalni, to załadunek następuje grawitacyjnie z zasobników umieszczonych nad torem. Żuraw jest błędem, jego miejsce jest raczej przy Elektrociepłowni, gdzie będzie służył do rozładunku węgla (i raczej nie żuraw, a suwnica).

http://forum.modelarstwo.info/threads/lotne-stany-kempola.46580/#post-793116 <<<przykład jak wygląda teren kopalni z lotu ptaka.

Pcim: zaplanuj połączenie tych torów jak już wcześniej narysowałem, bez tego stacja traci naprawdę dużo na swojej funkcjonalności.

Sama kopalnia: 1 tor do załadunku węgla to wg mnie o wiele za mało, nie schodź poniżej dwóch. Zaraz za zabudowaniami kopalni masz tor ukryty w górze, który mocno ogranicza przestrzeń dla budynków kopalni. Może podnieś je wszystkie o poziom wyżej, tak żeby tory znajdowały się poniżej budynków? Taki układ występował w dawno zlikwidowanej KWK Grodziec w Będzinie


2ut71bn.jpg
1zlsswg.jpg

tu jeszcze KWK Czeladź / Czerwona Gwardia / Saturn:
289zjpk.jpg
zdjęcia pochodzi z eksploratorzy.com.pl

luzyKopalnia.png
powyżej ogólny układ:

Poniżej moje propozycje zmian:

luzy6.jpg
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#49
Dzięki @JohnyTRS
Powoli będę to rysował.
Niestety, działamy równolegle. Próbowałem wstawić połączenie z drugim torem w Pcimiu. Ale nie ma jak, bo rozjazd chciałbym zostawić na jednej skrzynce. A tam się stykają aż trzy skrzynki. Brak miejsca.

W związku z tym postanowiłem przenieść wyjazd z tunelu.
Dzięki temu:
1. Powstała całkiem zgrabna (chyba) stacja Pcim, ale
2. Trzeba na nowo zrobić układ torów do Ciepłowni.
3. Układ torów w składzie paliw zmienił się na korzystniejszy.
4. Znów jest miejsce na lokomotywownię wachlarzową trzystanowiskową w stacji głównej.
5. Sprawę kopalni biorę na tapetę i spróbuję tam coś pozmieniać z poziomami.

Niektóre z budynków mam narysowane dokładnie z takimi wymiarami jak w mam zakupione lub sklejone. Są to: ciepłownia, kopalnia, stacja Luzy, szerokość peronów, żuraw, szopa, magazyny, kamienice, budynki w składzie paliw (ale nie te rurociągi, bo to zbuduję tak jak miejsce pozwoli). Lokomotywownia również ma prawidłowe wymiary. Dlatego tak uparcie je wstawiam i czasem niby coś by się zmieściło, ale jak wstawiam posiadane budynki albo te poprawnie zwymiarowane, to już nie do końca :(

Podsumowując - proszę o ocenę nowej stacji na dolnym poziomie wraz z bocznicami ciepłowni. Kopalnią zajmę się teraz wg otrzymanego szkicu.
 

Załączniki

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#51
Plan stacji Pcim - lepszy jest wariant a, ale moim zdaniem niepotrzebny jest ten ślepy tor przy samym budynku stacyjnym - lepiej zrób go przelotowym, przedłużając jednocześnie tory stacyjne - nawet przy podziale skrzynek można obie głowice "ściaśnić":

Mam tylko wątpliwości co do samej Ciepłowni / Elektrociepłowni - czy ten zakład mam mieć możliwość oblotu składu na swoim terenie czy nie? (obszar niebieski)
Wyjaśnienie: Bez możliwości zmiany kierunku jazdy (przy założeniu że skład jest ciągnięty) to wjazd i wyjazd będą się odbywać w jednym kierunku:
Wjazd:
Stacja techniczna > Pcim > Elektrociepłownia
Wyjazd:
Elektrociepłownia > Pcim > obok Naftobazy > Luzy

Wjazd na teren Elektrociepłowni od strony Naftobazy wymaga oblotu składy na stacji w Pcimiu, co zablokuje stację dla ruchu. Na terenie Kopalni ten problem nie występuje, skład może wjechać na bocznicę z obu kierunków:
Wjazd:
Stacja techniczna > Luzy > KWK (wycofanie na bocznicę.
albo
Pcim> obok Naftobazy > Luzy > KWK (wjazd bezpośrednio na bocznicę.

Obecnie wjazd do Elektrociepłowni wygląda jak wjazd do Naftobazy (w moim pierwszym planie założyłem, że zmiana czoła będzie następować w Pcimu (wtedy tylko 2 tory) i skład będzie wpychany na bocznicę. Obecnie sytuacja w Naftobazie wygląda tak:
Wjazd:
Luzy > Stacja techniczna > Pcim > Naftobaza (cofnięcie na bocznicę)
Wyjazd:
Naftobaza > Luzy > Stacja techniczna > Pcim

luzyJohny_26a.jpg
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#52
A gdyby zrezygnować całkowicie z bocznic po południowej stronie Pcimia i maksymalnie rozbudować możliwości manewrów przy Ciepłowni?
I jeszcze tak patrzyłem na te ślepe tory... Może zrobić połączenie ruchu towarowego między Naftobazą a Luzami? Załączam zrzut:

Johny_29a.jpg
Johny_29b.jpg


Wstawię teraz kilka obrazków - niektóre są z forum, część do zrzuty z filmów z Youtube. Zbierałem sobie to przez ostatnie 2 lata i nie odnajdę teraz dokładnych źródeł.

Co do Ciepłowni, od początku chodziło mi po głowie, że ma to być tor do budynku, obok zasieki na węgiel i ze dwa tory na wagony. Może dodatkowo garaż i tankowanie usunięte z Pcimia? (Budynek Ciepłowni już jest sklejony i czeka).
0869B37D-B303-44B9-8121-298B2D35B328.jpeg
51116844_1871334016326566_7757890918711033856_o.jpg
cimg2869e5usm.jpg
dsc_6011805blur2.jpg
Zrzut ekranu (299).jpg


Co do kopalni, to faktycznie, podniesienie jej o nawet 3 cm daje tam dużo więcej przestrzeni.
Czy rozwiązanie jak na obrazku, wchodzi w grę?
Zamiast sortowni taki duży żuraw?

https://makieta.pl/h0-zaplecze-kole...8-urzadzenia-do-zaladunku-wegla-skala-h0.html

IMG_9233.jpg
Zrzut ekranu (902).jpg
Zrzut ekranu (903).jpg
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#53
Czy rozwiązanie jak na obrazku, wchodzi w grę?
Zamiast sortowni taki duży żuraw?
Nie, to rozwiązanie było stosowane w parowozowniach. NA bocznicy kopalni był to zawsze zasobnik z węglem ponad torami, do którego węgiel po obróbce trafiał za pomocą taśmociągów itd. Rozumiem problem, Sortownia itd. to nie jest typowy model plastikowy dostepny od ręki, tutaj trzeba będzie posiłkować się budową od zera, albo przeróbką istniejącego budynku.
reden_stare7.jpg P1070652.JPG juliusz2hc7.jpg IMG_4447.jpg fotografia_przemyslowa_kwk_kleofas_3.jpg 2561561190093303437S600x600Q85.jpg

Na jednej makiecie widziałem takie rozwiązanie, które wg mnie jest dość słabym obejściem problemu:


DSCF0964 — kopia.JPG

Więc chyba pozostanie tobie budowa wszystkiego od zera:
DSCF8543 — kopia.JPG P261215_21.05.jpg

(są jeszcze modele kartonowe niemieckiego producenta Joswood za grube eurasy): https://lasercut-shop.de/epages/22270.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/22270/Categories/Industrie
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#56
Co do naftobazy- pomyślałbym nad czymś takim: Zobacz załącznik 752367
Masz możliwość oblotu i wolny szlak na czsas manewrów.
luzyJohny_29abc.jpg


Co do twojej propozycji Sortowni - twoja makieta, twój wybór, nadal upieram się przy tym, że jest to słaby półśrodek.

Idziemy dalej - Tak, można zrobić w tym miejscu mijankę (twoje czerwone). Proponuję tylko przebudować trochę głowicę przy Naftobazie, żeby usunąć ten wjazd prawo - lewo na prawo-prawo. Kąt toru na wiadukcie względem krawędzi jest gdzieś koło 20-30 stopni, powinno to być możliwe.

Co do samego Pcimia i bocznicy Elektrociepłowni: Z racji na przebiegający nad stacją wiadukt powierzchnia jest dość trudna do zagospodarowania. Proponuję dobudować dwa tory w obrębie stacji, z jednej strony będzie krótkie żeberko ochronne (długość na lokomotywę, żeby podczas manewrów pociągi mogły dalej krążyć), z drugiej tor wyciągowy. Bocznica Elektrociepłowni to po prostu kilka ślepych torów (tutaj 2), żeby podstawić pełne wagony i zabrać puste. Oblot składu będzie następować na stacji w Pcimiu.

Ważna kwestia: tor po lewej stronie, zaznaczony przeze mnie na żółto: jak masz już jakiś materiał torowy kupiony, to rozłóż go i sprawdź nachylenie tego odcinka, może być zbyt stromy. Jak będzie za stromy to być może niektóre z rozjazdów (nie licząc tego do Stacji Technicznej, ten musi być) nie będą leżeć poziomo, a już na nachyleniu.
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#57
Dzięki za uwagi.

Co do twojej propozycji Sortowni - twoja makieta, twój wybór, nadal upieram się przy tym, że jest to słaby półśrodek.
Od ostatniego wpisu zająłem się tematem Kopalni.
Przygotowałem dwie propozycje z uwzględnieniem sortowni. Poprawiłem rozmieszczenie torów i budynków w Kopalni.
Proszę o ocenę (rys. 34 a do e).
Johny_34c.jpg


Idziemy dalej - Tak, można zrobić w tym miejscu mijankę (twoje czerwone). Proponuję tylko przebudować trochę głowicę przy Naftobazie, żeby usunąć ten wjazd prawo - lewo na prawo-prawo. Kąt toru na wiadukcie względem krawędzi jest gdzieś koło 20-30 stopni, powinno to być możliwe.
Co do samego Pcimia i bocznicy Elektrociepłowni: Z racji na przebiegający nad stacją wiadukt powierzchnia jest dość trudna do zagospodarowania. Proponuję dobudować dwa tory w obrębie stacji, z jednej strony będzie krótkie żeberko ochronne (długość na lokomotywę, żeby podczas manewrów pociągi mogły dalej krążyć), z drugiej tor wyciągowy. Bocznica Elektrociepłowni to po prostu kilka ślepych torów (tutaj 2), żeby podstawić pełne wagony i zabrać puste. Oblot składu będzie następować na stacji w Pcimiu.
We wstawionym powyżej planie są moje próby dotyczące Ciepłowni - przypadkowo częściowo zgodne z Twoją propozycją. Faktycznie, ciężko tam zagospodarować teren. Zobacz, czy to się nadaje, zanim wprowadzę Twój plan.
Od razu zaznaczę, że droga nie może być tak poprowadzona. W miejscu połączenia z drogą do Naftobazy, różnica poziomów wynosi 70mm.

Żeby zrobić więcej miejsca dla Pcimia i przyległości, zmieniłem północną głowicę w Luzach. Co prawda peron jest 20cm krótszy, ale chyba warto.

Dodałem też tor "towarowy", który całkowicie zmieniłby ruch Luzy-Naftobaza. To rozwiązanie umożliwiłoby ruch towarowy i manewry bez zajmowania szlaku - przynajmniej na tym odcinku. Pewnie to jest oddalone o lata świetlne od realnych rozwiązań, ale może warto zwiększyć potencjał zabawy?

Ważna kwestia: tor po lewej stronie, zaznaczony przeze mnie na żółto: jak masz już jakiś materiał torowy kupiony, to rozłóż go i sprawdź nachylenie tego odcinka, może być zbyt stromy. Jak będzie za stromy to być może niektóre z rozjazdów (nie licząc tego do Stacji Technicznej, ten musi być) nie będą leżeć poziomo, a już na nachyleniu.
Zaznaczony przeze mnie żółty odcinek ma 3.2% nachylenia. Spiralny wjazd do stacji technicznej może rozpoczynać się ZA rozjazdem, bo Naftobaza jest podniesiona. Pomiędzy poziomami spirali jest 80mm. Nie wiem jeszcze jak nisko zrobić stację techniczą. Ale to tylko kwestia dodania jednego okręgu więcej.
 

Załączniki

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
291 1 0
#59
Tak na szybko (bez rysunków) to wersja A kopalni jest lepsza. Ale układ torowy jest jeszcze do optymalizacji. Szczególnie połączenie kopalni ze stacją. Jeżeli jest to bocznica, to powinien być tylko jeden rozjazd do toru stacyjnego i dopiero za tym "wąskim gardłem" powinien być wachlarz torów kopalni (tak wiem, że w moim planie dla EC było trochę inaczej, ale tam nie miałem tyle miejsca). Co do planu EC to zdecyduj się do funkcji jakie te tory mają pełnić, rysujesz coraz bardziej krzaczaste układy torów. Opisz, do czego dany tor na bocznicy ma służyć, obecnie jest to dla mnie jak wróżenie z fusów. W przypadku kopalni jestem w stanie to ogarnąć (2 tory do załadunku, 2 tory na oblot składu i 1 tor pod magazyn/warsztat/plac materiałowy).

Tor łączący Naftotbazę ze stacją Luzy (i kopalnię) OK, ale tutaj trzeba trochę pomyśleć nad rozjazdami - w obecnym układzie tor zewnętrzny stacji jest jakby częścią bocznicy kopalni, która z Naftobazą ma niewiele wspólnego.
 
OP
OP
ToTom

ToTom

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 1 0
#60
A zatem Kopalnia w wersji "a" z pojedynczym połączeniem ze stacją.

Ciepłownia - zależy mi na budynku w takim kształcie i wielkości. Fajnie, jakby się dało do niego poprowadzić tory. Ale nie upieram się, można zrobić tam wąskie tory. To pozwoli postawić ten budynek gdziekolwiek.
ciep.jpg


Droga do Ciepłowni - chyba tylko tak, jak na rysunku. Mocno zastanawiam się, czy nie przesunąć wschodniej głowicy o 20cm w lewo. Moste można również przesunąć w lewo i zwiększyć kąt o jakieś 2 stopnie. Powiększy się teren na zabudowę. Wydłużą się żeberka. Załączam jako Pcim_b. (celowo nie skróciłem peronu.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 19
Planuję 6

Podobne wątki