• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lotne stany Kempola

koyot

Znany użytkownik
Donator forum
#21
Kolejne fajne zdjęcia.
Rozumiem, że to awans z Mavic'a na Airbus'a. Jak sobie radzisz za sterami tego większego? ;)
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#25
Aż mi się łzy w oku zakręciły. Na budowie elektrowni Rotterdam ( to ten biały dymek po prawej na pierwszych trzech fotkach z Maasvlakte) spędziłem rok. Opis tego pobytu można znaleźć na moim bogu www.Zapiski.Najemnego.Inzyniera.
Te zbiorniki po prawej lub w środku to jeszcze Europort, potem Maasvlakte z ogromnym terminalem kontenerowym a na końcu Beatrixhaven. Dodam, że z wjazdu na autostradę na Maasvlakte do Rotterdamu było 45 km. Port sypali prawie 30 lat, Holandia. Kraj, który jest kilkanaście razy mniejszy od Polski, nie mając żadnych bogactw naturalnych jak my, tylko dzięki handlowi jest kilkaset razy bogatszy od naszej Umiłowanej Ojczyzny. A my, mając Gdańsk, zamiast handlować to uganialiśmy się po Dzikich Polach nad Don i Dniestr.
A żeby nikt nie zarzucił, że nie ma o kolei. Otóż całe dobro w postaci węgla i rud, wytransportowują barki na Ren i Mozę (Maas) albo via Schenker DB na sześcioosiowych Talbotach, po pięćdziesiąt w składzie plus dwa loki. Bodajże mają one symbol Oo 151, ale na normalnym torze to ja się nie znam za bardzo
Szanowny Kolego Kempol. Za te zdjęcia masz u mnie flaszkę. Czy ktoś da więcej?
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#36
...czyli Śp. Huta Kościuszko. Łza sie w oku kręci. Ginie ten dawny Śląsk. Za hutą widać elektrownię Chorzów. Jeszcze w początku lat 90-tych, śląska wąskotorówka woziła do niej węgiel z kopalni Barbara-Chorzów. W ramach budowy nowego bloku i modernizacji elektrowni, zastąpiono ją koleją normalnotorową.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Moderator
Zespół forum
Donator forum
MSMK
GGM
#37
Nie takiej świętej pamięci.
W 2000 roku ze struktury Huty Kosciuszko wydzielona została Walcownia Zgniatacz, Walcownia Średnia, Walcownia Duża oraz wydział Akcesorii Kolejowych. Wydzielony twór został nazwany Huta Królewska. Pozostałe wydziały (pomocnicze) między innymi: kolejowy, energetyczny itp. zostały w Hucie Kosciuszko.
Taki dualizm funkcjonuje do dziś.
Co nie zmienia faktu ze swą wielkość Huta Królewska (Huta Kosciuszko, Huta Piłsudski czy Königshütte inne nazwy tego samego zakładu) ma już za sobą, ale w dalszym ciągu pracuje nie przerwanie od 1802 roku, kiedy to miał miejsce pierwszy spust surówki z Wielkiego Pieca Reden do dziś dzień czyli 217 lat.
 

Podobne wątki